پامپئو

وزیر امور خارجه آمریکا با مغتنم شمردن بروز اختلافاتی میان بلاروس و روسیه به مینسک سفر کرده و خواستار تقویت روابط با این کشور شده است.

به گزارش مشرق، «مایک‌ پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه به بلاروس سفر کرد تا از اختلافات پیش آمده میان «مینسک» و مسکو به سود واشنگتن بهره‌برداری کند.

بیشتر بخوانید:

پامپئو: واشنگتن بر ایجاد روابط سازنده با روسیه متمرکز شده

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آمریکا و اتحادیه اروپا همواره از سیاست‌های «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس انتقاد کرده‌اند، اما پس از آزاد شدن زندانیان سیاسی در این کشور، تحریم‌های این کشور نیز لغو شده‌اند.

پس از آن‌که منطقه «کریمه» اوکراین طی یک همه‌پرسی به روسیه الحاق شد، بلاروس از به رسمیت شناختن آن خودداری کرد و این اقدام موجب تیره شدن روابط میان دو کشور شد.

 پامپئو به‌عنوان اولین مقام عالی‌رتبه آمریکایی طی ۲۰ سال اخیر، در دیدار با لوکاشنکو گفت، واشنگتن از استقلال بلاروس حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا بیان داشت:‌ «[بلاروس] تاریخچه‌ای طولانی با روسیه دارد. موضوع بر سر انتخاب یکی از ما دوتا نیست. ما می‌خواهیم در اینجا (بلاروس) حضور داشته باشیم».

اکنون آمریکا و بلاروس قصد دارند سفارتخانه‌های خود در کشورهای یکدیگر را پس از ۱۰ سال قطعی روابط، مجدداً فعال کنند.

پامپئو در این باره گفت، واشنگتن به زودی سفیر خود در مینسک را منصوب می‌کند و در کنار آن بر اصلاحاتی درخصوص حقوق بشر در بلاروس و تقویت روابط اقتصادی دوجانبه تأکید خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 3
    حالا این دوتا آشتی کردن تو چرا داری میسوزی؟
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    پمپگو یا پیگپئو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس