کد خبر 1042284
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
دارو

معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی ریاست جمهوری گفت: بیش از ۹۷ درصد داروی کشور از نظر حجمی در داخل کشور تولید می‌شود و با توجه به شرایط و فشار تحریم صنعت دارو یک صنعت پایدار و مقاوم است.

به گزارش مشرق، مهدی الیاسی معاون سیاست‌گذاری و ارزیابی راهبردی ریاست جمهوری درباره صنعت دارو کشور، گفت: می‌توان از صنعت دارو در کشور به عنوان یک صنعت پایدار نام برد. تقریباً بیش از ۹۷ درصد داروی کشور از نظر حجمی در داخل تولید می‌شود که این موضوع از نظر ریالی کمی متفاوت است. 

* صنعت دارو یک الگو برای صنایع حساس

وی با بیا اینکه با توجه به شرایط فشار و تحریم، صنعت دارو یک صنعت  پایدار و مقاوم است که می‌تواند یک الگو برای صنایع حساس باشد، گفت:  با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای روی داروهای پیشرفته و خاص ۳ درصدی با قیمت و ارزش افزوده بالا داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

روحانی: آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که دارو را تحریم نکرده‌اند

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی ریاست جمهوری ادامه داد: بخش دوم این است که ۹۷ درصد مواد اولیه پیشرفته‌ بعضاً وارداتی است و ممکن است جمع ارزش افزوده ما از ۹۷ درصد حول ‌و هوش ۶۰ درصد باشد. درواقع مقاوم‌سازی و نوآوری صنعت دارو  را با حمایت و مدیریت وزارت بهداشت جلو می‌بریم و امیدواریم سال آینده در این دو بخش پیشرفت بهتری داشته باشیم که این اتفاق در ۳-۲ سال اخیر افتاده است.  

* صنعت دام انسانی جلوتر از صنعت دام و داروی طیور است

الیاسی افزود: در مواد اولیه دارویی که صنعت پیشرفته‌ای است و هم در داروهای با ارزش ا فزوده بالا ۴-۳ سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است و در حال حاضر بخشی از برنامه‌ها افتتاح شده و سال آینده هم افتتاح خوبی در حوزه دارو خواهیم داشت که این موضوع در بخش غیرانسانی مثل دام و طیور است. صنعت دام انسانی جلوتر از صنعت دام و داروی طیور است. 

وی یادآور شد: برنامه‌های جدیدی در بحث واکسن و مواد مکمل غذایی شروع شده که این صنعت بتواند در مجموع سطح فناوری بالاتری داشته باشد به طوری که میزان ارزش افزوده و ارز بری را هدف قرار گرفته‌ایم تا بتوانیم ارزش افزوده داخلی را بالا ببریم و هم ارز بری را به شدت کاهش دهیم که امسال نیز نتایج قابل توجهی به ثمر نشسته و سال بعد تکمیل می‌شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس