ویزای تحصیلی استرالیا یکی از سریع ترین ویزاهای کشور استرالیا است که در صورت داشتن شرایط مناسب می توانید برای آن اقدام نموده و از تحصیل در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان بهره ببرید.

سوال اصلی که احتمالا برای تمام متقاضیان به وجود می آید این است که مراحل دریافت ویزای تحصیلی استرالیا چیست و چگونه ویزای تحصیلی استرالیا را بگیریم؟ 

 مراحل دریافت این ویزا بسیار ساده و در عین حال دارای پیچیدگی های خاص خود می باشد، به همین دلیل است که قبل از انجام هر کاری، بهتر است با یک مشاور تحصیلی استرالیا صحبت کنید.

 ابتدا باید از یک دانشگاه نامه پذیرش دریافت کنید. در نامه پذیرش شرایط دریافت نامه ثبت نام ذکر شده است. بعد از دریافت این تاییدیه می توانید برای ویزای دانشجویی خود اقدام نمایید.

ویژگی ها و امتیازات ویزای دانشجویی استرالیا

با داشتن ویزای دانشجویی استرالیا شما قادر خواهید بود:

● در یک رشته تحصیلی تمام وقت ثبت‌نام کنید.

● اعضای درجه یک خانواده خود را به استرالیا بیاورید.

● دانشجویان می توانند برای افراد خانواده خود (فقط همسر و فرزندان زیر 18 سال)به عنوان همراه تقاضای ویزا کنند.

● دانشجویان زیر 18 سال می توانند برای مادر یا پدر خود درخواست ویزای قیم داشته باشند.

● قبل از تقاضای ویزای تحصیلی استرالیا داشتن پذیرش تحصیلی از یکی از موسسات آموزشی استرالیا الزامیست.

ویزای تحصیلی استرالیا برای تحصیل در تمام مقاطع، از ابتدایی تا دکترا در نظر گرفته شده است و تفاوت انواع ویزاهای تحصیلی استرالیا در مدت زمان و مجوزهایی است که این ویزا در اختیار دانشجویان و یا دانش آموزان قرار می دهد. این نوع ویزا در مقاطع مختلف دارای شرایط سنی خاص می باشد، به این معنی که برای یک مقطع تنها می توان تا سن بخصوصی اقدام نمود. تنها مقطع تحصیلی در استرالیا که دارای این شرایط سنی نیست، مقطع دکترا می باشد.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی استرالیا تا مقطع فوق لیسانس از 1 تا 3 ماه می باشد، اما برای مقطع دکترا ممکن است طولانی تر شود. فرم این ویزا به صورت آنلاین بوده و در سایت اداره مهاجرت استرالیا می توانید لیست نسبتا کاملی از مدارک مورد نیاز آن را تهیه نمایید. هزینه ویزای دانشجویی استرالیا برای متقاضیان هم اکنون 620 دلار استرالیا بوده و در صورتی که متقاضی خواستار اقدام برای ویزای همسر و فرزندان خود باشد، این هزینه افزایش خواهد یافت. این هزینه هر سال ممکن است کمی افزایش داشته باشد، به همین دلیل برای اطلاع دقیق تر می توانید به سایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه نمایید.

ویزای همراه دانشجو

همانطور که اشاره شد، کشور استرالیا به دانشجویان اجازه اقدام همزمان برای ویزا با همراه را نیز می دهد. همراه دانشجو اجازه کار تمام وقت خواهد داشت اما نمی تواند تحصیل کند. در صورتی که همراهان دانشجو شامل کودکانی باشد که به سن مدرسه رسیده باشند، می بایست قبل از اقدام برای ویزای والدین، پذیرش مدرسه در مقطع مورد نظر دریافت شود. دریافت این ویزا برای کودکان به همراه قیم قانونی نیز امکان پذیر است، که با توجه به مقطع تحصیلی دانش آموز، به مدارک خاصی نیاز خواهد بود.

هزینه گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا با توجه به نوع اقدام برای این ویزا می تواند بسیار متفاوت باشد. جدای از هزینه ترجمه مدارک و هزینه ویزا، دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس که قادر به دریافت بورسیه نیستند، معمولا باید شهریه ترم اول خود را به دانشگاه پرداخت نموده تا در دانشگاه ثبت نام شوند. همچنین شرکت های مورد تایید وزارت علوم که نمایندگان دانشگاه های استرالیا در ایران هستند می توانند برای پروسه پذیرش و ویزای تحصیلی اقدام نمایند. یکی از معتبرترین و قدیمی ترین شرکت های در زمینه اعزام دانشجو شرکت مشاورین یاران کاوشگر می باشد که با بیش از 19 سال سابقه و هزاران پرونده موفق توانسته است به بسیاری از دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در استرالیا کمک کند.

ویزای تحصیلی استرالیا بدون ielts

دریافت پذیرش و ویزای دانشجویی استرالیا بدون IELTS و بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. استرالیا کشوری انگلیسی زبان است و برای دریافت ویزای دانشجویی آن می بایست اثبات کنید تا حد مورد نیاز به این زبان تسلط دارید و به همین علت می بایست در یکی از آزمون های زبان مورد تایید دانشگاه های استرالیا شرکت کنید و حداقل نمره مورد نظر دانشگاه را به دست آورید. در صورتی که نمره زبان شما کمی از حد مورد نظر پایین تر باشد، دانشگاه برای شما دوره های زبان در نظر خواهد گرفت.

صدور این ویزا برای ایرانیان پروسه ای همانند متقاضیان سایر کشورها دارد. شما می توانید به راحتی با مراجعه به سایت اداره مهاجرت استرالیا و یا شرکت های اعزام دانشجو به این کشور، با مراحل مورد نیاز دریافت این ویزا آشنا شوید.

به طور کلی، دریافت ویزای تحصیلی استرالیا یکی از ساده ترین راه هایی است که می توانید به صورت قانونی به خاک این کشور وارد شده، شانس تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا و استفاده از امکانات تحصیلی، رفاهی و پژوهشی این کشور را داشته، و بعد از اتمام تحصیل، برای اقامت دائم استرالیا اقدام نموده و در شرکت های بین المللی و یا مؤسسات پژوهشی پیشرفته مشغول به کار و تحقیق شوید و آینده ای موفق برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

‌ ‌

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس