قاسم سلیمانی

پس از اعلام خبر شهادت سردار «قاسم سلیمانی» طی عملیات تروریستی پهپادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، اسقف کلیسای انجیلی شهر «حلب» سوریه، وی را «شهید» و «مدافع» مسیحیان توصیف کرد.

سرویس جهان مشرق - «سلیمان شفیق»، نویسنده و روزنامه نگار سوری پس از اعلام خبر شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی «قدس» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز سیزدهم دی ماه گذشته طی عملیات تروریستی پهپادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، در عراق، کلیپی تصویری را از اسقف کلیسای انجیلی شهر «حلب»، مرکز استان حلب در شمال غربی سوریه منتشر کرد.

در این کلیپ تصویری، مشاهده می شود که کشیش «ابراهیم نصر»، اسقف اعظم کلیسای انجیلی حلب، در سخنانی سردار سلیمانی را «مدافع» مسیحیان  توصیف کرده و او را «شهید» می خواند.

کشیش ابراهیم نصیر در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح می کند که «سلیمانی زنده است، چون از خدا و از رسالت آسمان به زمین دفاع کرد و از مسیحیان سوریه در قبال خطر داعشی ها حمایت کرد».

 اسقف اعظم کلیسای انجیلی حلب در ادامه تاکید می کند که «این ضایعه را به ملت ایران تسلیت گفته و با آنها ابزار همدردی کرده اند».

کشیش ابراهیم نصیر در ادامه تاکیدات خود تصریح می کند که «سلیمانی حامل طرحی برای مقاومت بود ... سلیمانی هم مانند حضرت مسیح به صلیب کشیده شد وو وقتی که مسیح در زمان حیاتش علیه نظام سیاسی مستکبر قیام کرد».

شفیق در توضیحی درباره این کلیپ تصویری گفت: «در شهر حلب مسیحیان ترور یا ذبح و یا به صلیب کشیده می شدند ... در این راستا، یک پدر کلیسا و یک کشیش کاتولیک به قتل رسیدند ... در آن مقطع زمانی داعش بر تمام شهر سیطره داشت».

این نویسنده و روزنامه نگار سوری می افزاید: «حلب را فقط ارتش سوریه و شیعیانی آزاد کردند که سلیمانی آنها را هدایت و رهبری می کرد، به همین دلیل می فهمم، چرا سلیمانی را اینگونه توصیف کردند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • پری مجرد48ساله IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    96 20
    خداوند بر علو درجات شهید حاج قاسم سلیمانی بیفزاید و ما را ادامه دهنده راه ایشان کند
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      51 10
      و خداوند منفی دهنده ها را با قاتل حاج قاسم محشور فرماید.
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
      11 1
      الهی آمین
  • ناخدا IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    28 6
    روح فرمانده بزرگ مقاومت شاد.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    5 1
    شیری مردی خدا ترس و بی ادعا ، خدا با صالحان و انبیاء محشور کنه این بزرگ مرد شهید را.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس