به گزارش مشرق، محمد علیخانی در حاشیه برگزار جلسه شورای شهر تهران با اشاره به لایحه تعیین عوارض محدودههای طرح ترافیکی در سال ۹۹ اظهار کرد: در این ارتباط شهرداری تهران پیشنهادی را مبنی بر افزایش تعرفه محدوده طرح ترافیک و به ویژه محدوده کاهش آلودگی هوا تحت عنوان حلقه دوم محدوده ترافیکی ارائه کرده است.
بیشتر بخوانید:
کلانتری:کشور را با برنامههای نادرست گرفتار کردهایم
هوای آلوده همچنان در ریه تهرانیها
وی تصریح کرد: برهمین اساس شهردار ی تهران افزایش بیش از ۶۰ درصدی را برای حلقه دوم (حلقه کاهش آلودگی هوا) به شورا ارائه کرده است که این مسئله در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح و اعضا با آن مخالفت کردهاند.
علیخانی همچنین ادامه داد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با افزایش تعرفه طرح ترافیک در حلقه دوم مخالف هستند و قرار است امروز این مسئله در صحن شورای شهر تهران نیز مطرح شود اما ما تاکید داریم افزایش تعرفهها در سال آینده زیر نرخ تورم باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: یکی از اهداف اجرای طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا کاهش سفرهای درونشهری و همچنین مدیریت بهینه در ترددهاست و باید به این موضوع توجه شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از اولویتهای شهرداری تهران در بودجه سال آینده توسعه حمل و نقل عمومی خواهد بود گفت: قطعا درآمدهای حاصل از اجرای محدودههای طرح ترافیکی صرف توسعه حمل و نقل عمومی خواهد شد.