کد خبر 1039231
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
آتش سوزی نمایه

به گفته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان تاکنون ۴۷ هکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخته و احتمال می‌رود با توجه به ادامه وزش باد، میزان حریق در استان افزایش پیدا کند.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد قربانی لرد امشب با اشاره به میزان آتش‌سوزی‌های ۴۸ ساعت گذشته تاکنون اظهار کرد: عرصه منابع طبیعی و جنگل‌های ۱۳ شهرستان از استان گیلان طی دو روز اخیر تا الآن درگیر آتش بودند.

وی با بیان اینکه بنا بر به وزش باد گرم و افزایش دما شتاب آتش‌سوزی در گیلان بسیار زیاد بود، افزود: با توجه به هشدار هواشناسی و آمادگی که در بین یگان حفاظت وجود داشت مهار آتش با همکاری بسیج مردمی در سطح جنگل‌ها باقوت بیشتری انجام گرفت و خط گسترش آتش زیاد نشد.

بیشتر بخوانید:

جزییات شنیده شدن صدای انفجار در دهلران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه ۳۶ فقره آتش‌سوزی طی ۴۸ ساعت اخیر در استان به وقوع پیوسته، گفت: اکثر مناطق درگیر حریق مهارشده‌اند اما در کنار این نقاط دونقطه در لاهیجان و یک منطقه در رودبار نیز مجدداً طعمه حریق شده‌اند.

قربانی لرد با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۷ هکتار از اراضی جنگلی گیلان طعمه حریق شده‌اند، افزود: این مقدار از حریق در استان جدا از سه منطقه آتش‌گرفته حال حاضر هستند و با توجه به اینکه باد گرم تا ظهر فردا نیز ادامه دارد، احتمال آتش‌سوزی‌های بیشتری می‌رود.

وی بیشترین آتش‌سوزی‌های صورت گرفته طی دو روز اخیر را تالش نام برد و گفت: این شهرستان تاکنون با پنج فقره آتش‌سوزی با ۱۶ هکتار حریق بیشترین سطح آتش‌سوزی را طی ۴۸ سال‌ها اخیر به خود دیده است.

  ۷۰۰ نیروی یگان حفاظت و قرق‌بان در کنار نیروهای مردمی، دستگاه‌های خدماتی و امدادی هم‌اکنون در سطح عرصه‌های حریق حضور دارند و مشغول خاموش کردن آتش از سطح جنگل‌ها هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس