کد خبر 1039482
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کرد سوریه

یک هیأت از کردهای سوریه در دیدار با مسئولان روس در خصوص چارچوب مذاکره با دولت دمشق رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، منابعی در میان مسئولان کرد سوریه گفتند که هیأتی از میان آن‌ها چندی پیش در پایگاه «حمیمیم» با مسئولان روس دیدار کرده‌اند تا در خصوص مذاکره با دولت سوریه به جمع‌بندی برسند.

این منابع به روزنامه الشرق الاوسط گفتند که مسئولان کرد در این دیدار تلاش کردند از طرف روسی بخواهند تا موافقت دولت سوریه برای مذاکرات مستقیم را جلب کند.

بیشتر بخوانید:

اخبار تایید نشده از گلوله‌باران مواضع روسیه در عفرین از سوی ترکیه

چنگ‌اندازی نظامیان آمریکایی بر مناطق جدیدی در سوریه

در این دیدار همچنین طرفین در خصوص سرنوشت هفت منطقه «خودمختاری» محلی و همچنین آینده نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و نیروهای امنیت داخلی (آسایش) و مناطق حضور آن‌ها و نقششان در آینده گفت‌وگو کردند.

«الهام احمد» رئیس هیأت اجرایی «شورای دموکراتیک سوریه»، «مصطفی شیخ» رئیس ائتلاف «الکردی»، «احمد سلیمان»، عضو دفتر سیاسی حزب «پیشرفت کردی» و «سنحریب برصوم» رئیس حزب «اتحاد سریانی» در کنار چند تن از مسئولان شاخص کرد در این نشست حضور داشتند.

«الهام احمد»در دهم نوامبر ۲۰۱۹ نیز به الشرق الاوسط گفته بود که با اعلام خروج آمریکا از سوریه، نیروهای قسد به گفت‌وگو با دولت سوریه فکر می‌کنند.

او همچنین از توافق نظامی با دمشق در خصوص حضور ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه در مرزها خبر داده و گفته بود که کردهای سوریه تلاش کرده‌اند تا دولت سوریه به طور رسمی «منطق خودمختاری» را در قانون اساسی به رسمیت بشناسد.

«الهام احمد» همچنین خواستار حضور نیروهای «دموکراتیک سوریه» در قالب ارتش سوریه در توافق با وزارت دفاع سوریه شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    4 0
    غیرقابل اعتمادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس