کد خبر 1037773
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
ماهواره

رئیس سازمان فضایی ایران پستی درباره ارتقای زیرساخت آزمایشگاهی و هدایت ماهواره منتشر کرد.

به گزارش مشرق،  مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران پستی به این شرح در فضای مجازی منتشر کرد:

«در سند توسعه هوافضا (مصوب سال ۹۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی) بر ۴ گام اساسی توسعه حوزه فضایی تاکید شده:
گام اول: تحقیق و پژوهش که با قرار دادن ماهواره‌های امید، رصد، نوید و فجر در مدار بیضوی ۲۵۰ کیلومتر با ماهواره بر سفیر محقق شد.

گام دوم: تثبت و توسعه فناوری با تزریق ماهواره با وزن ۲۵۰ کیلوگرم در مدار دایروی ۵۰۰  کیلومتر با ماهواره بر سیمرغ از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۰ که با ماهواره پیام آغاز و با ماهواره های ظفر، پارس و... ادامه خواهد یافت.

گام سوم: دستیابی به مدارات ارتفاع بالا با ماهواره رزولوشن بالا با وزن بالای ۵۰۰ کیلوگرم در مدار سنکرون با خورشید با ماهواره بر سریر از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲
گام چهارم: قرار دادن ماهواره مخابراتی ملی در مدار ژئو با ماهواره‌بر سروش تا سال ۱۴۰۷

در هر گام توسعه پایگاه پرتاب، ماهواره‌بر، ماهواره، ایستگاه کنترل و هدایت ماهواره و دریافت داده و زیرساخت های آزمایشگاهی ارتقا خواهد یافت.
تلاش خواهیم کرد با سرعت این برنامه پیگیری و محقق شود.
تثبیت فناوری مستلزم پیوستگی و تکرار و هر تجربه ای در این مسیر، پلی به سوی موفقیت است.
»

  

چندی قبل هم محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات درفضای مجازی پستی به این شرح منتشر کرد:«با تلاش دانشمندان جوان ایرانی، «ماهواره‌های ظفر ۱و۲» که تست‌های موفق خود را پشت سر گذاشته‌اند، امروز راهی پایگاه فضایی می‌شوند. تا به زودی فرآیند قرار گرفتن آن‌ها در مدار طی شود، این «ماهواره» و «ماهواره‌بر» هر دو یک گام تحقیقاتی مهم هستند. به امید موفقیت.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس