ویلبر راس

وزیر تجارت آمریکا گفت که شیوع ویروس کرونا در چین که ۱۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۲۱۳ نفر را گرفته است، می‌تواند اقتصاد آمریکا را تقویت کند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، وزیر تجارت آمریکا، ویلبر راس، گفت که شیوع ویروس کرونا در چین که ۱۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۲۱۳ نفر را گرفته است، می‌تواند اقتصاد آمریکا را تقویت کند.

رأس در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: من معتقدم این اتفاق به بازگشت مشاغل به آمریکای شمالی کمک می‌کند. برخی از این شغل‌ها به آمریکا و برخی احتمالاً به مکزیک باز می‌گردند.

بیشتر بخوانید:

توئیت سفیر چین در تهران در پی شیوع ویروس کرونا

او با تأیید جنبه منفی اظهارات خود گفت: من نمی‌خواهم با وجود این بیماری بسیار ناگوار و بدخیم از پیروزی صحبت کنم.

راس اضافه کرد: شرکت‌ها باید ریسک‌های موجود را در نظر بگیرند و در بازنگری زنجیره تولید، شیوع این ویروس را در نظر بگیرند.

سخنگوی وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد: مهم‌ترین چیز در حال حاضر کنترل کردن شیوع این بیماری است. اما در نظر قرار دادن ریسک انجام تجارت با کشوری که سابقه طولانی در مخفی‌کاری ریسک‌های تهدید کننده مردم کشور خود و جهان دارد، هم با اهمیت است.

این اظهارات انتقادات زیادی از سوی اقتصاددانان و سیاست‌مداران برانگیخت؛ دون بیر، نماینده دموکرات کنگره، توییت کرد که عکس‌العمل ویلبور رأس به بیماری‌ای که صدها نفر را کشته است راهی برای پول درآوردن از این شرایط است.
او اضافه کرد: آنها (دولت ترامپ) هر طوری که شده راهی برای بدتر بودن پیدا می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    2 0
    مشخصا کار خودشونه این جونورهای شیطان صفت ماسون
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    عباس تبریزیان هم در جوابیه ویدویی خود گفت استکبار و استعمار پشت تولید ویروس های خطرناک هستند تا منافع اقتصادی به جیب شرکت هایشان برود. اون وقت ما همه امدیم به عباس تبریزیان حمله کردیم در حالی که امام خمینی نیز ازطب استعماری انتقاد کرده بود و در صحیفه نور نیز این انتقاد موجود هست
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    اینارو... حالا که این نیت پلید رو کردی، باشه، آسیاب روزگار به نوبت... نوبت شما آمریکای جنایتکار فاسد مستکبر هم ان شاءالله تعالی خواهد رسید.
  • NZ ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    از اینها کثیف تر و حیوان تر خودشان هستند.
  • NZ ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    3 0
    ما با حیوانات کثیف و حیوان صفتی روبرو هستیم. زبان مقابله با این حرامزاده ها باید از جنس خودشان باشد. در حوزه کشاورزی, دامپروری و واردات مواد غذایی دارویی بسیار باید دقت کرد نه فقط در مورد خودمان بلکه تمام محور مقاومت.
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    اگر غیر از این می‌گفت تعجب میکردیم، آمریکایی‌ها به پست فطرت بودنشان افتخار میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس