کد خبر 1039856
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
کشورهای عربی خلیج فارس

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد: در صورتی که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روند اجرای اصلاحات اقتصادی را انجام ندهند تا ۱۴ سال گذشته کل ثروت نفتی خود را از دست خواهند داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد در صورتی که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سیاست اجرای اصلاحات اقتصادی را در پیش نگیرند، احتمالا تا ۱۴ سال آینده تمام ثروت نفتی خود را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

وقتی هند به جای آمریکا سراغ نفت روسیه رفت

چگونه قوی شدن سایه جنگ را از سر کشور بر می‌دارد؟

این صندوق با انتشار نتایج آخرین تحقیقات خود مدعی شد که با توجه به اوضاع مالی کنونی در منطقه خاورمیانه به احتمال زیاد تا سال ۲۰۳۴ یا حتی زودتر ثروت کشورهای عربی این منطقه از بین خواهد رفت و این کشورها از یک کشور ثروتمند به یک استقراض کننده کامل تبدیل خواهند شد.

صندوق بین‌المللی پول در این هشدار کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات را که در مجموع یک پنجم کل نفت جهان را تامین می‌کنند، خطاب قرار داده است.

این صندوق تاکید کرده است که اجرای برخی اصلاحات اقتصادی در این کشورها در مسیر درست قرار دارد اما آنها باید به اجرای آنها سرعت بخشند.

این اصلاحات شامل پایین آوردن تخصیص یارانه‌ها، بالا بردن قیمت حامل‌های انرژی، و همچنین اعمال مالیات بر ارزش افزوده و دیگر انواع مالیات است.

این صندوق در عین حال باز هم هشدار داده است اجرای این اقدامات می‌تواند عواقب اجتماعی- اقتصادی گسترده‌ای را در این کشورها در بر داشته و به کاهش اشتغال، درآمد خانوارها و فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری منجر شود.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید این انتظار وجود دارد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اعمال این اصلاحات را در پیش گیرند چرا که بازار جهانی انرژی در آینده تغییرات بنیادی را تجربه خواهد کرد که دلیل این تغییرات رفتن کشورها به سمت انرژی‌های تجدید پذیر به دلیل گسترش نگرانی‌ها نسبت به تغییرات آب و هوایی در جهان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    2 19
    حتما ارزش نفت ایران زیاد میشه؟؟!!! اونا جاهای مختلف دنیا سرمایه گذاری کردن شما چی؟؟؟!!!
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      14 0
      ثروت اونا، تو جیب کدخداس و هر وقت شیرشون تموم بشه، بلوکه میکنه. اما ثروت ما تو عقلمونه ..انشاءالله در چاههای نفت بزودی بسته میشه و روی پای خودمون می ایستیم
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      11 0
      اگه یه کم سواد اقتصادی داشتی میفهمیدی با سرمایه گذاری در کشورهای مختلف اصلا نمیشه اقتصاد یک کشور رو سرپا نگه داشت .
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    نفت صرف برای تأمین انرژی خریداری نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس