کد خبر 1036746
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
جنگ یمن نفس‌های پایانی‌اش را می‌کشد/ دست برتر انصارالله در برابر ائتلاف سعودی

در سایه پیشروی چشمگیر انصارالله در «مآرب»، پس از کنترل «نهم»، مشخص است که جنگ یمن آخرین نفس‌هایش را می‌کِشد، توافق «استهکلم» فروپاشیده است و تحولات میدانی در مرزهای مشترک نشان می‌دهد که انصارالله دست برتر را دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در مقاله‌ای تحلیلی در بخش سخن سردبیر نوشته است: تعجب نمی‌کنیم و بعید نمی‌د

انیم که سال جدید( میلادی) شاهد پایان جنگ در یمن و عقب‌نشینی نهایی نیروهای سعودی و اماراتی به همراه اعتراف( آنها) به شکست و مذاکرات با جنبش «انصارالله» و همپیمانانش برای توافق نهایی صلح می‌شود.

در سایه پیشروی چشمگیری، که نیروهای ائتلاف انصارالله در «مآرب»، پس از کنترل منطقه «نهم»، که دروازه شرقی صنعا است، داشته، مشخص است که جنگ یمن آخرین نفس‌های خود را می‌کِشد و شاید هفتمین سال خود را تکمیل نکند؛ توافق «استهکلم» فروپاشیده یا در اتاق مراقبت‌های ویژه است و تحولات میدانی در مرزهای( مشترک) عربستان و یمن تأیید می‌کنند که انصارالله دست برتر را دارد.

بیشتر بخوانید:

روز چهارشنبه سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای انصارالله اعلام کرد که این جنبش به صورت گسترده حملات موشکی و پهپادی علیه اهدافی در جنوب عربستان سعودی، از جمله تاسیسات شرکت آرامکو در جیزان، فرودگاه‌های أبها، جیزان و پایگاه نظامی «خمیس مشیط» انجام داده است. او این اظهارات خود را با تصاویر و ویدئوهایی همراه کرد و تا زمان کتابت این مقاله، طرف سعودی این حملات را رد نکرده است.

این حملات، طبق اعلام سرتیپ سریع، «پاسخ به تشدید حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی در جریان نبرد اخیر در شرق و شمال صنعا انجام شده است»، و به نظر می‌رسد این تاکتیک نظامی، یعنی پاسخ به حملات سعودی با بمباران اهداف و تاسیساتی در جنوب این کشور پادشاهی در حال نتیجه دادن در عرصه‌های میدانی، سیاسی و روحیه است.

جنبش انصارالله تأکید می‌کند که بخشی جدایی‌ناپذیر از محور مقاومت است. طرف مقابل آن نیز، قراردادهای تسلیحاتی صدها میلیارد دلاری با آمریکا منعقد می‌کند و میزبان حدود 3 هزار نظامی آمریکایی و تجهیزات پیشرفته آنها برای حفاظت از تاسیسات نفتی در «بقیق» و «خریص» است و همچنین میلیاردها دلار برای تامین هزینه‌ها پرداخت می‌کند؛ چرا که در نزد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ‌گونه حمایت مجانی وجود ندارد.

زمانی‌که دولت جدید سودان اعلام کرد که 10 هزار جنگجوی سودانی، که در جنگ یمن مشارکت می‌کنند را از این کشور خارج می‌کند و برای خارج کردن 5 هزار نفر دیگر طی ماه‌های آینده برنامه‌ریزی می‌کند تا میزان تلفات را کاهش دهد، و همچنین زمانی‌که دولت امارات حضور نیروهایش( در یمن) را شتابنده کاهش می‌دهد و باب گفت‌وگو با ایران را باز می‌کند این بدان معناست که پایان این جنگ روی دیوار نوشته شده است و اینک بحث و بررسی‌ها برای برون‌رفت سریع از این جنگ در جریان است و در این راه برون‌رفت، جنبش انصارالله بیشتر شروطش را دیکته خواهد کرد. خدا بهتر می‌داند و ما فقط باید صبر کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    شجاعت در پیش شیرمردان یمنی حفظهم الله. خجالت زده است
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 0
    ایران باید حداقل 3 هزار تیر ضدهوایی دوش پرتاب را به یمنی ها برساند باقی کارها خودش درست می شود البته با پهبادها انهم شبانه از راه خلیج فارس و صحرا و یا چیپهای هدایت موشک را برساند خودشان بقیه را در داخل تولید نمایند
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 0
    راه حل یمن حملات 1- شبانه (با دوربین ها دید در شب) تا پشتیبانی هوایی وجود نداشته باشد 2- مستمر هر شب 3- کوچک 4- در تمامی خطوط 5- خصوصا مناطق کوهستانی برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    1 0
    خوب چرا با پهباد چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی را به یمنی ها نمی رسانید مثل آی سی های تاو و کورنت و مالیوتکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس