کد خبر 1036424
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
جنجال دوباره بر سر قیمت تن ماهی!

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو گفت: با ارسال نامه به سازمان حمایت اعلام کردیم اگر وضعیت قیمت ماهی کنترل نشود افزایش قیمت خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، مسعود بختیاری درباره قیمت تن ماهی اظهار کرد: ۱۴ آبان ماه امسال تفاهمنامه‌ای بین سندیکای تولیدکنندگان کنسرو و جامعه صیادی منعقد شد و سازمان شیلات نیز مسئولیت اجرای آن را برعهده گرفت تا از اهرم‌های قانونی خود استفاده کنند تا تفاهمنامه به بهترین شکل ممکن انجام شود.

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو افزود: طبق توافقی که با جامعه صیادان صورت گرفت مقرر شد در صورتی که قیمت ماهی افزایش نیابد و ثابت بماند محصول نهایی با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه در زمانی منعقد شد که قیمت ماهی تن در سراشیبی قرار داشت و به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده بود، گفت: برای اینکه جامعه صیادی متضرر نشود توافق شد هر کیلوگرم ماهی با قیمت ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان از صیادان خریداری شود، اما بخشی از جامعه صیادی به عهد خود عمل نکردند و قیمت ماهی به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و شیلات هم از ابزارهای خود برای اجرای تفاهمنامه استفاده نکرد.

بختیاری تصریح کرد: برخی از تولیدکنندگان با این استدلال که قیمت ماهی را نمی‌توانید پایین نگه دارید قیمت محصولات خود را از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۲ هزار ۹۰۰ تومان کاهش ندادند.

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو تاکید کرد: اگر قیمت ماهی صید داخل کنترل نشود احتمال افزایش قیمت وجود دارد هر چند تاکنون سندیکا مقاومت کرده و بیشتر تولیدکنندگان هم از این موضوع حمایت کردند.

وی با بیان اینکه با ارسال نامه به سازمان حمایت اعلام کردیم اگر وضعیت قیمت ماهی به همین صورت باشد افزایش قیمت خواهیم داشت، گفت: البته مجوز قیمت ۱۴ هزار ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان از گذشته صادر شده، اما تولیدکنندگان قیمت را کاهش دادند تا مصرف کننده نهایی انگیزه خرید داشته باشد تا صنعت از رکود خارج شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    3 1
    کنسرو ماهی تُن!!!!
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    10 0
    شما که ماهی را به قیمت هر کیلو 18 هزارتومان از ماهیگیران خریداری میکنید چرا آن را به قیمت هر کیلو 75 هزارتومان به مردم میفروشید؟ (تن ماهی 180 گرمی 14000 تومان)
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    15 0
    متاسفانه علیرغم قیمت بالای برخی کنسروها ، محتویات داخلی آنها له شده و بدمزه است
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
      0 0
      اتفاقابااین بدمزگی ونمک زیادش ۲تا خریدم رغبت به خوردنش ندارم
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    3 0
    قیمت ماهی تن در سراشیبی قرار داشت و به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده بود./// آیا چیزی که در کنسروهاست اصلا ماهی تن است؟ ماهی تن یکی از بزرگترین و گرانترین ماهیان دنیاست. من که هرگز فیلمی یا عکسی از صید این ماهی عظیم الجثه را در خلیج فارس ندیده ام !
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    0 1
    چراکنسروماهی گران شد؟!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    3 1
    یک حلب دایره با دو تیکه ماهی 16000 زیاده
  • !! IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    4 0
    در این غوغای گرانی های بی پایان ؛ مظلوم و بیچاره ؛ مصرف کننده !!!
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    تن ماهی 180 گرمی درجه یک در برخی فروشگاههای زنچیره ای 9800 تومان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس