هریک از عمل های جراحی و همینطور جراحی های زیبایی و پلاستیک، قبل و بعد از آن نیازمند مراقبت هایی است که باید حتما به آنها رسیدگی شود. برای مثال اگر قبل از هر نوع عمل جراحی و حتی زیبایی به دکتر متخصص مراجعه نشود و بعد از عمل نیز مراقبت ها و پیشگیری ها را پشت گوش بی اندازید، نه تنها از عمل نتیجه ای نخواهد گرفت، بلکه ممکن است دچار عوارض و خطرات جبران ناپپذیری نیز بشوید.

با ارائه این توضیحات سعی کرده ایم که برخی از عمل های جراحی، همچنین جراحی های زیبایی را نام برده و مراقبت هایی که قبل و بعد از هر یک از عمل ها لازم است انجام شود را برایتان به اشتراک بگذاریم.

مراقبت های پیش از عمل جراحی

در ابتدا باید از مراقبت هایی که پیش از عمل های جراحی و زیبایی باید انجام شود مطالبی را بگوییم که قبل از عمل، بیمار باید به پزشک مربوطه مراجعه کرده و زیر نظر ایشان آزمایش های پزشکی را انجام دهد. آزمایشاتی که قبل از عمل انجام می شود وضعیت فیزیکی فرد بیمار را مشخص کرده و پزشک جراح بعد از بررسی این آزمایشات و در صورت فراهم بودن موقعیت برای جراحی، کارهایی که تا روز عمل باید انجام دهید را به شما ارائه خواهد داد. همچنین اگر نتیجه آزمایشات رضایت بخش باشد، بیمار باید یک فرم موافقت نامه را امضا کند.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی نیز همانند دیگر عمل های جراحی و جراحی های زیبایی و پلاستیک، نیاز به مراقبت دارد تا بعد از عمل بینی برای اینکه نتیجه خوبی از جراحی رینوپلاستی را شاهد باشید، از بروز مشکلات جلوگیری کنید. در ادامه به مراقبت هایی که لازم است بعد از جراحی بینی انجام شود می پردازیم:

· در روز اول بعد از عمل جراحی باید به طور کامل استراحت داشته باشید. این استراحت بصورت نیمه نشسته و استفاده از دو بالش می باشد.

· بهتر است تا یک هفته بعد از جراحی زیبایی بینی نیز استراحت نسبی داشته باشید.

· از پایین نگه داشتن سر و بلند کردن اجسام سنگین جدا خودداری کنید.

· تا 6 ساعت بعد از جراحی بینی نباید مواد غذایی میل کنید چون دچار حالت تهوع و استفراغ می شوید. بعد از 6 ساعت می توانید کمی آب بنوشید و بعد از یک ربع هم مصرف آبمیوه موردی نخواهد داشت. از روز دوم می توانید غذاهای نرم مصرف کرده ولی از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید. غذاهای نرم میکس شده مانند سوپ غذای بسیار مناسبی برای استفاده بعد از جراحی بینی می باشد.

· از خوردن مایعات داغ مانند چای و قهوه خودداری شود و از رژیم غذایی مایعات سرد استفاده کنید.

مراقبت های بعد از کاشت مژه

یکی دیگر از عمل های جراحی زیبایی که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده کاشت مژه است که این نوع عمل زیبایی اغلب برای اشخاصی که بر اثر سوختگی، تصادف، ضربه و یا دیگر عوامل دیگر مژه های خود را از دست داده اند انجام می شود. در بیانی واضح تر باید بگوییم که کاشت مژه یکی از عمل های بسیار سخت و پیچیده بوده و این عمل تنها برای افرادی توصیه می شود که فاقد مزه هستند.

بعد از اینکه عمل زیبایی کاشت مژه انجام شد، مراقبت هایی وجود دارد که همانند دیگر عمل های جراحی و همینطور جراحی های زیبایی و پلاستیک باید به آنها توجه شود. مراقبت هایی که بعد از عمل زیبایی کاشت مژه طبیعی باید انجام شوند موارد زیر می باشند:

· برای رسیدن به بهبود کامل در منزل به مدت 3 الی 5 روز استراحت کنید.

· برای کمک به فولیکول ها که در کاشت مژه به کار میروند، بهتر است تا چند روز اول بعد از شستشوی صورت خودداری کنید. این کار باعث می شود تا به فولیکول ها کمک کرده جای اصلی خود را پیدا کنند و ثابت شوند.

· اگر بیش از یک هفته خارش داشتید بدانید که دچار عفونت شده اید که برای درمان آن بهتر است به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

· از کشیدن مژه ها خودداری کرده و هرگز محل پیوند را دستکاری نکنید.

· اگر دچار خارش شدید، به هیچ وجه به محل خارش دست نزنید. زیرا این کار باعث می شود پیوندها از پوست خارج شوند.

· مالیدن چشم با دست را فراموش کنید و این عادت رفتاری را تا زمان تثبیت شدن رشد مژه ها فراموش کنید.

مراقبت های بعد از عمل لیزیک و لازک چشم

چشم یکی دیگر از قسمت های مهم بدن هر فردی می باشد که همانند دیگر اعضای بدن نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. به خصوص افرادی که عمل لازک و یا لیزیک چشم انجام می دهند، بعد از این عمل حتما باید از چشم خود مراقبت های لازم را به عمل بیاورند تا دچار مشکل نشوند. از موارد مراقبت بعد از عمل لیزیک چشم می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد:

· باید بعد از عمل داروهایی که توسط پزشک معالج شما تجویز می شود دقیقا طبق دستور و سر موقع استفاده شود.

· تا حدود دو هفته از لوازم آرایشی در اطراف چشم خود استفاده نکنید.

· به مدت 3 روز استحمام ممنوع

· به هنگام خواب باید مراقب باشید تا چشم تحت فشار نبوده و علاوه بر آن با بالش تماس نداشته باشد.

· بعد از عمل لیزیک چشم به نور حساسیت خواهد داشت؛ پس حتما از عینک آفتابی حتی در منزل و به هنگام تماشای تلویزیون استفاده کنید.

· به هیچ عنوان اجسام سنگین تر از 2 کیلو را نباید بلند کنید.

· بعد از گذشت یک روز از عمل لیزیک چشم می توانید به فعالیت های روزانه، جسمی و ورزشی خود بپردازید.

عمل لازک چشم نیز همانند دیگر عمل ها و جراحی های زیبایی و پلاستیک به مراقبت هایی نیاز دارد تا روند ثبات و بهبودی خود را به خوبی طی کند. مهمترین مراقبت های بعد از عمل لازک چشم عبارتند از:

· بعد از عمل لازک قادر به رانندگی نخواهید بود. پس بهتر است همراه داشته باشید یا از تاکسی های آنلاین یا آژانس استفاده کنید.

مراقبت های لازم بعد از عمل لیزیک و لازک چشم

· باید تمام داروهایی که توسط پزشک معالج تجویز می شود را به موقع و درست مصرف کنید.

· بعد از جراحی تا 4 روز قادر به استحمام نخواهید بود. اما بعد از 4 روز مجاز به استحمام هستید.

· بعد از عمل لازک چشم، همانند عمل لیزیک باید از عینک هایی که توسط پزشک دستور داده شده استفاده کنید.

· بعد از جراحی نباید نور مستقیم، صحنه تلویزیون و کامپیوتر را مستقیم نگاه کنید.

· تا 3 الی 4 هفته بعد از جراحی لازک شنا نکنید.

· تا 1 هفته پس از عمل لازک از آرایش کردن پرهیز کنید.

برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر با عمل لیزیک و لازک چشم و مراقبت هایی که بعد از آن باید انجام دهید، می توانید به وب سایت دکتر پورمازار به نشانی www.binaii.com مراجعه کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس