نوزاد نمایه

طبق قوانین کشور استرالیا مادران شاغل می‌توانند بهنگام فرزندآوری از ۱۲ ماه "مرخصی زایمان" همراه با حقوق ملی استفاده کنند.

به گزارش مشرق، بسیاری از کشورهای جهان در قوانین خود برای والدینی که به تازگی فرزند خود را به دنیا آورده‌اند، امتیاز و تمهیداتی را در نظر می‌گیرند؛ دولت‌ها برای رفاه حال والدین و تربیت و نگهداری از فرزندان توسط والدین، مرخصی اعطا می‌کنند.

این مرخصی‌ها که با نام "مرخصی زایمان" شناخته می‌شود، امکان حضور در کنار فرزند تازه‌ متولد شده و مراقب از او را برای والدین فراهم می‌آورد؛ اکثر روزهای مرخصی در نظر گرفته شده در قانون، همراه با حقوق است و والدینی که از مرخصی استفاده می‌کنند، از دریافت حقوق خود نگرانی ندارند.

بیشتر بخوانید:

۵۲ هفته مرخصی زایمان برای والدین در دانمارک

"مرخصی مشترک والدین " انگلیسی به هنگام فرزندآوری

یکی از دغدغه‌های مادرانی که به‌تازگی کودک خود را به دنیا آورده‌اند، نگهداری و مراقبت از کودک تازه‌ متولد شده بعد از زایمان است؛ بسیاری از کشورها برای راحتی مادران و پدران، مرخصی‌هایی را در نظر می‌گیرند تا آنها به تربیت کودک خود بپردازند.

یکی از این کشورها "استرالیا" است که سعی کرده قوانینی را در حمایت والدین به منظور نگهداری و تربیت فرزندشان تصویب کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاعاتی "business insider"، تمامی مادران شاغل استرالیایی می‌توانند از ۱۲ ماه "مرخصی زایمان" استفاده کنند؛ بر اساس قوانین این کشور به مادران شاغلی که باردار هستند برای زایمان و پس از زایمان، ۱۲ ماه مرخصی اعطا می‌شود.

طبق قوانین کشور استرالیا، مادرانی که از مرخصی زایمان استفاده می‌کنند، به مدت ۱۸ هفته مبلغ ۶۹۵ دلار از طرف دولت دریافت می‌کنند؛ این پرداخت شامل همه مشاغل حتی مشاغل کوچک هم می‌شود؛ تنها شرط اعطای این مبلغ این است که  شخص ۱۰ ماه از ۱۲ ماه قبل از تولد همان کار را انجام داده باشد.

علاوه بر مادران، پدران نیز می‌توانند از مرخصی ۲ هفته‌ای برای نگهداری از همسر و فرزند خود استفاده کنند؛ این مرخصی همراه با حقوق حداقلی ملی (۶۹۵ دلار) است که به پدر پرداخت می‌شود.

بسیاری از مادارن و پدران شاغل استرالیایی که به دریافت مرخصی مبادرت می‌ورزند، هیچ نگرانی نسبت به از دست دادن کار خود ندارند؛ آن‌ها با اطمینان از این مسئله، درخواست مرخصی می‌دهند و به امورات نوزاد و خانواده خود می‌پردازند.

آمارهای رسمی در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که بیش از نیمی از والدینی که  از مرخصی زایمان استفاده کرده‌اند، به محل کار خود بازگشته و کار خود را ادامه دادند؛ این آمار در سال ۲۰۱۷ به ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است که حکایت از "امنیت شغلی" والدین در این کشور دارد.

 والدین استرالیایی علاوه بر مرخصی زایمان، می‌توانند از "مرخصی مشترک والدین" نیز در صورت درخواست استفاده کنند؛ این مرخصی ۱۸ هفته‌ای به درخواست والدین اعطا می‌شود که بین هر دوی آن‌ها تقسیم می‌شود.

مرخصی مشترک والدین همراه با حقوق است که بر اساس حداقل نرخ دستمزد ملی پرداخت می‌شود؛ والدینی که می‌خواهند از این مرخصی استفاده کنند باید در خواست خود را به کارفرمایشان ارسال کنند؛ این مرخصی باید به تایید کارفرما برسد.

یکی از امتیازاتی که دولت استرالیا به منظور مراقبت از کودکان برای والدین در نظر می‌گیرد، حق استفاده از امداد دولتی است؛ بر اساس این طرح والدین استرالیایی می‌توانند تا ۵۰ درصد از هزینه‌های مراقبت از کودکان را از دولت دریافت کنند.

میزان امداد دولت بیش از ۷۰۰۰ دلار در سال است که با هدف تشویق افراد شاغل به فرزندآوری پرداخت می‌شود تا هیچ نگرانی از هزینه‌های مراقبت فرزند نداشته باشند.

رشد و توسعه انسانی در جوامع نیاز به حمایت‌های دولتی دارد و در این راستا، کشورهای مختلف دنیا سعی کرده‌اند با ارائه راهکارهایی تشویقی، خانواده‌ها را به فرزندآوری ترغیب کنند؛ از جمله این روش‌ها باید به مرخصی زایمان برای پدرها اشاره کرد که نقش حضور مؤثر آنها نه‌تنها به‌عنوان یاری‌رسان همسر در حساس‌ترین دوره عمرش بلکه در سال اول تولد فرزند هم به‌لحاظ علمی اثبات شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    2 1
    چقدر نادان هستن. از ما یاد بگیرید زنان را به بهانه مرخصی زایمان اخراج کنید. پول اضافه می دهید که چی بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس