کد خبر 104282
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳

در مانور نظامي آمريكا در سواحل فلوريدا مشخص شد در صورت حمله، ناو آمريكايي مورد حمله قايق هاي ايراني قرار مي گيرد و آمريكا دو كشتي جنگي خود را از دست مي دهد.

به گزارش مشرق به نقل از کیهان،خبرنگار بي بي سي در گزارشي نوشت كه: برخورد كوچك بين ايران و آمريكا در خليج فارس مي تواند به درگيري بزرگ منجر شود.
اين گزارش مي افزايد: تقاضاي ما براي تهيه گزارش از روي يكي از كشتي هاي ناوگان پنجم آمريكا هفته ها بدون جواب ماند تا اينكه چند روز قبل از سفر باخبر شديم براي حضوري دو روزه براي ناو هواپيمابر آبراهام لينكلن دعوت شده ايم.
قرار بر اين بود كه از طريق پايگاه نيروهاي آمريكايي در بحرين بر روي عرشه كشتي برويم و دو روز و دو شب را بر روي كشتي بگذرانيم. قرار بود تنها بعد از پايان اين بازديد و از خشكي گزارش هايمان را مخابره كنيم. به ما گفته شد از روي عرشه نخواهيم توانست گزارشي مخابره كنيم، صحبتي كه بعدها فرماندهان كشتي به دنبال اصرارهاي خبرنگاران آن را پس گرفتند و بالاخره توانستيم در شب آخر سفرمان گزارش هايمان را بفرستيم.
سفرمان هنگامي در پايگاه نيروي دريايي آمريكا شروع شد كه بيست و چند نفر ديگر خبرنگار، فيلمبردار و توليدكننده تلويزيون هم كه عمدتا از شبكه هاي بزرگ تلويزيوني آمريكا بودند به ما پيوستند و با يك هواپيماي نفربر نظامي آمريكا به عرشه ناو هواپيمابر لينكلن برده شديم.
نشستن هواپيما روي عرشه ناو هواپيمابر خودش تجربه اي است. هواپيمايي كه با سرعت 200 يا 300 كيلومتر در ساعت به عرشه نزديك مي شود ظرف چند ثانيه بايد متوقف بشود آنهم به كمك يك طناب لاستيكي قطور كه بر روي عرشه با افتادن به دندانه اي در جلو چرخ هواپيما آنرا متوقف مي كند.
فرماندهان ناو اصرار داشتند كه بگويند پروازها آموزشي است و براي تعليم و آموزش خلبانان است اما روشن بود كه اين پروازها هدف ديگري را هم دنبال مي كرد.
بنابر گزارش اشراف، در ادامه اين گزارش آمده است: در ديدار توجيهي با فرمانده ناوگان پنجم آمريكا در اتاق ستاد فرماندهي كشتي او ما را در جريان سفر روز بعد ناو به درياي عمان و عبور از تنگه هرمز قرار داد. سخنان فرمانده قرار بود خصوصي باشد. او و فرماندهان ديگر با تفصيل از تهديدهايي كه ممكن است از ناحيه ايران متوجه عبور اين ناو هواپيمابر باشد صحبت كردند، از موشك هاي زمين به دريا از سواحل ايران، در جزاير تنب كوچك و بزرگ و در جزيره ابوموسي و تهديدهاي ديگر. مي گفتند براي همه اين تهديدها آماده اند.
يك گزارش مطبوعاتي حاكي است كه اخيراً در يك مانور نظامي آمريكا در سواحل فلوريدا ناو آمريكايي مورد حمله قايق هاي كوچك قرار مي گيرد آمريكا دو كشتي جنگي خود را در ظاهر از دست مي دهد.
روشن بود كه قايق هاي كوچك سپاه پاسداران مي توانند دردسر ايجاد كنند. اما روز بعد عبور ناوگان از تنگه هرمز بدون مشكلي انجام شد. تنها در نزديكي تنگه هرمز و دهانه اين تنگه براي اولين بار حضور ايران را حس كرديم، يك كشتي كوچك ايراني تا سه كيلومتري ناو جلو آمد و مدتي به موازات آن حركت كرد.
چند قايق سريع سپاه هم با سرعت از جلوي ناوگان گذشتند شايد براي يادآوري كه اين قايق ها مي توانند تهديدي براي اين كاروان ناو و دو كشتي جنگي آمريكا باشند كه در جلو و عقب آن حركت مي كرد. يك هواپيماي نيروي دريايي ايران هم بيش از حد به ناو نزديك شده بود.
در پايان اين گزارش تصريح شده است: روشن است كه رويارويي بين ايران و آمريكا در آب هاي خليج فارس پرتنش تر از آن چيزي است كه قبلا تصور مي كرديم. اينجا يك برخورد كوچك مي تواند به يك درگيري بزرگ منجر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    0 0
    ایران اسلامی بهترین موقع برای دفاع از مظلومان قرار دارد و بهترین موقع برای محو اسراییل و استکبار جهانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس