کد خبر 1038219
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
لوان جاگاریان

سفیر روسیه در تهران در گفتگو با خبرنگاران عنوان داشت که مسکو نگران خروج ایران از NPT است.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران، در مصاحبه با خبرنگاران به مواردی همچون احتمال خروج ایران معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای به دلیل بدعهدی‌های طرف‌های اروپایی و همچنین تحولات سوریه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

متن طرح نمایندگان مجلس برای خروج ایران از "NPT"

جزئیات طرح خروج ایران از NPT

اهداف اروپا از تمدید زمان مکانیسم ماشه

جاگاریان با اشاره به اینکه روسیه نگران اظهارات مقامات تهران درباره خروج احتمالی از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT ) در پاسخ به اقدامات غیرسازنده کشورهای اروپایی است، گفت: روسیه از اقدامات انجام شده از سوی ایران در کاهش تعهدات برجامی خشنود نیست اما ما این را درک می‌کنیم که ایران مجبور به انجام چنین اقداماتی بوده است.

سفیر فدراسیون روسیه در تهران روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که اگر روسیه و ایران در اوضاع بوجود آمده در سوریه مداخله نمی‌کردند، اکنون ممکن بود تروریست‌ها کنترل تمام خاک سوریه را در دست داشته و پیروز شده بودند.

جاگاریان تاکید کرد: «اگر روسیه و ایران وارد عمل نشده بودند، تروریست‌ها به احتمال زیاد در سوریه پیروز می‌شدند. در سایه تلاش‌های مشترک ما، دولت مشروع [رئیس جمهور] بشار اسد توانست در قدرت باقی بماند و حتی دشمنان ما نیز با اکراه مجبور به پذیرش این واقعیت هستند.»

سفیر روسیه افزود: «چالش مشترک برای ایران و روسیه، مبارزه با تروریسم است. درباره سایر موضوعات منطقه‌ای نیز اهداف و وظایف مشابهی وجود دارد. علاوه بر این، هر دو کشور تحت تحریم‌های غربی قرار دارند. این مسئله کشورهای ما را به یکدیگر نزدیکتر از گذشته کرده است.»

جاگاریان در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد، مقامات ایران و روسیه در حال مذاکره برای برقراری رژیم بدون روادید برای گروه‌های گردشگری دو کشور هستند، ولی موضوع لغو کامل روادید هنوز در دستور کار مذاکرات قرار ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    24 0
    شما بمب اتمک دارید خوبه؟؟اونوقت ما نداشته باشیم زر مفت نزن. ما هم باید داشته باشیم وگرنه از دشمنی مثل امریکا هیچی بعید نیست که حتی توی جنگ از بمب اتم استفاده کنه
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
      10 0
      دقیقا موافقم برای ترسوندن خوبه داشته باشیم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    6 2
    نفت بخرند تا بمب نسازیم. معامله برد-برد اینست.
  • شیخی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    6 0
    چرا ما نبایدحداقل 300 کلاهک اتمی داشته باشیم . مگر حتما" باید بزنی به یک شهر ؛ فقط ما باید داشته باشیم ؛ چون اینها غیر حرف زور حالیشون نیست ؛ و این یک سلاح باز دارنده است نه تهاجمی .
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    1 0
    نگران باشید و از این نگرانی بمیرید !! همه برای ما آدم شدن ! باید بمب اتم ساخت
  • سعید IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    وقتی که امریکا و اروپا به برجام پایبند نیستند بایدهم از NPT خارج شد هم با اژانس بین المللی انرژی اتمی کامل قطع رابطه کرد این طوری صنعت هسته ای ایران بدون هیچ مانعی به کارش ادامه می دهد .
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 0
    ما بمب میخایم یالا !!!! بمب اتم
  • US ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    2 0
    اس ۳۰۰ رو بعد از رو نمایی از اس ۵۰۰ به ایران دادید، بعد از ده سال، هواپیمای جنگنده ندادید!فقط بیانه خشک و خالی به درد لای جرز می خوره صادر کردید، با تهدیدات فزاینده نظامی علیه ایران نگران نشدید!ولی در عرض دو ماه اس ۴۰۰ به ترکیه و مصر و موشک اسکندر به عربستان سعودی دادید. برو خوب از آب گل آلود ماهی می گیرید!این شده کارت برنده و امتیاز گیری شما. شما دوست ایران و ایرانی نبودید و نیستید ،ما هم از خروج شما از معاهده موشکی با آمریکا نگرانیم
  • علی محمدی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    آن پی تی لولو سرخرمن است ودلیر مردان ما از این حرف ها هراسی نخواهند داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس