کادنا سر

افشاگری علیه مدیرعامل بارسلونا بهانه ای شد برای بیدار شدن گیرنده های اجتماعی و نگاهی نو به رسانه های جهان به خصوص در عرصه ورزش و پدیده جهانی به نام فوتبال!

سرویس ورزش مشرق - افشاگری کادناسر علیه بارتومئو مدیرعامل باشگاه بارسلونا مبنی بر قرارداد با یک شرکت تبلیغاتی رسانه ای برای تخریب هویت شخصی و سازمانی افراد و یا شرکت ها به خصوص و رقبای انتخاباتی باعث شد تا بار دیگر جهان رسانه این بار در بعد ورزشی متهم به آلودگی، نامردمی و دروغ و فریب شود.

در فضای رسانه های امروز جهان و در شرایطی که امپراتوری هشتگ ها حرف اول را می‌زند، به سختی می توان کتاب های قدیمی و مرجع های رسانه را از قفسه های خاک خورده بیرون کشید و همچنان بر اصول خبرنگاری، فلسفه اخلاق در رسانه و انسانیت در تولید خبر خوب سخن گفت.

مدیرعامل بارسلونا متهم شده برای تخریب شخصیت برخی ستاره های بارسا و رقبای مدیریتی در فضای انتخابات باشگاه بارسلونا با یک شرکت تبلیغاتی رسانه ای قرارداد بسته از آنها خواسته هر طور می توانند با ایجاد امواج رسانه‌ای به تخریب هویت سمعی و بصری آنها بکوشند.

در رسانه های عنوان شده که رئیس باشگاه بارسلونا به صورت هدفمند و با استفاده از یک شرکت اینترنتی اقدام به تخریب بازیکنان خودی و رقبای خود در شبکه های اجتماعی کرده است. طبق این گزارش، باشگاه بارسلونا با دستور جوزپ ماریا بارتومئو با شرکت ونتورس 13،  قرارداد همکاری به ارزش یک میلیون یورو بسته و این شرکت در شبکه های اجتماعی اقدام به حمایت از بارتومئو و کادر مدیریتی فعلی باشگاه بارسلونا می کند. در عوض به صورت هدفمند بر علیه بازیکنان خودی، ستاره های سابق و رقبای مدیریتی اقدام کرده است.

هر چند این خبر از سوی باشگاه بارسلونا تکذیب شده، به نظر نمی رسد چنین اتهامی فقط متوجه مدیرعامل این باشگاه باشد و پر واضح است که در فضای رسانه‌ای امروز هر مدیر عاملی در یک باشگاه ورزشی بزرگ خود را مستقل از غول‌های رسانه‌ای بداند قدم به قدم به سمت نابودی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید:
 

افشای اسناد رسوایی بزرگ رئیس بارسلونا +عکس

جالب اینجاست که اکنون همین رسانه قلم به دست گرفته و می‌خواهد از کجی ها و ناهنجاری ها و دروغ و فریبی بنویسد که اتفاقاً با همین قلم منتشر شده و این پارادوکس در تاریخ رسانه همواره وجود داشته است.

به عنوان مثال اسپانیا در چند مقاله و یادداشت مختلف به مدیرعامل بارسلونا حمله و از حرکت زشت او انتقاد کرده است اما باید از آس اسپانیا پرسید حداقل ۳۰ درصد خروجی‌های این فریب رسانه‌ای چرا در وبسایت آنها به چشم می‌خورد؟

خیلی وقت است که جدی ترین منتقدان نفوذ سیاست در ورزش از ذکر نام فوتبال پاک شرم دارند و تقریباً همه جهان می دانند که فوتبال به یک افسانه تبدیل شده است.

فسادهای ثابت شده در سطح المپیک و جام جهانی همچنین تورنمنت های بزرگ ورزشی جهان دیگر قابل انکار نیست و همیشه یک پای ثابت این فسادها به جهان رسانه وصل بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس