محمد باقر قالیباف

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تشییع پیکر شهید سلیمانی نشان داد مردم پای انقلاب هستند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف که عصر امروز در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد لولاگر سخن می گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید سلیمانی پرورده مکتب امام راحل است، منش ایشان یک مکتب و درس اموز است.

وی با اشاره به سابقه آشنایی اش با شهید سلیمانی بیان کرد: ایشان نزدیک دوست من بود. یکی از ویژگی های ایشان احترام خاص و باورنکردنی اش به مردم بود فارغ از اینکه انها را بشناسد یا نه. مردم به ما هو مردم؛ جوان ، پیر، فقیر، تحصیلکرده یا بیسواد  برایش موضوعیت نداشت و هرجا احساس می کرد می تواند کاری برای مردم انجام دهد حتما اقدام می کرد. در این میان به یک قشر هم به طور ویژه ارادت داشت و ان خانواده شهدا بود. وقتی فرزندان شهدا می امدند پیش او و او را سردار سلیمانی خطاب می کردند،  به انها می گفت من ناراحت می شوم اگر به من بگویید «سردار». به من بگویید عمو و همه بچه های شهدا به او عمو می گفتند. 

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بعد امنیتی کار ایشان بالا بود و مشغله کاری بسیار هم داشت، گفت: با این اوصاف تلفن بچه های شهدا را همیشه پاسخ می داد و در خانه اش به روی آنها باز بود حتی فرزند شهدایی که ان شهدا را هم نمی شناخت.

بیشتر بخوانید:

برنامه‌ریزی اصلاح طلبان برای تخریب ائتلاف انقلاب

هماهنگی عجیب بین جناح‌ها برای زدن قالیباف

چرا حکم محکومیت یاشار سلطانی اجرا نمی‌شود؟

قالیباف: ناکارآمدی در بخش‌هایی از سیستم مدیریتی ما اشباع شده

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ۲۰سال فرمانده نیروی قدس بود، تصریح کرد: اما کسی ایشان را نمی شناخت و ایشان با اخلاص کار می کرد. وقتی دشمن و اسراییلی ها و امریکایی ها کار با اخلاص-از جهت فرد خودش کاری که از جهت مبنایی و نگرشی مبتنی بر سنت های الهی بود – او و توانمندی هایش را دیدند انقدر از او گفتند تا مردم خود ما تازه ایشان را شناختند.

وی با تشریح ویژگی های سنت های الهی گفت: این سنت ها همیشه ثابتند نه تبدیل می شوند و نه تحلینه تغییر می کنند. تبدیل نمی شوند یعنی هیچ وقت نمی شود تا خلقت هست و جهان پابرجاست این سنت الهی برداشته شود و یکی دیگر جایش بیاید. تغییر هم نمی کنند. سنتهای الهی نه تبدیل می شوند به معنای اینکه حذف شوند و ونه تغییر پیدا کنند. همیشه ثابتند. البته خیلی از این سنت های الهی با قوانین امروز دنیای ما نه تنها همخوانی ندارد که در تضاد هم هست. به عنوان مثال در قاعده نظامی داریم که اگر می خواهید به دشمن حمله کنید باید ۳ برابر او عده و عده داشته باشید اما سنت الهی غیر ان است و می گوید من یک نیروی حداقلی را بر یک نیروی حداکثری پیروز می کنم. شهید سلیمانی به این فرهنگ قرانی ایمان داشت نه اینکه تنها به زبان بگوید. ایشان به «و کان الحق علینا نصر المومنین» ایمان داشت. یعنی ایمان داشت خدا از بزرگی خودش این حق را به مومنین داده که این حق تو مومن است که من تو را پیروز کنم. ایشان با حداقل امکانات و نیرو توانست مجموعه ای را اماده کند که امریکا و اسراییل با همه قدرت شان نتوانستند در مقابلش بایستند. 

 قالیباف ادامه داد: ایشان با مردم بالاخص مردم مستضعف و با دست خالی -البته مردم را با سنت های الهی که خودش انها را باور داشت اشنا می کرد- توانست دشمن را به زانو دراورد. دشمنی مانند اسراییل که اعراب در دهه شصت طی چند روز از او شکست خوردند. نتیجه این شد که امریکایی ها که ۲ دهه است که می خواهند در منطقه خاورمیانه قد علم کنند  نتوانستند. نمونه ان را در جنگ ۳۳ روزه نیز مقابل اسراییل دید.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه انها با حداقل ها اما حداقل هایی که برایش خوب فکر کرده و برنامه ریزی کردند و همان اسلحه بزرگ و ساده شان را به درستی استفاده کردند و با تدبیر ایستادند و از مرگ نترسیدند، موفق شدند این ایستادگی هم محدود به شیعیان یا مسلمانان نمی شود همان طور که در نوار غزه که مردم مسیحی هستند هم اتفاق افتاد و این نتیجه اعتقاد به سنت های الهی است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوره احزاب گفت: خدا سخت می گیرد تا افراد تحت فشار قرار بگیرند و صف مومنین و کفار از هم جدا شود. صف ریاکاران و منافقان جدا شود تا این صف جدا نشود خدا پیروزی نمی دهد.

وی با پرداختن به موضوع از بین رفتن داعش اظهار کرد: داعش تا جلولا یعنی ۲۰کیلومتری مرز ما امد این در حالی بود که برخی شعار نه غزه نه لبنان می دادند در حالی که در واقع برای امنیت ملی خود ما  فرزندان ما می جنگیدند.ایشان و رزمنده های شان ایستادند و جنگیدند و گفتند ما با افرادی که بویی از انسانیت نبرده اند می جنگیم. 

 قالیباف با اشاره به شرایط بحرانی در سوریه گفت: به لحاظ نظامی همه چیز تمام شده بود اما ایشان و نیروهایش ایستادند و از همان روز سرنوشت داعش عوض شد. زیرا شهید سلیمانی و نیروهایش مقاومت کردند به معنی اینکه ایستادند و صف مومنین از کفار جدا شد و وعده خدا محقق شد و داعش با ان همه امکانات و حمایت امریکایی ها دیدید به چه سرنوشتی دچار شد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به هماهنگی ها برای اوردن پیکر شهید سلیمانی به کشور اظهار کرد: هیچ برنامه ای برای تشییع ایشان نبود، بلکه این روح خودش بود که حاکم بود تا ان تشییع باشکوه بدون برنامه ریزی هیچ کسی برای اینکه مردم بیایند، انجام شود. حیات و مرگ و عزت و ذلت دست خداست. ما بعد از تشییع امام راحل تشییع به با شکوهی تشییع ایشان نداشتیم.

وی با بیان اینکه خدای حوزه امنیت و نظامی خدای حوزه اقتصاد و فرهنگ و تربیت و پرورش هم است، تصریح کرد: اگر امروز مشکل در این حوزه ها داریم به دلیل عدم اعتقاد به سنت های الهی در این حوزه هاست. وقتی امام راحل می فرمودند «ما می توانیم »؛ در مکتب شهید سلیمانی و امام این «ما می توانیم» یعنی وقتی معتقد به سنت های الهی هستیم ما می توانیم.  پس در اقتصاد اگر ربا باشد درحالی که در سنت الهی ربا یعنی جنگ با خدا پس انتظار کمک از خدا نباید داشت. اگر ما به کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ در حوزه نظامی معتقدیم ، باور کنیم که اگر در حوزه اقتصاد هم انچه خود می خواهیم و دوست داریم را توانستیم به نیازمند دیگری انفاق کنیم، خدا ان را چند برابر می کند. ما در مکتب قرانی حرف مان این است که اگر قرار است به کسی تکیه کنیم باید به خدا تکیه کنیم.

 قالیباف با بیان اینکه پیامبران الهی با ۳ عنصر وحی، معجزه و مردم می امدند، گفت: ما هم باید به مردم تکیه کنیم. الان چرا اقتصاد ما به گل نشسته چون ۸۰درصد ان دولتی است. چرا کار فرهنگی ما جواب نمی دهد چون جنبه پیمانکاری پیدا کرده ، کار فرهنگی کار دل است نه کاری که از روی آن سود کنیم. 

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مردمی بیان کرد: در دفاع مقدس مردم جنگ را جمع کردند نه ارتش و نه سپاه. همه سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس مانند شهید همت و شهید باکری و شهید سلیمانی و... همه مردم بودند و با پیشقراولی جوانان.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تشییع پیکر شهید سلیمانی نشان داد مردم پای انقلاب هستند. گاهی مردم ما را قبول ندارند و ما چون خودمان را انقلاب محسوب می کنیم می گوییم انقلاب را قبول ندارند. نه ما مسوولان را قبول ندارند کشور و انقلاب شان را دوست دارند و قبول دارند.

وی افزود: با اطمینان عرض کنم در مکتبی که امام راحل فرمودند «ما می توانیم» به شرط اینکه منطبق بر این سنت های الهی حرکت کنیم. البته  در این حرکت عقل، تدبیر و شجاعت و اخلاص و برنامه ریزی و کار سیستمی انجام دادن نیز لازمه کار است. اینها اموزش و تلاش و مجاهدت و استفاده از علم می خواهد. اینها را رعایت کنیم من عرض می کنم با همین شرایط حاکم در کشور با یک برنامه ۵ ساله می توان ثبات اقتصادی را در کشور ایجاد کرد به شرط اینکه به مردم و در راس ان جوانان فرصت دهیم. مشکل ما در کشور پول نیست عدم مدیریت است. ما روزی که پول داشتیم اقتصادمان رشد نکرده و روزی هم که پول نداشتیم باز هم اقتصادمان رشد نکرده ، تازه در دورانی که پول نداشتیم رشد اقتصادی مان بیشتر از زمانی بوده که پول داشتیم. 

 قالیباف ادامه داد: انشالله دست در دست هم بدهیم تا در گام دوم انقلاب این فرصت هایی که از مردم گرفته شده را به مردم برگردانیم. 

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه خطاب من به طور روشن جوانان است، اظهار کرد: فکر نکنید که باید بایستید تا کاری به شما بدهند. محکم بیایید در میدان و ان کار را بگیرید. زمانی که ما در سن ۱۸سالگی به جبهه رفتیم از دژبانی جلو در هم راه مان نمی دادند و می گفتند شما اموزش ندیدید اما ما ایستادیم. تازه انجا ما می خواستیم برویم خون بدهیم اینجا که ممکن است پول هم باشد، پس به شما بفرمایید که نمی گویند هیچ ممکن است مانع تان هم بشوند اما باید محکم بایستید.انشالله بتوانیم راه امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش بگیریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    5 19
    ایشاالله. به امید نابودی اصلاح طلبان، دشمنان وجودی ایران.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    2 1
    جوانان . همه جوانان
  • DE ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    6 4
    بابا چه خبره
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    11 3
    منظورش اینه که بیایید تا من ازتون استفاده کنم.
  • AU ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    11 10
    انشاءالله در مجلس انتخاب شوید و خدمت کنید و راه شهدا را ادامه دهید. انشاءالله چرب و شیرین دنیا از راه به درتان نکند.
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    3 3
    اموال مردم را حراست کنید و دست های حرام خور را از آن قطع کنید. برخورد شدید
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    2 14
    در گام دوم انقلاب باید فرصت هایی که از مردم گرفته ایم را به مردم برگردانیم/ جوانان باید محکم به میدان بیایند تا شناسائی و از بین ببریم!
  • حسین IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    1 2
    حاج قاسم ثانی..........
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      1 2
      یه تار گندیده موی حاج قاسمم نمیشه چی میگی
  • ن IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    0 0
    مشکل بی عدالتی است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس