بنزین نمایه

نماینده مجلس از برنامه‌های کمیسیون تلفیق برای ارائه ۶۰ لیتر بنزین نوروزی خبر داد.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به عید نوروز، صحبت‌ها و گمانه زنی‌های متعددی از تخصیص و یا عدم ارائه سهمیه بنزین مطرح شده است.

ارائه سهمیه بنزین نوروزی در اولین سال اجرای آن توسط دولت وقت اجرا شد امری که در آن زمان نیز موافقان و مخالفان بسیاری را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد اختصاص بنزین نوروزی به دولت

در حال حاضر نیز موافقان این طرح از رونق سفرهای داخلی صحبت می‌کنند و مخالفان از بار سنگین مالی این طرح بر خزانه عمومی گلایه می‌کنند.

روز گذشته بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه گردهمایی توسعه نظام مالی در صنعت نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح ارائه سهمیه بنزین عید نوروز در دولت مطرح شده است گفت: رئیس جمهور دستور تهیه پیشنهادات در این خصوص را ارائه داده است.

وزیر نفت با اشاره به مخالفات برخی از ارکان دولت نسبت به این طرح تصریح کرد: دلیل مخالفت برخی از مسئولان با این طرح فشار بر منابع یارانه معیشتی است، در حال حاضر تمام منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به یارانه معیشتی اختصاص می‌یابد و در صورت ارائه ۱۰۰ لیتر بنزین نوروزی نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان از منابع مالی این طرح معیشتی کم می‌شود.


وزارت نفت مخالف سهمیه بنزین نوروزی است


نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تخصیص سهمیه نوروزی اظهار کرد: موضوع سهمیه بنزین نوروزی پیش از اقدام دولت، توسط مجلس در کمیسیون تلفیق مطرح شد، با توجه به فشار اقتصادی ناشی از افزایش قیمت بنزین، سه سهمیه فوق العاده در نظر گرفته شد، بخش اول مربوط به سهمیه عید نوروز، بخش دیگر مربوط به سهمیه تابستان و بخش دیگری به صورت شناور تا طی ۶ ماه دوم سال به مردم ارائه شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: در صورتی که ما نتوانیم برای مردم رفاه ایجاد کنیم این می‌تواند مشکلات فراوانی را ایجاد کند و به همین منظور برای ارائه سهمیه مازاد تا دو مرتبه در سال جمع بندی هایی صورت گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: وزارت نفت با این پیشنهاد به دلیل بار مالی این طرح و عدم توانایی دولت، با این موضوع مخالفت کرد.

وی با اشاره به میزان سهمیه در نظر گرفته در کمیسیون تلفیق عنوان کرد: در خصوص رقم بنزین تخصیص یافته، جمع بندی کامل صورت نگرفت، اما کمیسیون تلفیق به دنبال ارائه ۶۰ لیتر بنزین نوروزی به مردم است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    اگر 60 لیتر هم واریز کنند مقدار ناچیزی است کفاف نمیدهد حداقل باید 150لیتر واریز کنند تا لاقل بشود تا شمال بروی
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    راست میگه وزیر نفت تمامی منابع ملی ارث پدری ایشان میباشد و باید خرج این خاندان چاق شود
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    از 120 رسید به 60 لیتر؟؟؟ از اولش هم معلوم بود از این دولت خیری به مردم نمی رسه
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
      0 0
      لعنت به این دولت و این نماینده های بی بخار . خاک تو سر همشون .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس