میانکاله

مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور گفت: پس از منفی بودن آزمایش‌های آنفلوآنزای پرندگان، احتمال مسموم بودن پرندگان تالاب میانکاله قوی‌تر شده است.

به گزارش مشرق، علیرضا اکبر شاهی مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور در خصوص مرگ و میر پرندگان در تالاب میانکاله استان مازندران اظهار کرد: چند مرحله آزمایش‌ روی لاشه پرندگان صورت گرفته و متوجه این موضوع شدیم که علت مرگ و میر این پرندگان هیچ ارتباطی با آنفلوآنزای پرندگان و نیوکاسل ندارد.

بیشتر بخوانید:

تداوم مرگ بی‌علت پرندگان در میانکاله

وی افزود: پس از منفی شدن آزمایش‌های آنفلوآنزا و نیوکاسل، سازمان دامپزشکی احتمال مسمومیت پرندگان را داده که آزمایش‌های مربوط به این مورد نیز طی یک هفته گذشته انجام شده که منتظر جواب آن هستیم.

مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور بیان کرد: آزمایش‌های مسمومیت، از پرندگان زنده و پرندگان تلف شده گرفته و طی چند روز گذشته به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی ارسال شد تا تمهیدات لازم در این مورد صورت گیرد.

اکبرشاهی در ادامه تاکید کرد: طبق آزمایشات انجام شده مرگ این پرندگان هیچ ارتباطی با انواع آنفلوآنزای پرندگان  و نیوکاسل ندارد.
 
چندی پیش حسینعلی ابراهیمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: هنوز سازمان دامپزشکی علت مرگ پرندگان در تالاب میانکاله را اعلام نکرده ولی با قاطعیت اعلام کرده اند که آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان علت تلف شدن پرندگان نبوده است، سازمان دامپزشکی و مراکز علمی و دانشگاهی معتبر در منطقه حضور یافته اند و نمونه برداری‌ها انجام شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.
 
بر اساس این گزارش، مرگ مشکوک صدها پرنده مهاجر در محدوده تالاب میانکاله در شرق مازندران، سبب نگرانی مردم بومی و دوستداران محیط زیست شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    1 1
    مشخصه کار این بیشرفهای جاسو سهای محیط زیستی که تو ایران فعال هستن دو تا کشیده تو گوششون بزنید همه چی رو لو میدن.
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
      0 0
      یک مقدار فکر کن. شما که این قدر طرفدار نظریه توطئه هستی، چرا شکارچیان غیرمجاز، تالاب رو با سم مسموم نکرده باشند؟ یک بار دیگر هم در دهه 70 و زمانی که درگیری فعالان محیط زیست با شکارچیان بالا گرفت، همین کار رو انجام دادند. اون زمان هم برداشت میدانی انجام شد و وجود سم، کاملاً تأیید شد. در واقع شکارچیان و زمین خواران هستند که تا عمق سیستم نفوذ کرده اند و وقتی که درگیری دوست داران محیط زیست با آنان بالا می گیرد، با انگ های جاسوسی آنها را به سیاهچال می اندازند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس