می خواهم بمانم

آیین نکوداشت ۱۱۰اُمین دوره سراسری آموزشی طلایه داران عفاف در شیراز برگزار شد.

به گزارش مشرق در جلسه ی افتتاحیه ی پنجمین دوره تربیت مربی و مبلغ عفاف و حجاب در استان فارس، نکوداشت ۱۱۰ اُمین دوره سراسری آموزشی طلایه داران عفاف، با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیت الله دژاکام و همچنین حوزه های علمیه شیراز و جمعی از مدیران استانی صورت پذیرفت.

در این مراسم پس از خیر مقدم آقای اسلامی مدیر مؤسسه مدینه النبی به عنوان مجری برگزاری دوره های تربیت مربی در استان فارس، جناب آقای وزیری مدیر عامل مؤسسه فرهنگی خیبر پس از معرفی کوتاهی از فعالیتهای متنوع موسسه خیبر در حوزه عفاف و حجاب، به ضرورت آموزش تخصصی مربیان و مبلّغان اشاره کرد و با تشریح اقدامات انجام گرفته در دوره های سراسری آموزشی طلایه داران عفاف عنوان کردند که این دوره ها در تمامی استانهای سطح کشور برگزار شده و خواهرانی از همه استانهای کشور در این دوره ها شرکت داشته اند و با برگزاری این دوره در استان فارس، آثار شرکت کنندگان در دوره های سراسری آموزشی طلایه داران عفاف به ۶۵۰۰ نفر و تعداد دوره ها به ۱۱۰ دوره خواهد رسید.

همچنین با برگزاری این دوره، استان فارس با آموزش بیش از ۹۵۰ نفر از خواهران در حوزه حجاب و عفاف به رتبه ی دوم آموزش مربی و مبلّغ عفاف و حجاب در کشور ارتقا پیدا کرد.  در ادامه ی این مراسم کلیپ کوتاهی از برنامه های آموزشی طلایه داران عفاف در سطح کشور پخش شد و سپس آیت الله دژاکام نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن تشکر از فعالیتهای چند ساله و تخصصی موسسه خیبر خطاب به شرکت کنندگان در این دوره اشاره داشتند که خسته نشدن، تردید به خود راه ندادن و فعالانه وارد میدان شدن از جمله ویژگی های مهم مربیان و مبلّغان عفاف و حجاب هست. نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه به دو نیاز جدی برای فعالانه در میدان بودن اشاره داشتند و فرمودند: اولین نیاز، آگاهی از آنچه دشمن در حال انجام است و پیش بینی های لازم از آنچه دشمن می خواهد انجام دهد، است. این آگاهی به ما یاد می دهد که در این حوزه هوشمندانه وارد شویم و به سبکی در میدان حضور داشته باشیم که ترفندهای دشمن شکست بخورد و خدای ناکرده، فعالیت ها به نفع دشمن تمام نشود. همچنین یکی دیگر از وجوه مهم آگاهی، واقعی دیدن متغیّرها و صحنه و میدان است. بزرگ نمایی و کوچک دیدن صحنه یکی از آفات این حوزه است که میبایست مد نظر باشد که این نکته نیازمند رصد دقیق و اندازه گیری عالمانه و مستمر دارد و إن شاءالله مؤسسه خیبر در این موضوع نیز وارد شود که مورد نیاز است.

دومین نیاز از نگاه نماینده ولی فقیه در استان فارس برای حضور فعالانه در حوزه حجاب و عفاف، انگیزه قوی است و در این باره فرمودند: اگر انگیزه قوی نباشد، علم و دانش تاثیری ندارد. فعالیت در حوزه حجاب میبایست اینقدر تکرار شود و استمرار داشته باشد تا شاهد موفقیت ها بود. همچنین به مربیان و فعالان عرصه حجاب توصیه کردند که با انگیزه قوی در برابر ناملایمات و سستی ها بایستید و کوتاه نیائید. قدرت روحی خودتان را افزایش دهید. چادرتان را به چادر حضرت صدیقه (س) گره بزنید و از یکدیگر بیاموزید و خداوند إن شاءالله موفقیت ها و پیروزی هایتان را نصیبتان کند.

آیت الله دژاکام، فعالان عرصه عفاف و حجاب را به داشتن نگاه تمدن سازانه در عرصه ی عفاف و حجاب فراخواندند و تاکید نمودند که فعالیت در حوزه حجاب و عفاف نه در سطح ملی بلکه به توفیق الهی در سطح بین المللی نیز پیروزی به همراه خواهد داشت.

در ادامه این مراسم که در سالن اجتماعات شهید دستغیب واقع در حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام)، برگزار شد، پوستر فراخوان رویداد تخصصی ضمنی با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، مدیر حوزه های علمیه شیراز و دیگر مدیران استان فارس رونمایی شد. سرکار خانم اکبری از مدرسان دوره که خود یکی از شرکت کنندگان در دوره های طلایه داران عفاف در سال ۱۳۹۱ بوده و امروز یکی از اساتید همین دوره ها هستند و همچنین معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس صحبت های کوتاهی داشتند.

گفتنی است این مراسم، از ساعت ۹صبح در حرم مطهر شاهچراغ و با حضور نزدیک به۵۰۰نفر از بانوان معرفی شده از اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، حوزه های علمیه خواهران، سازمان بهزیستی، دانشگاه های استان و پایگاه های بسیج شیراز آغاز و تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح ادامه داشت.

پس از اتمام افتتاحیه، کارگاههای آموزشی دوره آغاز شد. این دوره تا بعد از ظهر جمعه ۲۵ بهمن ماه ادامه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس