فدراسیون فوتبال

همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی این روزها موضوع برگزاری انتخابات ریاست یکی از مهمترین فدراسیون های ورزشی نیز با حرارت خاصی دنبال می شود.

سرویس ورزش شرق – پس از مشخص شدن کاندیداهای اصلی و نهایی برای ریاست فدراسیون فوتبال نام ۶ نفر که توانستند امضای ۱۰ تن از اعضای مجمع فدراسیون را داشته باشند مشخص شد. شش نفری که البته نیمی از آنها را می توان از همین حالا کنار رفته دانست و یا حتی در صورت باقی ماندن تا پایان رأی گیری کمترین شانس در حد صفر را برای شان قایل شد.

در جمع ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال اسامی مهمی همچون مهدی محمدنبی به چشم می خورد که در کارنامه مدیریتی خود سابقه مدیرعاملی باشگاه گسترش پارس خودرو، قائم مقام مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران، عضو هیات موسس اتحادیه فوتبال باشگاههای کشور، مشاور اجرایی رئیس فدراسیون فوتبال، معاون اجرایی دبیر کل و رئیس کمیته مسابقات، دبیر کل فدراسیون فوتبال، مدرس دوره های مدیریت فوتبال و عضو کمیته بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد.

همچنین حبیب کاشانی به دور نهایی راه یافته که او دارای سابقه مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس و قهرمانی با این تیم در لیگ برتر است. ضمنا وی سابقه همکاری با فدراسیون در سمت مدیریت تیم فوتبال امید را داراست. علاوه بر این او سابقه سه دوره حضور در شورای اسلامی شهر تهران را دارد.

سومین کاندیدای جدی ریاست فدراسیون محمدحسین قریب است. کسی که در دوران مدیرعاملی اش در باشگاه استقلال عنوان قهرمانی لیگ برتر را برای این باشگاه کسب کرد. او که در سالهای گذشته به ویژه در دولت حسن روحانی همواره یکی از کاندیداهای دم دست برای ریاست در فدراسیون هایی بوده که بعضا به دلایلی ریاست آنها دستخوش تغییرات شده بود بار دیگر رسما برای احراز ریاست در فدراسیون فوتبال جلو آمده است. او در یکی از دوره های اخیر انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نیز کاندیدا شد ولی قافیه را به مهدی تاج باخت.

علاوه بر این سه نفر اسامی دیگری همچون هدایت ممبینی (بازنشسته داوری و عضو هیأت رییسه فعلی فدراسیون فوتبال)، حیدر بهاروند (رییس سازمان لیگ و سرپرست موقت فعلی فدراسیون فوتبال) و عباس صوفی (رییس هیأت فوتبال همدان) نیز در این جمع حضور دارند که به دور نهایی رسیده اند تا در انتخابات شرکت کنند.

ناگفته نماند حیدر بهاروند که در حال حاضر با موضوع منع حضور بازنشستگان در انتخابات مواجه شده در صورت دریافت مجوز برای ورود به مرحله نهایی با موضوع دیگری نیز مواجه است. اینکه هر ۵ کاندیدای دیگر حاضر در انتخابات او را به عنوان نایب رییس مورد نظر خود برای فدراسیون شان معرفی کرده اند. از این رو به نظر می رسد بهاروند در واپسین روزها قبل از انتخابات از ورود به انتخابات صرفنظر کند. اما نکته مهم در کناره گیری او کنار رفتنش به سود کدامیک از کاندیداهاست که می تواند آرای سرنوشت سازی را به نفع یکی از کاندیداها جمع آوری کند.

هدایت ممبینی هم که از کمترین بخت بین ۶ نفر حاضر برخوردار است یا از انتخابات کناره گیری می کند و یا با ادامه حضور با آرای بسیار کمی به شکلی دیگر کنار می رود. اتفاقی که پیش بینی می شد در انتظار صوفی کاندیدای دیگر ریاست فدراسیون است. کسی که گفته می شود هیچ بختی برای ریاست فدراسیون نداشته و ۱۰ امضای تأییدیه اش برای ورود به انتخابات را نیز در واپسین ساعات جمع آوری کرده است.

از طرفی دیگر پیش بینی می شود رقابت نزدیکی بین سه کاندیدای دیگر به ویژه دو تن از آنها ایجاد خواهد شد که سابقه ریاست بر دو باشگاه سرخابی را در کارنامه دارند. با این توضیح که بسیاری از شاغلان فدراسیون فعلی در تهران و شهرستان ها (هیأت های فوتبالی استانها) نیز از حسن رفتار و مدیریت مهدی محمدنبی حرف می زنند که او نیز سابقه عضویت در هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس را در کارنامه دارد.

ناگفته نماند در این بین از گوشه و کنار شنیده می شود وزارت ورزش هم به جد درصدد حمایت از یکی از کاندیداهاست و عنوان می شود یک نفر از این افراد، کاندیدای مورد وثوق آنهاست که تلاش هایی هم برای جمع آوری رأی برای او در این زمینه صورت گرفته است.  به هر روی باید تا ۲۵ اسفند صبر کرد و دید که اقبال جامعه فوتبال و رسانه ها با توجه به کارنامه های قبلی این نفرات بیش از همه به سوی کدامیک از این سه یا شش نفر است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mohammad IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    2 0
    حقیقتا" هیچ کدام در حد اندازه های ریاست فدراسیون نیستند و تو این نفرات فقط محمد نبی سابقه در کارهای اجرایی فدراسیون و آسیا داره.
  • ali IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 1
    زنوزی خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس