کد خبر 1042874
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
چاشت انتخاباتی | وقتی کلید روحانی در روز پنجم تبلیغات شکست و کلید وحدت چرخید!

بمب خبری روز پنجم تبلیغات انتخابات در ساعت پایانی این روز رقم خورد؛ وقتی خبر رسید «نمایندگان شورای ائتلاف و جبهه پایداری بر روی انتشار یک لیست مشترک به توافق رسیدند».

به گزارش مشرق، پنجمین روز تبلیغات انتخابات مجلس، آبستن خبرهای داغ انتخاباتی بود. از موج انصراف‌ها گرفته تا ادامه نشست‌های خبری کاندیداها و همایش‌های انتخاباتی و در نهایت خبر ائتلاف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری انقلاب اسلامی که بازتاب قابل توجهی در فضای مجازی داشت.

بیشتر بخوانید:

مرعشی: لیست یاران هاشمی منتسب به خانواده آیت‌الله هاشمی نیست

حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره لیست این حزب برای انتخابات گفت: عنوان یاران هاشمی بیشتر یک عنوان ژورنالیستی بوده است و به معنای انتساب لیست به آقای هاشمی و خانواده ایشان نیست و به منظور نگاه مشارکت محور و امیدوار آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

مرعشی این را هم گفت که اصل اینکه حزب، لیستی از شایستگان آماده کند توصیه خاتمی بود.

کرباسچی: انتخابات، ناموس دموکراسی است و نباید نادیده گرفته شود

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: ما به هیچ وجه نباید نهاد انتخابات که ناموس دموکراسی است را نادیده بگیریم و باید با تمام توان و با کمک احزاب اصلاح طلب و به کمک کاندیداهای اصلاح طلبی که در این عرصه حضور دارند، بتوانیم شرایط کنونی را با پیاده سازی سرفصل های اعلام شده بهبود ببخشیم. 

حزب مؤتلفه کاندیداهای مورد حمایت خود را برای خبرگان اعلام کرد

حزب مؤتلفه اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تأسی به رأی و نظر ارزشمند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز، حمایت خود را از داوطلبین محترم انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر اعلام می‌دارد:

1- استان تهران: حضرات آیات علی مؤمن پور، عباسعلی اختری و غلامرضامصباحی مقدم دامت برکاتهم
 
2- استان قم: حضرت آیت الله محمد یزدی دامت برکاته

3- استان خراسان رضوی: حضرت آیت الله مصباح یزدی دامت برکاته

4- استان فارس: حضرت آیت الله لطف‌الله دژکام دامت برکاته

5- استان خراسان شمالی: حضرت آیت‌الله غلامرضا فیاضی دامت برکاته

جلیلی: هر رأی، چک سفید امضایی است برای نحوه تخصیص صدها هزار میلیارد بودجه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم اصفهان با بیان اینکه نماینده مجلس اختیار دارد که راجع به چگونگی هزینه‌کردِ حدود ۴٠٠ هزار میلیارد تومان بودجه تصمیم بگیرد، گفت: هر رأیی یک چک سفید امضاء برای چگونگیِ تخصیص این بودجه است.

صندلی مجلس تبدیل به کالایی لوکس شده است

علی جعفری کاندیدای لیست جبهه پایداری گفت: همانطور که یک کالای لوکس، پس از مدتی قیمتش چند برابر می‌شود، کسی که نماینده مجلس می‌شود، می‌تواند برای آینده، تولید قدرت کند.

انصراف کبری خزعلی به نفع لیست شورای ائتلاف 

رئیس شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده گفت:‌ به دلیل اتحاد بیشتر میان نیروهای انقلاب، به نفع لیست ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کنار می‌کشم، چراکه معتقدم با وحدت لیست‌ها می‌توانیم اختلاف را به اشتراک تبدیل کنیم و یک مجلس قوی و کارآمد تشکیل دهیم.

خضریان: مأموریت مجلس آینده به‌خط‌کردن دولت به‌منظور کار برای مردم است

کاندیدای لیست جبهه پایداری گفت: اولین ماموریت مجلس آینده، در صورت روی کارآمدن جریان درون‌زا، به‌خط‌کردنِ جریان غربگرا به‌منظور کار برای مردم است.

انصراف یک نامزد دیگر برای به نفع لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

احمد غلامحسینی نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران به نفع لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد.

گلایه انصاری از عدم ثبت نام برخی اصلاح‌طلبان

مجید انصاری، سر لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس با گلایه از عدم ثبت‌نام برخی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس گفت: در شرایط فعلی، نقش احزاب و رسانه‌های اصلاح‌طلب ایجاد امید است یا دمیدن در فضای یاس؟

تاریخ همایش اصلاح‌طلبان اعلام شد

همایش اصلاح‌طلبان پایتخت چهارشنبه 30 بهمن‌ماه از ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود.

قرار است این مراسم با حضور کاندیداهای ائتلاف «برای ایران» در مجموعه ورزشی کارگری شهید معتمدی در خیابان خزانه بخارایی برگزار شود.

انصراف یک کاندیدای جوان

محمّدحسین قائدشرف در توئیتی درباره انصراف خود نوشت: «با شفاف شدن صحنه انتخابات، صبح امروز از کاندیداتوری انصراف دادم. امروز جوانان مومن انقلابی واقعی با امکان رای آوری در صحنه حضور دارند. حمایت از آنها زنگارهای کهنه اصولگرایی را می برد، جوانگرایی قلابی را عقیم ساخته و راه‌گشای آینده‌ای بهتر برای جریان انقلاب خواهد بود».

عرف: امیدواریم سقف مشارکت بالایی را در انتخابات تجربه کنیم

رئیس ستاد انتخابات کشور ابراز امیدواری کرد که با توجه به آمارهای ارائه شده شاهد سقف مشارکت بالایی در انتخابات پیش رو باشیم.

عرف اظهار داشت: ما در این دوره ۵۷ میلیون ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط داریم که کمی بیشتر از ۲۹ میلیون هستند و ۲۸ میلیون ۸۰۰ هزار نفر هم زن هستند و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هم رای اولی هستند.

وکیلی: ما آماده رفتن هستیم به شرطی که وضع مردم بهتر شود

عضو فراکسیون امید مجلس که همایش انتخاباتی خود را با حضور مجید انصاری، سرلیست اصلاح‌طلبان، در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار کرد، گفت: ما آماده رفتن هستیم، به شرط اینکه وضع مردم بهتر شود.

حمایت چمران از فهرست «ایران سربلند»

رئیس سابق شورای شهر تهران با صدور بیانیه‌ای در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: لیست «ایران سربلند» یا لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اگرچه کمی دیر ارائه شد، اما می‌تواند فصل الخطاب باشد.

رسایی: مجلس آینده باید به دنبال نظارت جدی بر عملکرد دولت باشد

حمید رسایی نماینده ادوار مجلس روز گذشته از لیست خود با عنوان لیست 9 دی رونمایی کرد.

همایش لیست انتخاباتی 9 دی در مجتمع فرهنگی عرفان با سخنرانی حسن عباسی برگزار شد.

رسایی با بیان اینکه مسیر پارلمان آتی باید به دنبال نظارت جدی بر عملکرد دولت باشد، گفت:‌ انتقادات زیادی به انجام وظایف در کشور وارد است که حجم زیادی از آن به شخص روحانی برمی‌گردد.

رسایی در این همایش، کلیدی را که رئیس‌جمهور در تبلیغات خود آن را روی دست می‌گرفت، شکست.

نشست خبری نامزدهای جامعتین برای خبرگان برگزار شد

نشست خبری نامزدهای مشترک جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران، با حضور حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، آیت‌الله عباسعلی اختری و حجت الاسلام علی مومن‌پور در دفتر مرکزی جامعه روحانیت برگزار شد.

توافق شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری بر روی انتشار یک لیست مشترک

امّا بمب خبری روز پنجم تبلیغات انتخابات در ساعت پایانی این روز رقم خورد؛ وقتی خبر رسید «ساعاتی پیش نمایندگان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری پس از مذاکراتی فشرده بر روی انتشار یک لیست مشترک به توافق رسیدند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله مومن IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    9 1
    هیچ چیزی بیشتر از وحدت نیروهای انقلابی دل مومنین و طرفداران انقلاب اسلامی ایران را شاد نمی کند
  • DE ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    1 0
    مرعشی: لیست یاران هاشمی منتسب به خانواده آیت‌الله هاشمی نیست//اینقدر خانواده هاشمی محبوبیتشان بین مردم زیاد است! که مرعشی از ترس اینکه لیستشان ۱۴۵٪ !! رای بیاره و شک تقلب در انتخابات را ایجاد کنه اینو گفته که مردم هجوم نیارن به صندوقها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس