نظامیان آمریکا

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند هزینه‌های جاری جنگ عراق نزدیک به دو تریلیون دلار است و سهم هر مالیات دهنده آمریکایی تقریبا ۸ هزار دلار می‌شود که برابر با ۹ درصد بدهی ملی آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی نشریه «نیوزویک» با استناد به یک گزارش «هزینه پروژه‌های جنگ» نوشت، هزینه جاری دولت فدرال برای مناطق عملیاتی در عراق، ۱.۹۲۲ میلیارد دلار تخمیق زده می‌شود که  علاوه بر هزینه مستقیم جنگ، شامل بودجه‌های تخصیص یافته برای این پروژه‌ها در «وزارت خارجه»، «آژانس ایالات متحده برای توسعه بین المللی»، «امنیت میهنی» و هزینه‌های پزشکی برای سربازان و نظامیان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

افسر آمریکایی: ماندن آمریکا در منطقه بی‌فایده است

بارزانی: به حضور نظامیان آمریکا در عراق نیاز داریم

استراتژی حشدالشعبی ‌برای خروج آمریکا از منطقه

بر اساس این گزارش، هزینه مستقیم برای جنگ‌های پس از یازده سپتامبر معادل ۴۴۴ میلیارد دلار می‌شود. در این گزارش هشدار داده شده حتی اگر هزینه‌های تمامی جنگ‌ها همین امروز متوقف شود، بدهی جنگ‌های موجود، « تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۶.۵ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.»  

بنابر گزارش «هزینه پروژه‌های جنگ»، دولت آمریکا در طول ۱۸ سال درگیری در آسیای جنوبی و خاورمیانه برای تامین هزینه‌های نظامی قرض کرده است تا اینکه به دنبال افزایش مالیات باشد یا اوراق قرضه مرتبط با جنگ منتشر کند. همچنین هزینه‌های جنگ‌های پس از ۱۱ سپتامبر نه تنها شامل هزینه‌های عملیات، تجهیزات و پرسنل شامل می شود، بلکه شامل سود این بدهی نیز می‌شود.

بر اساس این گزارش، هزینه‌های جنگ خیلی بیشتر تجهیز نظامیان و اعزام آنها به مناطق درگیری است.هزینه‌های آسیب‌های روحی و فیزیکی که بر سربازان در مناطق عملیاتی وارد می‌شود، اغلب غیرقابل محاسبه هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس