کد خبر 1039311
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
اسکوچیچ

بیژن ذوالفقارنسب با انتقاد از تصمیم فدراسیون فوتبال معتقد است اسکوچیچ با این رزومه نباید به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شد.

به گزارش مشرق، انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی، موافق و مخالف فراوانی دارد. بیژن ذوالفقارنسب به عنوان رئیس کانون مربیان فوتبال ایران اما یکی از منتقدان این انتخاب است. بخصوص که کانون مربیان با صدور یک بیانیه، موضع خود را قبلاً در انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی مشخص کرد و نشان داد حامی گزینه ایرانی است. حالا ذوالفقارنسب به انتقاد از تصمیم فدراسیون فوتبال می‌پردازد و معتقد است اسکوچیچ با این رزومه نباید به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شد. به نظر می‌رسد بیانیه بعدی کانون مربیان هم در این رابطه در راه است.

بیشتر بخوانید:

واکنش بلاژوویچ به حضور اسکوچیچ در تیم ملی


شما ماه‌ها اعتقاد داشتید که مربی ایرانی در شرایط کنونی بیشتر به درد تیم ملی می‌خورد. در نهایت اما فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت با دراگان اسکوچیچ به توافق برسد و هدایت تیم ملی را به این مربی کروات بدهد. نظرتان در رابطه با این انتخاب چیست؟
 واقعاً نمی‌دانم چه کسانی این تصمیم را گرفتند، چون بسیار عجیب و غیرمنطقی است. اسکوچیچ آقا اولاً که سابقه مربیگری مشخصی ندارد و نمی‌دانیم قبل از آمدن به ایران کجا کار کرده و چه نتایجی گرفته. در ایران هم با تیم‌هایی که کار کرده نتایج درخشانی نگرفته که برای تیم ملی گزینش شود. به نظر من فدراسیون فوتبال تصمیم عجیبی گرفت و اعتقاد دارم این انتخاب مسائل بسیاری  پشت پرده داشت. شاید هم از روی ناچاری و بدون اینکه عواقب کار را در نظر بگیرند، اسکوچیچ را انتخاب کردند.

مگر عواقب کار چه می‌تواند باشد؟
 ما ساختار تیم ملی را می‌شناسیم و بازیکنان را هم همینطور. قریب به اتفاق آنها خارج از کشور بازی می‌کنند و بازیکنان مهمی هم برای تیم‌های‌شان هستند. من فکر می‌کنم در طول راه به مشکل می‌خوریم و دوباره باید کاسه چه کنم چه کنم دست بگیریم.

از چه نظر به مشکل می‌خوریم؟ یعنی معتقدید بازیکنان تیم ملی با اسکوچیچ راه نمی‌آیند؟
مطمئنم برخی بازیکنان تیم ملی به راحتی سرمربی جدید را نمی‌پذیرند و او را مورد انتقاد قرار می‌دهند. الان که ویلموتس رفته، خیلی از آنها راجع به عملکرد او صحبت کرده و معتقدند که مربی خوبی نبوده. بعد از این انتخاب هم شک نکنید چنین صحبت‌هایی پیش می‌آید.

البته در این مسیر بیانیه شما هم به سرانجام نرسید. همان بیانیه‌ای که در آن کانون مربیان از مربی ایرانی حمایت کرد. ناراحت نیستید؟
ما بیانیه دادیم و توصیه کردیم، دستور که ندادیم. وقتی ساختار مدیریت و آنهایی که تصمیم می‌گیرند در این زمینه شناخت کاملی ندارند، وضعیتی اینچنینی به ‌وجود می‌آورند. این تصمیم‌ها هم به لحاظ فنی و شخصیتی و هم اقتصادی ضررهای زیادی به فوتبال ایران وارد خواهد کرد.
اما این را هم در نظر بگیرید که درخواست مالی اسکوچیچ بسیار پایین‌تر از مربیان ایرانی بود. یعنی اگر فدراسیون فوتبال مربی ایرانی انتخاب می‌کرد، باید دستمزد بیشتری پرداخت می‌کرد.
 این طبیعی است که یک مربی بدون کارنامه که تیم ملی می‌تواند سکوی پرتاب او باشد، حاضر است با رقمی پایین بیاید و با فدراسیون فوتبال توافق کند. چنین مربیانی به خاطر برند تیم ملی حتی حاضرند پول هم بدهند تا چنین پست مهمی را در اختیار بگیرند.

کمی هم منصف باشیم. شاید نیمکت تیم ملی برای اسکوچیچ بزرگ باشد اما رزومه او آنقدرها هم ضعیف و عاری از موفقیت نیست.

 کدام رزومه را می‌گویید؟ اسکوچیچ اگر رزومه‌ای قوی داشت پول بیشتری هم از فدراسیون فوتبال مطالبه می‌کرد. من سر میز مذاکره نبودم اما یک مربی اگر در این حد باشد، قطعاً خیلی راحت با مسئولان کنار می‌آید و سعی می‌کند قراردادش را زودتر ببندد.

 البته به نظر می‌رسد مذاکره طرفین چندان هم طولانی نبود و خیلی زود به توافق رسیدند.
 بعدها مشخص می‌شود چه کسانی از او حمایت کردند و چه افرادی با چه سابقه‌ای این مربی را به مربیان ایرانی ترجیح دادند.

 قبول کنید که فدراسیون فوتبال ابتدا سراغ گزینه‌های ایرانی رفت اما وقتی دید نمی‌تواند رضایتنامه امیر قلعه‌نویی را بگیرد، با دراگان اسکوچیچ به توافق رسید. این را نمی‌پذیرید؟
 من فکر می‌کنم اگر رایزنی بیشتری صورت می‌گرفت، این مربیان تن به همکاری با تیم ملی می‌دادند ضمن اینکه ما به جز قلعه‌نویی و دایی، گزینه‌های دیگری هم داشتیم که بهتر از دراگان اسکوچیچ باشند.

مثلاً کدام مربیان؟
 ببینید مربیان زیادی هستند که شاید ذهن من یاری ندهد نام تمام‌ آنها را بگویم. به عنوان نمونه می‌توانستند با یحیی گل‌محمدی قبل از حضور در پرسپولیس به توافق برسند و سکان هدایت تیم ملی را به او بسپارند. یا جواد نکونام که سال‌ها کاپیتان تیم ملی بوده و در این سال‌های اخیر هم نشان داده مربی خوبی است.

شما از رزومه اسکوچیچ انتقاد کردید. چطور معتقدید هدایت تیم ملی را به جواد نکونام که فقط سه سال است مربیگری را آغاز کرده، بسپارند؟
 مگر حالا که تیم ملی را به اسکوچیچ داده‌اند، قرار است چه اتفاق مثبتی بیفتد؟ نکونام سال‌ها کاپیتان تیم ملی بوده، با کی‌روش همکاری کرده و البته در سال‌های اخیر هم نشان داده مربی قابل اعتمادی است. اینکه او با جو تیم ملی آشناست می‌توانست یک حسن برای او باشد.

از نظر شما می‌توانیم به آینده این تیم ملی امیدوار باشیم؟
 همه ما دوست داریم تیم ملی نتایج خوبی بگیرد و به جام جهانی 2022 صعود کند. باور کنید این آرزوی قلبی همه ماست، اگر هم انتقادی می‌کنیم از سر دلسوزی است. چون می‌خواهیم تیم ملی پیشرفت کند و نتایج بهتری نسبت به گذشته به‌ دست بیاورد.

 بیانیه جدیدی منتشر نمی‌کنید؟
 احتمالاً منتشر خواهیم کرد. باید جلساتی تشکیل بدهیم و حرف‌های‌مان را بزنیم تا به یک راهکار جدید برسیم. باید نکته‌هایی به گروهی که در فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش حضور دارند گوشزد کنیم.

این بیانیه در مورد کلیت انتخاب سرمربی تیم ملی است؟
 در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی خواهد بود و می‌خواهیم به نکته‌هایی اشاره کنیم. این بیانیه حرف تمام مربیانی است که عضو کانون هستند و می‌خواهند مسئولان صدای‌شان را بشنوند.

به انتقاد از اسکوچیچ هم می‌پردازید؟
 کلاً به این انتخاب اشاره می‌کنیم، ضمن اینکه قرار نیست برای اسکوچیچ کادو بفرستیم.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    4 1
    بازهم دلال های بی شرف موفق شدن از پول بیت المال یه پول گنده به جیب بزنن و تیم ملی را بیشتر به قعر بکشند
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    3 0
    باز این شروع کرد به مزخرف گویی. کی روش افسانه ای رو کنار زدند و ویلموتس هیچکاره رو مربی کردند. تیم افتضاح نتیجه گرفت ولی این آقا و حاج رضایی ساکت بودند! باز یک آدم سالم اومده کار کنه این آقا از سوراخ دراومد.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    5 0
    آقای ذوالفقار نسب به یعنی به نظر شما رزومه گل محمدی و نکونام از اسکوچیچ بهتره؟؟؟؟اینم از اون حرفها بودا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس