گزارش|چرا مقاومت فلسطین پرونده اسیران اسرائیلی را دوباره باز کرد؟

با اعلام رسمی مقاومت مبنی بر اینکه تعدادی از اسیران صهیونیست در بند مقاومت در ماه می ۲۰۱۹ مجروح شده‌اند، بار دیگر پرونده این اسیران زنده شد و حال صهیونیست‌ها که منکر زنده بودن این اسیران بوده‌اند در وضعیتی جدید قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، روز چهارشنبه 16 بهمن 1398، ابوعبیده، سخنگوی رسمی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، طی پیامی که در صفحه توئیترش منتشر کرد به طور غیر مستقیم از زنده بودن اسیران صهیونیست در بند حماس تا ماه می 2019 (اردیبهشت 1398) خبر داد. این خبر در عین اینکه واکنشی به اقدام فریبکارانه نتانیاهو در آزاد کردن زندانی تبعه این رژیم از زندان های روسیه توسط پوتین بود، برای اولین بار اطلاعاتی را از اسیران صهیونیست در بند حماس منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

متن خبر حماس چه بود؟

مضمون خبری که ابوعبیده در صفحه توئیترش منتشر کرد از این قرار بود: در سایه فریب افکار عمومی سرزمین‌های اشغالی توسط نتانیاهو در آزادی زندانی رژیم صهیونیستی در روسیه که به جرم قاچاق مواد مخدر در زندان بود در زمانی که آنها اسیران ارتش خود در نوار غزه را- که سال 2014 برای حمله به این منطقه اعزام کرده بودند- رها کرده و به سرنوشت نامعلوم آنها بی توجه هستند، ما در گردان‌های القسام از حقیقتی که از ماه می 2014 مخفی کرده‌ایم پرده برمی‌داریم و آن اینکه در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی ، امنیتی و اماکنی دیگر، تعدادی از اسیران دشمن مستقیماً در این حملات زخمی شدند اما حق اعلام اینکه سرنوشت آنها چه شده است را برای خود محفوظ می‌دانیم. به اسیران قهرمان‌مان اعلام می‌کنیم که با تمام توانمان برای آزادی آنها از تمام راه‌های ممکن تلاش خواهیم کرد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , جنبش مقاومت اسلامی |حماس ,

پیام های نهفته در خبر حماس

در متن خبری که سخنگوی رسمی گردان‌های عزالدین قسام منتشر کرد، نکات قابل توجهی پنهان بود. این نکات را می‌توان به ترتیب ذیل فهرست کرد:

  • فریب افکار عمومی سرزمین‌های اشغالی توسط نتانیاهو
  • آزاد کردن یک قاچاقچی مواد مخدر از زندان های روسیه در آستانه انتخابات
  • رها کردن اسیران سال 2014 ارتش رژیم صهیونیستی در زمانی که قاچاقچی مواد مخدر آزاد می‌شود.
  • سرنوشت اسیران ارتش هنوز نامعلوم است و اطلاعی از آنها وجود ندارد.
  • مقامات رژیم صهیونیستی اقدامی برای آزادی اسیران ارتش نکرده‌اند.
  • اسیران ارتش رژیم صهیونیستی تا می 2019 زنده بوده اند.
  • تعدادی از این اسیران در حملات هوایی 2019 آسیب دیده اند.
  • وضعیت اسیران پس از آن تاریخ نامعلوم است و ممکن است کشته شده باشند.
  • اطلاع رسانی از وضعیت کنونی اسیران ارتش رژیم صهیونیستی حق محفوظ حماس است.
  • اسیران رژیم صهیونیستی گزینه حماس برای مبادله با اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی هستند.
  • اسیران رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند و در همانجا از آنها حفاظت می شود.
  • تهدید رژیم صهیونیستی در خصوص ادامه بمباران نوار غزه مبنی بر اینکه ممکن است در جریان بمباران ها اسیران این رژیم مورد اصابت قرار گیرند.

اسیران ارتش رژیم صهیونیستی کیستند؟

سال 2014 در جریان جنگ 51 روزه گروهانی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه حی التفاح گرفتار می‌شوند. ارتش رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرد این نظامیان همگی کشته شده‌اند اما جسد برخی از آنها مفقود شده است. اما اخبار غیر رسمی منتشر شده در رسانه‌های فلسطینی از اسیر شدن این افراد خبر می‌داد. ارتش رژیم صهیونیستی پس از مدتی با نقض خبر نخست خود اعلام کرد، کسانی را که در رسانه‌ها اعلام می‌شود نزد حماس اسیر هستند کشته شده‌اند و حماس تنها جنازه‌های آنها را در اختیار دارد.

آوریل 2016 ، گردان‌های عزالدین قسام، شاخ نظامی جنبش حماس رسماً اعلام کرد چهار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نزد این گردان‌ها اسیر هستند به نام‌های شاؤول آرون، هِدار گولدن، آبراهام مِنگیستو و هاشم بدوی السید. در آن تاریخ حماس از زنده بودن یا نبودن این اسیران خبری نداد اما حال در فوریه 2019 حماس از زنده بودن برخی از آنها خبر می‌دهد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , جنبش مقاومت اسلامی |حماس ,

شاؤول آرون

متولد 27 دسامبر 1993 (27 ساله) و ساکن شهرک صهیونیست نشین «بوریا» در منطقه ناصره در شمال فلسطین اشغالی است. به شماره نظامی 6092065 که با پیوستن به تیپ نخبگان ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز در منطقه مرزی نوار غزه با سرزمین های اشغالی خدمت می کرد. او صبح یکشنبه 20 جولای 2014 (29 تیر 1393) در عملیاتی که گردان های قسام در منطقه «حی التفاح» نوار غزه در جریان جنگ 51 روزه اجرا کردند در حالی اسیر رزمندگان مقاومت شد که 14 نفر از همراهان وی در کنارش کشته شدند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , جنبش مقاومت اسلامی |حماس ,

هدار گولدن 

متولد 1991 (29 ساله)، دارای درجه ستوان دوم در تیپ «جعفاتی» در ارتش رژیم صهیونیستی. او فرزند پسر خاله «موشه یعلون» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی است. زمانی که وی دستگیر شد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد گولدن مفقود شده است. موشه یعلون با شنیدن خبر مفقود شدن وی به «بنی گانتس» رئیس وقت ستاد مشترک ارتش اعلام کرد، هرچه سریعتر باید وضعیت وی مشخص شود. او از گانتس خواست تا از فاش شدن نسبت «گولدن» با یعلون جلوگیری شود. به همین دلیل از خانواده وی خواستند سریعاً صفحه فیسبوک وی را ببندند تا از آن اطلاعاتی به دست گروه های مقاومت نیفتند. نکته قابل توجه این است که ارتش رژیم صهیونیستی حتی از محل دقیق اسارات گولدن خبر ندارد و به طور تقریبی اعلام کرده گولدن احتمالاً در منطقه «رفح» اسیر شده است. ضمن اینکه گزینه اینکه احتمالاً او کشته شده و جنازه اش در اختیار حماس است نیز مطرح شده است.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , جنبش مقاومت اسلامی |حماس ,

آبراهام منگیستو

او یک سرباز اتیوپی تبار در ارتش رژیم صهیونیستی است. صهیونیست ها هنگامی که خبر دستگیری و اسارت وی مطرح شد مدعی شدند وی دارای مشکلات روحی و روانی است و پیش از این نیز در بیمارستان روانی بستری شده است. از همین روز در وضعیتی نامتعادل در تاریخ 7 سپتامبر 2014 (16شهریور 1393) از منطقه شهرک «زیکیم» به سمت ساحل عسقلان حرکت کرده، از فنس های مرزی سرزمین های اشغالی با نوار غزه رد شده و پس از آن توسط حماس اسیر شده است.

اما حماس روایتی دیگر دارد. حماس می‌گوید چطور ممکن است کسی که اهل بئر السبع است قریب 40 کیلومتر دورتر محل خدمتش در مرزهای غزه دستگیر شود. حماس وی را از اسیران جنگ 51 روزه اعلام کرده است و در جولای 2019 (مرداد1398) اعلام کرد در پیغام‌هایی که واسطه‌های مبادله اسیران از رژیم صهیونیستی برای حماس ارسال شده نامی از «منگیستو» برده نشده و دولت رژیم صهیونیستی خواستار آزادی وی نشده است. در جامعه صهیونیستی این مسئله مطرح است که او به دلیل سیاه پوست بودن مورد توجه قرار نگرفته است و او را به داشتن بیماری روحی متهم کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , جنبش مقاومت اسلامی |حماس ,

هاشم بدوی السید

نامش هاشم شعبان السید ، 32 ساله، از ساکنان بدوی «حورۀ» در نقب اشغالی است. شبکه دو رژیم صهیونیستی اعلام کرد او یهودی نیست و اصلا ارتشی نبوده او از 20 آوریل 2015 (31 فروردین 1394)در نوار غزه اسیر شده است. صهیونیست‌ها در مورد السید -که اصالتاً عرب و شهروند رژیم صهیونیستی است- نیز مدعی شده‌اند دارای مشکلات روحی و عدم تعادل روانی بوده است. او نیز در حین تلاش برای عبور از فنس‌های مرزی نوار غزه و سرزمین های اشغالی دستگیر شد.

جمع بندی

به طور کلی اعلام خبر زنده بودن دست کم تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی که در اختیار مقاومت قرار دارند چند نتیجه را در این ایام به همراه خواهد داشت. اول آنکه فضای تبلیغاتی به وجود آمده برای نتانیاهو کمی علیه خود او خواهد شد. دوم آنکه به دلیل فرماندهی «بنی گانتس» در جنگ 51 روزه سال 2014، زنده کردن مسئله چهار اسیر در بند مقاومت به وی نیز آسیب خواهد زد و در انتخابات اثری منفی برای وی خواهد داشت. سوم ؛ جامعه صهیونیستی در این فضای ملتهب کمی به سمت مقامات رژیم صهیونیستی باز خواهد گشت و سؤالاتی جدید را در خصوص اسیران ارتش از مسئولان خواهند داشت که قطعا فشاری از سمت افکار عمومی در این مقطع را به همراه خواهد داشت. و آخر اینکه به حماس فرصت مانور بیشتر در خصوص مبادله اسیران را خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس