گفت‌وگو|جزئیات جلسه علی مطهری با شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش

نماینده مردم تهران جزئیاتی از جلسه اخیرش با اعضا شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس را تشریح کرد

به گزارش مشرق، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از جلسه اخیرش با اعضای شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس خبر داد و گفت: بنده در این دوره از انتخابات مجلس تأیید صلاحی نشدم، اما به شورای نگهبان اعتراض کردم، چند روز پیش هم شورای نگهبان درخواست کرد که پیرامون دلایل ردصلاحیت در این شورا حضور پیدا کنم و جلسه‌ای با آنها داشته باشم که جمعه گذشته در این شورا حضور یافتم.

بیشتر بخوانید:

وی اضافه کرد: در این جلسه بحث‌های کلی مطرح شد؛ مستندات‌شان برای ردصلاحیت بنده ضعیف بود، مستنداتی که قائل به عدم التزام عملی بنده به نظام بود، خیلی ضعیف بود، بنده در این جلسه پاسخ دادم و گفتم که این استندات و حرف‌هایی که می‌زنید، وارد نیست، البته فعلا منتظر نظر نهایی شورای نگهبان هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات از سوی شورای نگهبان را قبول ندارم، اظهار داشت: معتقدم کسی را که می‌خواهند ردصلاحیت کنند، باید عدم صلاحیت‌شان را احراز کنند، ابتدا باید ببینند که فساد مالی و اخلاقی دارد و یا حتی قانون اساسی را قبول ندارد، اما اینکه استناد به برخی اظهارنظرها کسی را ردصلاحیت کنند و یا حتی به دلیل فساد مالی و اخلاقی به استناد برخی گزارش‌ها کسی را ردصلاحیت کنند، کار درستی نیست. 

مطهری در پایان خاطرنشان کرد: باید روند بررسی صلاحیت‌ها این طور باشد که اگر کسی مدرکی دال بر فساد اخلاقی و مالی ندارد و قانون اساسی را هم قبول دارد، وی را تأیید کنند، مابقی را به مردم واگذار کنند، بالاخره مردم هوشیار هستند و می‌دانند که به چه کسی رأی دهند و به چه کسی رأی ندهند، بیش از حد نگران نباشند؛ شورای نگهبان نباید بیش از حد نگران باشد، مردم درست انتخاب می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • قاسم IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    37 1
    نه بهتره شورای نگهبانو مرخص کنیم از تو بعنوان شورای نگهبان استفاده کنیم ظاهرا تو بهتر بلدی .چطور میشود یک نفر حقوقدانهای شورای نگهبانو قبول نداشته باشد و برای این شورا که طبق همان قانون اساسی که ازش دم میزنید دارد به وظایفش عمل میکند به چالش میکشید چطور شما اگر این شورا جناح مقابلاتان را رد صلاحیت کند سکوت میکنید ولی راجع به خودتان فریاد میکشید . دست امثال تو برای ملت رو شده و حنایت دیگر رنگی ندارد.
  • قاسم IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    12 2
    از شورای نگهبان هم باید پرسیده شود که چرا به این آقا ملاقات حضوری دادن به همه ملاقات حضوری میدهید یا برای این فرد استثنا قائلید.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    27 3
    یکی از عاملان تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام .. اگرتائید. صلاحیت هم بشی ، که نباید بشی ، ابروی شهید مطهری را بیشتر میبری ..
  • مرصاد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    16 3
    یقینا به تو رای نمی دهند !!
  • دامغانی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    15 1
    قرار نیست که هر کسی به نظر خودش برای شورای نگهبان دستورالعملی صادر کند .و دنبال منافع شخصی باشد. همه باید مطیع قانون اساسی باشند.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    7 2
    ما به تو راي نميديم
    • رضا IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
      0 3
      ميخوام هفتاد سال سياه راى ندى ، مگه اين مرد آزاده و باشرف به راى تو نيازى داره ؟! هرگز !
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    25 2
    آیا در هنگام حضور در شورای نگهبان قرص ضدبارداری هم در جیبش داشته؟
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    26 3
    ایشون کسی هسته که تو نامه حضرت امام و رهبری هم تشکیک ایجاد کرد در مورد نهضت ازادی ومنتظری ایشون خاین هست, تورو امام حسین تاییدش نکنید این ..
  • علی IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    1 0
    نگذارید این انقلاب بدست نااهلان بیفتد(امام خمینی)شورای نگهبان باید احراز صلاحیت کندنه عدم احرازصلاحیت که بنائش براصل برائت است.درمثال عرفی افرادوقتی خواستگاربرای دخترشان میادایا درتحقیق دنبال دلایل عدم احراز صلاحیت میروند مثلاببینند طرف سوئ پیشینه داردیانه وواسلام یانه فراترازان دنبال دلایل اثبات صلاحیت میروند چون نمی خواهندروی سرنوشت فرزندانشان ریسک بکنند ایا سرنوشت کشور کمنر ازبحث ازدواج یک فرد است واین روش بهترین کمک رابه مردم درانتخاب افراد ازبین احرازصلاحیت شده ها میکندومردم دنبال انتخاب بهترین ها خواهند بودوکمک به مردم درانتخاب اصلح ها است درشهرهای بزرگ امکان شناخت دقیق نامزدها درحدلازم برای مردم وجودنداردوالا نمایندگانی به مجلس خواهند رفت که برجام ها رادربیست دقیقه تصویب خواهند کرد
  • جلیل IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    1 0
    مردم را در انتخابات ریاست جمهوری 92 فریب دادند . چه کسی باید مجازات شود ؟! آیا کسانیکه با دروغ و فریب بر کرسی ریاست جمهوری می نشینند تا فاتحه مملکت را بخوانند ، نباید مجازات شوند ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس