کد خبر 1036797
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
ولی‌الله شیراندامی

سلیمان سریال "مختارنامه" در بیمارستان رسول‌اکرم(ص) دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، در "دلیران تنگستان" بازی کرد اما سلیمان بن صرد خزاعی را خیلی دوست داشت. وقتی از او سوال می‌کردیم کدام یک از آثار سینمایی و تلویزیونی را بیشتر دوست داری اولاً همه را جزو فرزندان خود می‌دانست و در وهله بعدی می‌گفت: سلیمان مختارنامه!

سلیمان روزهای سختی را در بستر بیماری گذراند و طی یک سال اخیر درگیر بیماری دیابت بود. وخیم‌تر شدن وضعیت جسمانی او را به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان "رسول اکرم(ص)" کشاند؛ همسرش از وخامت اوضاع و بی‌هوش بودن او خبر داد؛ لحظاتی پیش با پیگیری‌هایی که خبرنگار تسنیم  از بیمارستان رسول اکرم(ص) داشت این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، درگذشت.

او چندی پیش به روزهای وخامت و بیماری‌اش اشاره کرد که  "حالم خوب نیست گرفتار ناراحتی‌ دیابتی هستم. کف پایم سوراخ است و نمی‌توانم راه بروم و حتی بنشینم."

جالب است که در جریان این گفت‌وگو به نکته‌ای قابل تأمل اشاره کرد و گفت: با تمامِ چند سال بیماری هنوز دوست ندارد مردم را ناراحتِ این اوضاع کند. از برخی رسانه‌ها گلایه دارم وخامت اوضاع را طوری مطرح کردند که بسیاری از دوستان، آشنایان و مردم ناراحت شدند. از مردم توقعی ندارم ولی بسیار خوشحال می‌شوم وقتی هنوز "مختارنامه" را می‌بینند و مرا به یاد می‌آورند. این رمز همان کارهایی است که ماندگار می‌شوند.

ولی‌الله شیراندامی ۸۸ ساله دارای لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران و همچنین دارای مدرک درجه یک کارگردانی از وزارت ارشاد ایران که معادل دکترا می‌باشد. او در بیش از ۳۰ نمایش، بازیگری و کارگردانی کرده‌است. وی در تعدادی از سریالهای تلویزیونی مانند اشک تمساح (احمد نجیب‌زاده ۱۳۶۲)  و مختارنامه (داود میرباقری ۱۳۸۳–۱۳۸۸) نیز نقش‌آفرینی کرده‌است.

آخرین نمایش به کارگردانی این هنرمند فقید با عنوان «هنر کمدی» نوشته ادواردو فیلیپو سال ۹۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت. وی همچنین بعد از اجرای این نمایش، کتاب «تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ پیشه ور» را تالیف کرد که توسط انتشارات نمایش چاپ شد.

او در بیش از۳۰ تئاتر بازی و کارگردانی کرده و در فیلم‌هایی همچون «جایی برای زندگی»، «خانه‌ای روی آب»، «بوی کافور عطر یاس»، «شازده احتجاب»، «شیر سنگی»، «شب دهم»، «روز باشکوه»  و «وسوسه» هم بازی کرده است.

 این ضایعه فقدان ولی‌الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت را به جامعه هنری کشور و خانواده آن هنرمند فقید تسلیت می‌گوییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    3 0
    خداوند ایشان رحمت کند . نقش ماندگاری را بازی کردند .
  • حامد IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    2 0
    روحش شاد و خدایش بیامرزد
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 0
    خداوند رحمتش کند و به واسطه خدمتی که در فیلم مختار به سیدالشهدا و تشیع کرد مشمول شفاعت حضرتش قرار دهد
  • ناخدا IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    2 0
    گمون کنم درسریال دلیران تنگستان نقش دریابگی حاکم بوشهرراایفاکرد......به هرحال خداوندجمیع مومنین ومومنات راموردرحمت ومغفرت قراردهد
  • حسین IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 0
    خدا رحمت کند مرحوم شیراندامی را.ان شاءالله که خود اباعبدالله نظر لطفی بکند بر روح این بازیگر عزیز نقش سلیمان
  • DE ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    2 0
    انالله و انالیه راجعون. ارزوی رحمت و غفران الهی برای ایشان و صبر جمیل برای خانواده محترمشان داریم
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    5 0
    یادش بخیر می گفت: ایا بگویم صدای هل من ناصر امامم را نشنیدم؟؟/
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    4 0
    خدا رحمتش کند
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 0
    در آرامش باشی :)
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    خدا رحمتش نماید ، صحنه ای از او در سریالی یادم است که با اسب به کافه ای در مسیر رسیدند سفارش چهل عدد تخم مرغ را داد ، در حالیکه مهتر او آقای روح الله مفیدی خوشحال بود که غذای کافی میخورد ادامه داد یک عدد هم برای او بپزد ، قیافه مفیدی دیدنی بود ، هنوز که یادم میاد میخندم ، چهل به یک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس