کد خبر 1037485
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
فدراسیون فوتبال

چند عضو مجمع فدراسیون فوتبال برگه‌های سفید امضای خود را برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به ۲ عضو هیئت رئیسه تحویل دادند.

به گزارش مشرق، انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است ۲۵ اسفند ماه آینده در تهران برگزار شود و این در حالی است که نامزد‌های ریاست قبل از اینکه به مرحله تایید صلاحیت برسند برای ثبت نام نیازمند تائید ۱۰ عضو مجمع هستند.

یک منبع آگاه در این رابطه به خبرنگار ما گفت که ۲ عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در روز‌های اخیر حدود ۱۸ برگه تائید سفید امضا از چند عضو مجمع تحویل گرفتند تا در صورت لزوم با وارد کردن نام فرد مورد نظر شرایط را برای ثبت نام مهیا کنند.

قوانین در مورد ثبت نام نامزد‌ها اینگونه است که هر فردی درخواست نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال را دارد، قبل از اینکه از سوی وزارت ورزش و جوانان و مراجع ذیصلاح تایید شود باید در ابتدا از ۱۰ عضو مجمع رای بگیرد و این اتفاق یعنی نامزد‌هایی در راه هستند که مورد حمایت برخی افراد کنونی هیئت رئیسه و مسئولان فدراسیون فوتبالند و به احتمال فراوان این زمینه‌ای برای مهندسی ابتدایی در انتخابات مهمترین فدراسیون حال حاضر کشور است.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده بازی سیاسی AFC درباره میزبانی ایران/ ورزش زنگِ تفریح رؤسای جمهور بوده/ نبی، اسدی و خادم گزینه‌های ریاست فدراسیون فوتبال

البته به نظر می‌رسد این موضوع در انتخابات فدراسیون فوتبال سابقه دار است. چهار سال پیش یکی از نامزد‌های ریاست این مجموعه درحالیکه تنها ۶ رای برای حضور در انتخابات جمع کرده بود با کمک نامزد دیگری توانست میزان آرای خود را به ۱۰ رای برساند، اما با وجود تائید صلاحیت شدن و حضور در مجمع انتخاباتی‌ای که با پیروزی مهدی تاج به اتمام رسید در نهایت نتوانست موفقیتی به دست بیاورد.

این ۲ عضو هیئت رئیسه از افراد بسیار پرنفوذ و فعال مجموعه فدراسیون هستند و با این اقدام خود می‌توانند رای زیادی برای نامزد مورد نظرشان کسب کنند.

مجمع فدراسیون فوتبال ۷۵ عضو دارد و اگر اقدام این اعضای هیئت رئیسه ادامه یابد ۲ تا ۳ نامزد رقیب آن‌ها از دور خارج می‌شوند و در آن شرایط وضعیت نابرابر و ناعادلانه‌ای ایجاد خواهد شد.

این در حالی است که هر عضو مجمع فقط می‌تواند یک نامزد را برای ریاست، سه نامزد برای نایب رئیسی اول تا سوم که از سوی نامزد ریاست پیشنهاد شده باشد و ۹ نفر را برای عضویت در هیئت رئیسه با پر کردن سه فرم مربوط به پست‌های انتخابی پیشنهاد کند و این اتفاق می‌تواند بعضی نامزد‌ها را قبل از ثبت نام از دور خارج کند. از سوی دیگر برخی اعضای مدنظر ۲ عضو هیئت رئیسه هم می‌توانند از این طریق به راحتی در انتخابات حضور داشته باشند و برای پست نایب رئیسی و عضویت در هیئت رئیسه رای جمع کنند.  

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس