کد خبر 1041043
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
چه افرادی می‌توانند «خون» خود را اهدا کنند؟

مدیرکل انتقال خون استان تهران شرایطی که فرد اهدا کننده خون باید داشته باشد را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران در پاسخ به این پرسش که «چه افرادی می‌توانند خون خود را اهدا کنند؟»، اظهار داشت: هر فرد که سلامت کامل داشته باشد می‌تواند خون خود را اهدا کند. از نظر سنی افراد بین 18 تا 60 سال می‌توانند خون بدهند؛ البته افرادی که به صورت مستمر خون می‌دهند تا 65 هم می‌توانند خون اهدا کنند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: وزن فرد اهدا کننده خون باید بیش از 50 کیلوگرم باشد، مشکل قلبی، عروقی و فشار خون بالا نداشته باشد و داروهای خاصی مصرف نکند؛ ضمن اینکه در روز مراجعه برای اهدای خون سرماخوردگی و تب نداشته باشد تا بتوانند اهدا کننده خون باشد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا احتمال جابجایی خون‌های اهدایی مردم با یکدیگر وجود دارد؟»،گفت: قطعا در سازمان انتقال خون به دلیل اینکه روی گروه خونی دوبار آزمایش انجام می‌دهیم، اشتباهی روی نخواهد داد.

مهدی زاده یادآور شد: در مراکز درمانی نیز اگر فرایند مربوط به تزریق خون کاملا رعایت شود، احتمال تزریق اشتباه خون وجود نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    2 0
    به گفته خود ریاست انتقال خون هر واحد خون در اروپا حداقل 120 یورو قیمت دارد. اینجانب آخرین بار که مرکز وصال برای اهدا خون رفته بودم یک آبمیوه برای اهدا کننده خون نداشتند و مجبور شدم برای افت نکردن فشار خونم بیرون از سازمان انتقال خون خودم خریداری کردم!
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
      0 1
      اگر برای رضای خدا و کمک به بیماران اهدا کردی دیگر گفتن نداره همه ما می دونیم اقتصاد چطوری هست، اگر قصدت شیطنت و تغییر نظر مردم را داری که مردم خون اهدا نکنند که چیز دیگری هست
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    0 0
    خون مفت میگیرن. باید پول بدید به جاش.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    0 0
    اهدا خون برای کمک به هم نوع و خصوصا هم وطن پول نمیخواد.درخواست پول شر اوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس