کد خبر 1042215
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
نفت اوپک

قیمت نفت اوپک با افزایش ۳۲ سنتی به ۵۵.۸۶ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش مشرق، سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی اوپک روز پنج‌شنبه با ۳۲ سنت افزایش ۵۵.۸۶ دلار فروخته شده است.

بیشتر بخوانید:

عربستان نگران پاسخ کُند اوپک در برابر کاهش قیمت نفت است

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۲۳ بهمن برابر با ۱۲ فوریه، ۵۵.۵۴ دلار در هر بشکه معامله شده بود.

قیمت نفت در بازارهای جهانی در روز پنج‌شنبه پس از اینکه اوپک و آژانس بین‌المللی انرژی گزارش دادند که تقاضای جهانی برای نفت کاهش خواهد یافت، افزایش یافته بود.

همچنین قیمت نفت روز جمعه بیش از یک درصد افزایش یافت و نخستین افزایش هفتگی از ابتدای ماه ژانویه را ثبت کرد زیرا سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا کوتاه مدت خواهد بود.

هر بشکه نفت برنت با ۹۸ سنت افزایش ۵۷.۳۲ دلار فروخته شد. نفت برنت طی هفته گذشته ۵.۲۳ درصد افزایش یافت که نخستین افزایش هفتگی در ۶ هفته گذشته به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۶۳ سنت افزایش ۵۲.۰۵ دلار معامله شد. این نوع نفت طی هفته گذشته ۳.۴۴ درصد افزایش یافته است.

هر بشکه نفت برنت امسال تاکنون به علت نگرانی در مورد شیوع ویروس کرونا که می‌تواند اقتصاد جهان را از رشد باز دارد، ۱۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. بیش از ۱۳۸۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری در چین جان خود را از دست دادند.

با باز شدن کارخانه‌ها در چین و اجرای سیاست‌های انبساطی از سوی دولت، احساس حاکم بر بازار بهبود یافت.

اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نظیر روسیه که به اوپک پلاس معروفند، از ابتدای ماه ژانویه، میزان تولید خود را روزانه ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دادند و توافق کردند تا این کاهش را تا پایان ماه مارس ۲۰۲۰ ادامه دهند.

 این کشورها روز پنج شنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ آذر) با یکدیگر دیدار و توافق کردند تا بر میزان کاهش تولید خود روزانه ۵۰۰ هزار بشکه دیگر بیفزایند و این مقدار کاهش تولید را در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ ادامه دهند.

هر بشکه نفت اوپک در هفته منتهی به ۱۴ فوریه ۵۴.۹۳ دلار فروخته شد.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس