کد خبر 1037543
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
لهستان

رسانه‌های لهستانی گروه‌بندی رقابت‌های والیبال المپیک 2020 توکیو را تحلیل کردند.

به گزارش مشرق، سی‌ودومین دوره بازی‌های المپیک، سال آینده به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) گروه‌بندی مسابقات والیبال بازی‌های المپیک 2020 توکیو را بر اساس رده‌بندی جهانی آنان اعلام کرد.

بر این اساس، تیم‌های ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا، ایران و ونزوئلا در گروه نخست رقابت‌های مردان قرار دارند. تیم‌های برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس نیز در گروه دوم مسابقات والیبال مردان المپیک به مصاف یکدیگر می‌روند.

بیشتر بخوانید:

والیبال ایران جزو ۱۰ تیم برتر جهان +عکس

رسانه‌های لهستان گروه تیم ملی والیبال این کشور را «گروه رویایی» قلمداد کردند. یکی از سایت‌های لهستانی با اشاره به این موضوع نوشت: «شاگردان هینن ابتدا باید از گروه خود صعود کنند که به لطف حریفان نسبتاً آسانی که دارند می‌توانند این کار را انجام دهند، اما کار اصلی آنها در مرحله دوم خواهد بود، چراکه برزیل، آمریکا، روسیه یا فرانسه حریف والیبال لهستان در مرحله دوم رقابت‌های المپیک 2020 خواهند بود.»

این رسانه در ادامه مطلب خود نوشت: «پس از پایان دور مقدماتی مسابقات والیبال المپیک 2020 توکیو، از هر گروه چهار تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند. در مرحله یک چهارم نهایی، تیم‌های اول و چهارم هر گروه به صورت ضربدری به مصاف یکدیگر می‌روند و تیم‌های دوم و سوم هر گروه، بر اساس قرعه‌کشی به مصاف تیم‌های دوم و سوم گروه مقابل می‌روند. چهار تیم برنده مرحله یک چهارم نهایی، به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند.»

به این ترتیب تیم ملی لهستان در مرحله یک‌چهارم نهایی با یکی از قدرت‌های جهان روبرو خواهد شد که کار سختی برای رسیدن به نیمه‌نهایی درپیش خواهد داشت. میروسلاو پرزدپسکی، عضو لهستانیِ هیأت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال درمورد گروه‌بندی رقابت‌های المپیک 2020 گفت: قطعاً بهتر بود که ما در گروه دشواری قرار بگیریم تا در مرحله بعدی کارمان ساده‌تر باشد، اما بازهم جای نگرانی وجود ندارد. ما متحد هستیم و قوی‌ترین تیم را داریم. لهستان نامزد اصلی کسب مدال طلا خواهد بود و همه از ما می‌ترسند.

تیم ملی والیبال لهستان در 4 دوره اخیر نتوانسته به مرحله نیمه‌نهایی المپیک راه پیدا کند. این تیم در سال 2004 به میزبانی آتن با نتیجه 3 بر صفر از برزیل شکست خورد؛ سپس در مسابقات 2008 پکن با نتیجه 3 بر 2 مغلوب ایتالیا شد. عقاب‌ها در 2012 لندن نتیجه را به روسیه واگذار کردند و چهار سال پیش در ریودوژانیرو با نتیجه 3 بر صفر مغلوب آمریکا شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس