بمب افکن آمریکا بی1 لنسر

چند فروند هواپیمای نظامی آمریکا روز چهارشنبه در یک ماموریت گشتزنی نزدیک بخش‌هایی از تایوان پرواز کردند.

به گزارش مشرق، سه فروند هواپیمای نظامی آمریکا از جمله دو بمب افکن «بی-۵۲» این کشور روز چهارشنبه در واکنش به تمرین‌های هوایی چین در روزهای گذشته نزدیک تایوان پرواز کردند.

بیشتر بخوانید:

نظامیان آمریکایی به مرزهای روسیه می‌روند

بمب افکن‌های توپولوف‌ روسیه نزدیک حریم هوایی کانادا شدند

آشنایی با هواپیمای ویژه ارتش آمریکا که در افغانستان ساقط شد+عکس و فیلم

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» این اقدام پس از رهگیری دو هواپیمای نظامی چین نزدیک تایوان در روزهای گذشته رخ داد.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که یک فروند هواپیمای «ام سی-۱۳۰» در جنوب تنگه تایوان همراه با دو بمب افکن بی -۵۲ در شرق این کشور  پرواز کردند.

ارتش آمریکا یک پایگاه هوایی مهم در جنوب ژاپن واقع در جزیره «اوکیناوا» نزدیک تایوان دارد. آمریکا با  آن که روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما بزرگترین تامین کننده تجهیزات نظامی این کشور است.

وزارت دفاع تایوان بدون ذکر جزئیات بیشتر، از رصد تحرکات نظامی اطراف خود و عدم مشاهده مورد خاصی اشاره کرد.

چند فروند هواپیمای نظامی ارتش چین یکشنبه صبح به وقت تهران با پرواز به سمت غرب اقیانوس آرام در بخش‌هایی در شرق تایوان پرواز کردند.  وزارت دفاع ملی تایوان با اعلام این خبر افزود که جنگنده‌های ارتش این کشور بلافاصله به این اقدام چینی‌ها واکنش نشان داده و هواپیماهای مذکور را رهگیری کردند.

به نوشته رویترز، در حالی که چین پرواز جنگنده‌های خود را اقدامی برای محافظت از مرزهای خود برشمرده، وزارت دفاع تایوان اقدام  چین را علیه روابط مسالمت آمیز دوجانبه برشمرده است.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و بارها تاکید کرده که زمانی این اراضی را به خاک اصلی چین باز خواهد گرداند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    48 7
    این عکس بمب افکن بی-1 هست، هرچند تفاوتی با بی-52 نداره و هردو با موشک ضدهوایی سرنگون میشن. بمب افکن ها تا جنگ جهانی دوم خوب بودن نه الان که همه سلاح ضدهوایی دارن.
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      0 0
      حاجی دشمن و سلاح دشمن و تفکر شوم دشمن رو هرگز دست کم نگیر. به هیچ عنوان ۲ نکته اولا آمریکا بمب افکن بی ۵۲ اسپیریت معروف به شبح و بمب افکن جدیدالساخت بی ۲۱ داره که رادار گریزن دوما بمب افکن های قدیمی بی ۵۲ و بمب افکن نسبتا قدیمی بی ۱ مجهز به موشک کروز دوربردن یعنی از فراز عمان و خلیج فارس و حتی اقیانوس هند و کشورهای همسایه شلیک میکنن و فرار و نیازی به نزدیک شدن به حریم هوایی ما رو ندارن برخلاف عمده جنگندهاشون هرچند در پایان یادآوری میکنم که یدالله فوق ایدیهم
    • آریوبرزن IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
      2 8
      زد هوایی !!! حالت خوبه دوست عزیز ببخشید که توی جنگ خلیج فارس آمریکا با بمب افکن های F 117 و F 18 گراولر کل ناوگان هوایی عراق رو زمینگیر کرد و پدافند عراق نتونست کوچکترین آسیبی بهشون برسونه!!!
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    21 5
    خی نناز چین بهترش خواهد ساخت
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 0
    آقا مشرق که دفاعیش قویه ..خواهشا دقت کنید این تصویر بمب بی ۱ لنسر و با بمب افکن سری بی ۵۲ بسیار متفاوته هرچند نقشها و اهداف بکارگیریشون تقریبا مشابه بی ۵۲ هسش. اصلاح بفرمائید برادر.
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    6 0
    تصویر متعلق به بمب افکن بی ۵۲ استراتوفورتس نیست. بلکه تصویر بمب افکن راکول بی ۱ لنسر است.
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 5
    مرکز و پایگاه اصلی بمب افکنهای بی ۵۲ و بی ۱ جزیره دیگوگارسیا در جنوب منطقس. فاصله تهران تا این این جزیره بهتر بگم پایگاه راداری و بمب افکن تروریستهای آمریکایی نزدیک ۵۳۰۰ کیلومتره برای دفاع از ایران نیاز به موشک برد بلند و قاره پیما داریم. باید قوی شویم تا جنگ نشود. یاالله
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 2
    عمده بمب افکن های آمریکا در خارج از کشورش در گوام در شرق آسیا و دیگوگارسیا در مابین شبه قاره هند و افریقا و خاورمیانه واقع شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس