استقلال

تیم استقلال امشب پس از ۲۲ سال بار دیگر در سطح مسابقات باشگاهی آسیا به دیدار یک حریف از کشور عراق می رود تا شاید انتقام ۴۸ ساله اش را بگیرد.

سرویس ورزش مشرق - دیدار امروز تیم استقلال و الشرطه عراق پنجمین رویارویی رسمی این تیم با حریفانی از کشور عراق در تاریخ باشگاه استقلال است. استقلال که پس از عبور از دو پلی آف لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ و بازی تحمیلی بیرون از خانه با الکویت (در دبی) موفق شد به مرحله گروهی راه پیدا کند امشب باید در نخستین دیدار در گروه A در شهر اربیل عراق به مصاف الشرطه برود. تیمی که استقلال سالها پیش دو بار با این تیم دیدار کرده بود.

* استقلال با شکست به الشرطه سوم آسیا شد!

الشرطه و استقلال در مسابقات جام باشگاه های ۱۹۷۱ آسیا در دوره ای که مسابقات با حضور ۸ تیم برگزار می شد در گروه ۴ تیمی با هم همگروه شدند. استقلال در دیدار مرحله گروهی ۲-۳ مغلوب حریف عراقی اش شد ولی به واسطه نتایج دیگرش به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد راه یافت. نماینده کشورمان در مرحله بعد و در مرحله نیمه نهایی بار دیگر به دیدار همین الشرطه رفت که این بار نیز روبروی این حریف عراقی تن به شکست ۰-۲ داد. الشرطه با برد برابر استقلال راهی فینال و با توجه به حضور تیم مکابی رژیم صهیونیستی در فینال الشرطه از رویارویی با این تیم سرباز زده و بدون بازی بازنده و نایب قهرمان شد. استقلال هم با حضور در مصاف رده بندی با غلبه بر حریفش عنوان سومی را به خود اختصاص داد.  حالا استقلال پس از ۴۸ سال باید برای سومین بار به دیدار این حریف عراقی برود و شاید بتواند انتقام آن دو شکست را بگیرد اما این آخرین رویارویی های استقلال با عراقی ها نبود.

*غلبه بر نیروی هوایی عراق با ناصر حجازی!

استقلال ۱۷ سال بعد بار دیگر در مرحله حذفی جام باشگاه های آسیا به حریفی از عراق رسید. این بار تیم قدرتمند نیروی هوایی عراق در تهران و بغداد دو بار رودرروی شاگردان زنده یاد ناصر حجازی قرار گرفت. دیدار رفت در بغداد و تحت شرایط امنیتی شدید برگزار شد و دو تیم به تساوی ۱-۱ دست پیدا کردند. تک گل استقلال در آن دیدار را علی موسوی در دقیقه ۳+۹۰ به ثمر رساند تا حسرت برد را بر دل عراقی های بگذارد. دیدار برگشت در تهران با حضور ۱۱۰ هزار استقلالی در استادیوم آزادی برگزار شد که نماینده کشورمان توانست به واسطه دو گلی که محمد علیرضا اکبرپور و مومنی به ثمر رساندند حریف عراقی را شکست داده و انتقام بازی قبلی با الشرطه را بگیرند. استقلال پس از آن برد راهی دیدار فینال شد اما مقابل جوبیلوایواتا ژاپن در تهران ۱-۲ باخت و جام قهرمانی را از دست داد.

*آخرین ترکیب استقلال روبروی یک حریف عراقی!

شاگردان فرهاد مجیدی که امشب باید در اربیل به دیدار این تیم بروند در پاییز سال ۱۳۷۷ در تهران و در آخرین رویارویی شان با یک تیم باشگاهی عراقی در استادیوم آزادی با ترکیب: پرویز برومند، رضا حسن زاده، جواد زرینچه، سهراب بختیاری زاده، داریوش یزدانی، محمد تقوی، علیرضا منصوریان(سرژیک تیموریان)، علیرضا اکبرپور(محمد نوازی)، کاظم محمودی، محسن گروسی(سیروس دین محمدی) و محمد مؤمنی به میدان رفتند و این در حالی است که پیش بینی می شود این تیم امروز با ترکیب: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، هرووییه میلیچ، وریا غفوری، فرشید باقری، علی کریمی، مسعود ریگی، مهدی قائدی و امیرارسلان مطهری به میدان برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس