کد خبر 1041869
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
لیونل مسی

تا پیش از گل دوم بارسلونا برابر ختافه، 6 گل متوالی بارسلونا توسط لیونل مسی ساخته شده بود.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت های هفته بیست و چهارم لالیگا بعد از ظهر شنبه بارسلونا در حضور بیش از 89 هزار تماشاگر ورزشگاه نیوکمپ میزبان ختافه بود و در ادامه روند بردهای حداقلی کیکه ستین در لالیگا، به پیروزی 2-1 رسید. 

بارسلونا از زمان حضور ستین تا به حال 4 بار در لالیگا به پیروزی رسیده که هر 4 پیروزی، با تنها یک اختلاف گل رقم خورده اند؛ پیروزی هایی که لیونل مسی نقش غیرقابل انکاری در ثبت آن ها داشته و اغراق آمیز نیست اگر بگوییم بارسلونا بدون حضور مسی در این 4 مسابقه، به جای 12 امتیاز تنها یک امتیاز می‌گرفت! آمار و ارقام که این را می‌گویند.

مسی در جریان برتری 1-0 بارسلونا برابر گرانادا در نخستین حضور ستین، زننده تک گل آبی اناری ها در دقیقه 76 بود. بعد از یک شکست 2-0 برابر والنسیا در مستایا، بارسلونا به روند پیروزی های لالیگایی بازگشت و با 2 پاس گل مسی برای آنسو فاتی، لوانته را 2-1 شکست داد. یک هفته بعد و پس از شوک وارده به تیم، ناشی از حذف از کوپا دل‌ری در لحظات پایانی، مسی در بنیتو ویامارین برای دی‌یونگ، بوسکتس و لنگلت 3 گل ساخت تا بارسلونا با نتیجه 3-2 بر بتیس به پیروزی برسد. 

بارسلونا در بازی عصر شنبه برابر ختافه هم به دردسر افتاد. دروازه بارسا در دقیقه 23 به دست نیوم باز شد اما به لطف بازبینی تصاویر و محرز شدن خطای مدافع کامرونی بر روی ساموئل اومتیتی، این گل مردود شد تا بارسایی ها نفسی به راحتی بکشند. تنها 10 دقیقه بعد مسی با پاس خود برای گریزمن هشتمین گل فصل را برای مهاجم فرانسوی ساخت تا بارسلونا از تیم سوم جدول رده بندی پیش بیفتد.

بیشتر بخوانید:

عکس/ حمایت جالب بازیکنان بارسلونا از دمبله

روند تاثیرگذاری متوالی مسی بر روی گل های بارسلونا سرانجام در دقیقه 39 متوقف شد؛ زمانی که سرخی روبرتو ارسال زمینی جونیور فرپو (که با اثر ناقص فاتی نیز همراه بود) را به گل دوم تیمش تبدیل کرد. بعد از 7 گل متوالی، این نخستین گل بارسلونا در لالیگا بود که در آن اثری از مسی به چشم نمی‌خورد.

مسی پس از گل برابر گرانادا، 6 پاس گل متوالی برابر لوانته (2 پاس گل)، رئال بتیس (3 پاس گل) و ختافه (یک پاس گل) ارسال کرد و هرچند روند او بالاخره متوقف شد، اما لئو توانست رکوردی جالب و کم نظیر در تاریخ بارسا به ثبت برساند.

به استناد آمار اوپتا، از فصل 05-2004 مسی پنجمین بازیکن بارسلونا است که می‌تواند حداقل 4 پاس گل پیاپی در رقابت های لالیگا بدهند. (4 گل متوالی بارسا با پاس های این بازیکنان ساخته شده است) در ادامه به 4 بازیکنی خواهیم پرداخت که قبل از مسی به این مهم نائل شده اند.

رونالدینیو در مارچ 2006، در جریان هفته بیست و ششم لالیگا و پیروزی 3-2 بارسا برابر دپورتیوو لاکرونیا گل های دوم و سوم تیمش را به ترتیب برای هنریک لارسن و ساموئل اتوئو ساخت. یک هفته بعد در جریان شکست 2-1 برابر اوساسونا سازنده تک گل بارسا برای هنریک لارسن بود و در پیروزی 2-0 هفته بعد برابر رئال سوسیه‌داد هم گل اول تیمش را باز هم برای هنریک لارسن ساخت. گل دوم تیم فرانک رایکارد در این بازی با پاس مارک فن‌بومل، برای ساموئل اتوئو ساخته شد. 

آندرس اینیستا در آپریل 2009، کار رونالدینیو را در تنها 2 مسابقه انجام داد. در هفته سی و دوم لالیگا و در جریان برتری 4-0 برابر سویا، آندرس اینیستا در دقیقه 2 اولین گل تیم پپ گواردیولا را به ثمر رساند و در ادامه، 3 گل برای ساموئل اتوئو، ژاوی و تیری آنری ساخت تا ستاره اول بارسا در جریان پیروزی بر سویای مانولو خیمنز باشد. یک هفته بعد، بارسلونا در والنسیا مهمان مستایا بود و با گل دقیقه 23 مسی روی پاس اینیستا از حریف پیش افتاد. والنسیا با دو گل مادورو و پابلو هرناندز ورق را برگرداند و سرانجام تیری آنری بازی را به تساوی کشاند تا روند اینیستا نیز قطع شود. 

در هفته بعد، ژاوی آمار حیرت انگیز 4 پاس گل در تنها یک مسابقه را به ثبت رساند؛ آن هم حساس ترین بازی فصل بارسا و دیداری که سلطه بارسای گواردیولا بر لالیگا را اعلام کرد. پس از آن که تیری آنری روی پاس لیونل مسی ال‌کلاسیکو را به تساوی کشاند، ژاوی گل های دوم تا پنجم تیمش را به ترتیب برای پویول، مسی، آنری و مسی ساخت تا در جریان برتری 6-2 بر رئال راموس در برنابئو، ژاوی خالق 4 گل آبی اناری ها باشد. در بین تمامی بازیکنان حاضر در این فهرست، ژاوی تنها بازیکنی است که این 4 گل متوالی را در تنها یک دیدار ساخته است.

تا پیش از رکورد این روزهای مسی، لوئیس سوارز آخرین بازیکنی بود که توانسته بود 4 گل متوالی بارسلونا در لالیگا را بسازد. در فوریه 2016 و در جریان برتری 6-1 بارسلونا برابر سلتاویگو (هفته بیست و چهارم) سوارز که 3 گل از 4 گل تیمش را به ثمر رسانده بود در دقایق 85 و 90 به ترتیب برای راکیتیچ و نیمار گل های پنجم و ششم بارسا را ساخت. 3 دقیقه قبل از اولین پاس گل، سوارز یکی از تاریخی ترین گل های دنیای فوتبال را با پاس مسی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود.

3 روز بعد بارسلونا در ال‌مولینون در دیدار معوقه هفته شانزدهم (که به دلیل حضور بارسا در جام جهانی باشگاه ها به تعویق افتاده بود) به مصاف خیخون رفت و سوارز گل های اول و دوم بارسا را برای لیونل مسی ساخت. خود سوارز گل سوم را روی پاس آلکس ویدال به ثمر رساند تا خود او روند پاس گل های متوالی اش را قطع کرده باشد. این مسابقه با برتری 3-1 بارسا همراه بود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس