کد خبر 1038813
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
علی باقری کنی

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌قضائیه گفت: اکنون با تهدید خارجی ربایش مغزها و نه فرار و مهاجرت مغزها مواجهیم.

به گزارش مشرق، علی باقری کنی صبح امروز در پنجمین همایش ملی مرجعیت علمی با عنوان "پزشکی قانونی در مسیر مرجعیت علمی" در دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه موضوع مرجعیت، اقتضای ظرفیتهای ما است، اظهار کرد: در چهل سال گذشته بارها ثابت شده که توانایی ما بالفعل است.

 

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌قضائیه ادامه داد: به محض پیروزی انقلاب در دو، سه مبحث اساسی تحریم شدیم، در عین تحریم، بعد از مدتی در تجهیزات نظامی به توانمندی در رده جهانی رسیدیم.

بیشتر بخوانید:

علی باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه شد

وی تصریح کرد: شرایطی که اکنون در آن به سر می‌بریم، عادی نیست، اکنون با دو تهدید داخلی و بیرونی مواجهیم، به نظر من ترویج ناامیدی به ویژه در نسل جوان و ساختارهای بروکراتیک و کهنه ذهنی حاکم بر ما از جمله تهدیدات داخلی است.

این مقام مسئول با اشاره به تهدیدات بیرونی که کشور ما با آن مواجه است، خاطرنشان کرد: یک تهدید مربوط به "آپارتاید" علمی است که جهان غرب بر ما اعمال می‌کند و اجازه نمی‌دهند اساتید و مراجع علمی بروز و ظهور پیدا کنند، تهدید دوم نیز بحث ربایش مغزها نه مهاجرت و نه فرار مغزها است.

باقری متذکر شد: باید برای ربایش مغزها تدبیر کرد تا نتوانند خزائن علمی ما را مورد تطمیع قرار دهند که نیازمند کار جدی علمی و بسترسازی ساختاری در کشور است تا بتوانیم سرمایه‌ها را حفظ کرده و آنها را تبدیل به مولفه‌های قدرت برای آینده ایران اسلامی کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • NZ ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    3 2
    آره به همين خيال باش..
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    2 1
    دقیقا موافقم به عنوان پدری که با تطمیع فراوان دخترم به یک کشور اروپائی برای بورس و ادامه تحصیل رفته مسئله ربایش مغزها را تائید میکنم
  • مرصاد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    9 2
    مغزی که باغیرت باشه ، ربوده نمیشه !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس