کد خبر 1037835
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
مقتدی صدر

نخست‌وزیر مستعفی به نخست‌وزیر مکلف عراق اطلاع داد، هرگونه دیدار یا تصمیم‌گیری مهم و استراتژیک جدید و غیربرنامه‌ریزی شده در دستور کارش را از یکشنبه متوقف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه‌، دفتر اطلاع‌رسانی «عادل عبدالمهدی»‌ نخست‌وزیر مستعفی عراق، روز یکشنبه در بیانیه‌ای‌ اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، به دیدار «محمد توفیق علاوی» نخست‌وزیر مکلف رفت تا ضمن تبریک به وی به مناسبت مکلف شدن برای تشکیل دولت، آخرین تحولات روند انتقال نرم قدرت و اختیارات مطابق با شروط قانون اساسی و دموکراسی را مورد بحث و بررسی قرار داده و حمایت کاملش از او در تشکیل دولت جدید را اعلام کند.

طبق این بیانیه، عبدالمهدی تأکید کرد که از روز یکشنبه(سیزدهم بهمن) در چارچوب اختیاراتش هر ونه دیدار یا تصمیم مهم و استراتژیک جدید و غیربرنامه‌ریزی شده در دستور کارهایش را به عنوان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق متوقف کرده تا این دیدارها و تصمیمات بر سیاستی که نخست‌وزیر مکلف به زودی اعلام خواهد کرد، تأثیر نگذارند به این ترتیب علاوی فرصت ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های خود برای آینده و ممانعت از هرگونه تعارض با برنامه‌هایش را خواهد داشت.

عبدالمهدی تاکید کرد، از علاوی در مرحله تشکیل دولت جدید و برای تضمین شروع این مرحله با قدرت حمایت می‌کند و برای بهبود و تقویت گذار قدرت طبق چارچوب قانون اساسی و دموکراسی همکاری کامل خواهد داشت.

عبدالمهدی و علاوی بر ادامه همکاری‌ها و رایزنی‌ها طی دوره انتقالی به منظور تضمین‌دهی به هموار بودن کار دولت و اجرای تصمیمات اتخاذ شده، تأکید کردند.

هشدار صدر درباره در خطر بودن عراق

«مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر»، روز گذشته مخالفت خود را با هرگونه تعدی به آنچه «انقلاب بیستم» خواند، اعلام کرد و گفت: «عراق ما در خطر است نباید به سمت فریادهای خشونت و تندروی کشیده شد.»

مقتدی صدر در توییتی نوشت: «عاشق انقلاب بیستم بودم و همچنان هستم در تمام لحظاتش با آن زندگی کردم، از شروع تا ادامه یافتنش. آن در روح و خونم نفوذ کرده است و از آن در برابر خطرات داخلی و خارجی دفاع کردم، هرگز تعدی به آن را نمی‌پذیرم، من به تنهایی از هیچ تلاشی برای پاک نگه داشتن آن در برابر خرابکاران دریغ نخواهم کرد.»

صدر افزود: «تک‌تیراندازان را از آن دور خواهیم کرد، پای نفوذی‌ها را از آن بیرون می‌کشم، در برابر تحریک‌کنندگان از آن دفاع خواهیم کرد، برادران شما (کلاه‌آبی‌ها) و دوستداران شما بین شما و در میان شما هستند تا وجهه این انقلاب را همچنان خالص نگه دارند، بدون هیچ آتش زدنی، بستن راه، نادانی و گناهی.»

وی در ادامه گفت: «عراق ما در خطر است بس است راه افتادن پشت فریادهای خشونت و تندروی و تخریب. من با دوستداران صلح و کشور عهد بسته‌ام.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس