کد خبر 1036466
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
لبنان| آغاز اقدامات دولت جدید برای خروج از بحران

دولت جدید لبنان در آغاز اقدامات جدی برای حل بحران کشور٬ پس از تصویب بودجه ۲۰۲۰ درحال تکمیل بیانیه وزارتی و تعدد نشست‌های مربوط به آن است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه النهار دولت جدید لبنان در سایه پیچیدگی تحولات منطقه و بحران داخلی این کشور٬ در حال انجام اقدامات جدی ودقیق برای رسیدگی به اوضاع کشور و تحقق وعده‌های خود است؛ این دولت در آماده کردن بیانیه وزارتی و نشست‌های کمیته مسئول تدوین این بیانیه و تکمیل آن زمان بیشتری از آنچه انتظار می‌رفت را صرف کرده است.

اما به هرحال واقعیت مالی و اقتصادی که وضعیت داخلی لبنان را به شدت تحت فشار گذاشته٬ ضرورت تکمیل این بیانیه را به عنوان مقدمه‌ای برای حضور دولت در پارلمان برای کسب رای اعتماد ایجاب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات موجود حاکی از آن است که بیانیه وزارتی تا پایان هفته جاری در لبنان آماده می شود و «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور با درخواست از وزرای مربوطه و منابع مالی مسئول برای رسیدگی به طرح نجات مالی و اقتصادی لبنان٬ زمینه را برای تکمیل این بیانیه آماده کرده است.

در همین راستا روزنامه الاخبار نیز اعلام کرد که «موسکو» در حال بررسی گزینه‌های متعددی برای حمایت از لبنان و کمک برای خروج این کشور از بحران است. پیام‌هایی از روسیه به «میشل‌عون» رئیس جمهور لبنان رسیده مبنی بر اینکه موسکو درترسیم چارچوب‌های رسمی برای حمایت از این کشور به دولت دیاب اطمینان می دهد.

طبق اطلاعات الاخبار روسیه قرار است در چندین پرونده و به ویژه پرونده مالی به لبنان کمک کند.

به گزارش الاخبار طی چند روز آینده دولت جدید لبنان رای اعتماد پارلمان را به دست می‌آورد و نخست‌وزیر نیز از همان ابتدا اعلام کرد که این دولت٬ دولت تقابلی نبوده و یک دولت متعادل است. در حال حاضر همه از حسان دیاب انتظار دارند که  گام‌های جدی برای حل بحران موجود بردارد که از جمله مهم‌ترین آنها فعال‌سازی کار دولتی مشترک میان لبنان و سوریه و احیای چندین منبع درآمد به ویژه خط ترانزیت به عنوان شریان اقتصادی از بیروت تا بغداد و خلیج فارس است٬ بردارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس