فدر اسیون فوتبال

چند روزی است بحث تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح شده که دلالت بر آغاز تلاش‌های بیرونی جهت مهندسی این ماجرا دارد.

به گزارش مشرق، بعد از استعفای ناگهانی مهدی تاج از ریاست فدراسیون و قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی اردیبهشت 99، وضعیت اداره فوتبال به شرایط خاص تبدیل شد تا اعضای مجمع را به این سمت ببرد که تاریخ برگزاری انتخابات را جلوتر از زمان تعیین شده در نظر بگیرند. بعد از کش و قوس های فراوان، سرانجام به طور رسمی اعلام شد که 25 اسفند مجمع انتخاباتی برگزار می شود.

از 8 تا 20 بهمن برای ثبت نام در انتخابات در نظر گرفته شد و طبق پیش بینی ها، بیشتر نامزدهای ریاست و هیات رئیسه در دو روز آخر برای ثبت نام حاضر شدند. 

مثل سنوات گذشته چند چهره نامی برای انتخابات ثبت نام کردند. از یکی از این ثبت نام شدگان به عنوان گزینه مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان یاد می شود که از مدت ها قبل پروژه جمع‌آوری رای و جلب نظر اعضای مجمع را آغاز کرده است. 

بیشتر بخوانید:

کاشانی بهترین گزینه ریاست فدراسیون است

بعد از اتمام ثبت نام نامزدها، به طرز عجیبی بحث تعویق انتخابات فدراسیون از سوی برخی جریان هایی که به دنبال خرید زمان برای خود هستند، مطرح شد. مسئله ای که کاملا بوی مهندسی شدن انتخابات را برای عده ای خاص فراهم می کند تا با یک کار استراتژیک و سیستماتیک، اهداف خود را در فدراسیون فوتبال دنبال کنند.

وضعیت حقوقی فدراسیون با ویلموتس، دیدارهای حساس تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، وضعیت داوری های پر مسئله و پرحاشیه، اشکالات رفتاری و فرهنگی که این حوزه را دربرگرفته، نامشخص بودن وضعیت کمیته اخلاق، نارضایتی اهالی فوتسال از برخی شرایط این رشته پرطرفدار و ... از مواردی است لزوم برگزاری هرچه زودتر انتخابات فدراسیون و برگزاری آن در تاریخ تعیین شده را اثبات می کند.

اینکه عده ای به دنبال جلب منافع شخصی و گروهی خود، به دنبال مطرح کردن تعویق انتخابات به بهانه های واهی هستند، نشان می دهد اعضای مجمع برای رای دادن و سپردن زمام امور فدراسیون باید هوشمند عمل کنند. این کلید واژه که این روزها برخی بدان توجه ویژه دارند،‌ بازی در زمین مهندسی انتخابات توسط نهادهای بیرونی است که بایستی برابر آن ایستاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس