کد خبر 1041070
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
عربستان

نیروهای امنیتی عربستان سعودی شماری دیگر از فلسطینیان مقیم این کشور را بازداشت کردند.

به گزارش مشرق، حساب توئیتری «معتقلی الرأی» در عربستان سعودی فاش کرد که نیروهای امنیتی این کشور شماری از فلسطینیان مقیم عربستان را بازداشت کردند.

این حساب توییتری اخبار کسانی را منتشر می‌کند که به دلیل اتخاذ موضع یا بیان نظرات، باداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

رویترز: مذاکرات عربستان و قطر شکست خورد

در این حساب توئیتری آمده است که در میان این بازداشت‌شدگان، تعدادی از فرزندان و نزدیکان بازداشت‌شدگان قبلی دیده می‌شود و علت بازداشت این افراد نیز حمایت آن از مقاومت فلسطین است.

از سوی دیگر برخی خانواده‌های بازداشت‌شدگان در عربستان سعودی گفتند که دادگاه کیفری ریاض تصمیم دارد حدود ۴۰ فلسطینی و اردنی را هشتم مارس (۱۸ اسفند) محاکمه کند و تنها خویشاوندان درجه یک این بازداشت‌شدگان می‌توانند در جلسه حضور داشته باشند.

از جمله این بازداشت‌شدگان «محمد الخضری» از سران حماس و فرزندش هانی، محمد فطافطه، محمد اسعد، عبدالرحمن فروانه، سلیمان ابو رواع، طارق عباس، عبدالکریم معالی، عبدالله راشد، حسین یعیش، ایمن صلاح العریان، ماهر الحلمان، بلال العقاد و عمر العقاد هستند.

الخضری که در گذشته به مدت ۳۰ سال مسئول روابط بین حماس و عربستان سعودی بود، پس از اتخاذ مواضع خصمانه سعودی علیه حماس آوریل سال گذشته میلادی در عربستان بازداشت شد.

او که بالای ۸۰ سال سن دارد وضعیت جسمانی مناسبی ندارد و از بیماری رنج می‌برد و جنبش حماس و خانواده الخضری بارها هشدار داده‌اند که وضعیت زندان اوضاع جسمانی او را وخیم می‌کند.

خانواده‌های بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی تا کنون چندین بار تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کرده و آزادی فرزندان خود را خواستار شده‌اند.  

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز در گزارشی به نقل از خانواده‌های این بازداشت‌شدگان گزارش کرد که سعودی‌ها فرزندانشان را ربوده و در معرض شکنجه قرار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس