کد خبر 1039443
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
ارتش سوریه

«دیده‌بان حقوق بشر» سوریه اعلام کرد که از چهارم بهمن گذشته تا کنون ۱۳۶ منطقه در دو استان ادلب و حلب به کنترل ارتش و همپیمانان سوریه در آمده است.

به گزارش مشرق، مرکز موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» امروز (شنبه) در گزارشی از تغییرات میدانی وسیع در طول دو هفته گذشته و آزادی ۱۳۶ منطقه در استان‌های ادلب و حلب خبر داد.

این مرکز در گزارش خود نوشت که عملیات نظامی که از ۲۴ ژانویه (چهار بهمن) در استان ادلب آغاز شده، نقشه میدانی را دچار تغییرات زیادی کرده و نیروهای ارتش سوریه در آستانه آزادی اتوبان حلب به دمشق هستند. (پس از انتشار این گزارش ارتش سوریه بزرگراه حلب - دمشق را به کنترل خود در آورد).

بیشتر بخوانید:

طرح کشورهای عرب خلیج فارس برای دورکردن سوریه از ایران

تهدید دوباره ترکیه علیه سوریه درباره «ادلب»

تروریست‌ها در «العیس» محاصره شدند

دیده‌بان سوریه افزود: «نیروهای حکومت سوریه با پشتیبانی هوایی و زمینی و بمباران هوایی و توپخانه‌ای، بیش از ۱۳۶ منطقه را در استان‌های ادلب و حلب به کنترل خود در آورده‌اند که از این تعداد ۱۰۱ شهرک، روستا و شهر در استان ادلب و ۳۵ منطقه در جنوب و جنوب شرق استان حلب واقع شده است».

این مرکز همچنین مدعی شد که در مدت اخیر ۴۰۶ نفر از ارتش سوریه و هپمیمانان و ۴۴۴ نفر نیز از تروریست‌ها کشته شده‌اند.

از سوی دیگر شبکه المیادین نیز گزارش داد که ارتش سوریه در ۲۴ ساعت گذشته توانسته ۱۶ روستا را در شرق ادلب به کنترل خود در آورد. ظهر امروز نیز روستاهای «رسم العیس»، «ابوکنصه» و «شیخ احمد» در حاشیه اتوبان حلب به دمشق آزاد شد.

 اما در تحولی تازه شبکه اسکای نیوز امارات نیز خبر داد که ارتش سوریه برای اولین بار از زمان آغاز بحران در سال ۲۰۱۱ توانست در غرب استان حلب نیز پیشروی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس