قالیباف

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:عده‌ای اعتقاد به خدمت به مردم ندارند و آن عده هم که اعتقاد دارند و بچه جبهه‌ای هستند به قدری گروه بندی بین خودشان می‌کنند که خدمت را فراموش می‌کنند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) ضمن تبریک این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم  و همه جانبازان و رزمندگان و ایثارگران و امام (ره) اظهار داشت: به برکت انقلاب و به برکت رهبری حضرت امام (ره) امروز ما در امنیت زندگی می‌کنیم، در حالی که دنیا در سیطره شرق و غرب بود مجاهدت ها و مبارزه ها باعث شد هم اسلام مجددا احیا شود و هم عزت و افتخار بزرگی برای امت اسلامی بدست آمد.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی نه تنها کشور خودمان بلکه دیگر جوامع اسلامی هم در مظلومیت بودند.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: شرمنده این مردم با معرفت هستیم +عکس

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به کمک امریکا و انگلیس تمام کشورهای اسلامی را تحت فشار قرار داده بود اما انقلاب اسلامی روح تازه ای به جوامع و امت های اسلامی دمید.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تداوم انقلاب گفت: در برخی زمینه ها دچار ضعف هستیم و با همه تلاش هایی که شده بازهم  دچار اشکالاتی هستیم، اما باید ببینیم در اینجا وظیفه ما چیست؟ رهبر انقلاب فرموده اند وظیفه ما این است که اول دشمن را خوب بشناسیم دوم اینکه نقشه دشمن را بشناسیم و سوم اینکه شیوه مقابله درست طراحی و اجرا کنیم. اما برای اینکه بتوانیم این کار را بکنیم باید از کجا شروع کنیم؟ ریشه کجاست؟ این ۳ وظیفه‌ای که حضرت آقا بر دوش ما گذاشتند و فرمودند باید قوی شویم را چگونه باید انجام دهیم؟ بنده معتقدم همان عوامل و عناصری که انقلاب را به پیروزی رساند و ما را  در دوران دفاع مقدس پیروز کرد اکنون نیز برای تداوم انقلاب لازم است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از آن عوامل مهم و اثر گذار مردم هستند، اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب گروه های مختلف پیشنهادهای مختلفی برای اداره امور به امام راحل داشتند اما امام راحل هیچ کدام را نپذیرفتند و بر مردم تکیه کرد و البته مبنای این تکیه تحقق سنت های الهی بود. یعنی براساس فرهنگ قرانی تکیه بر مردم کردند و مردم را به صحنه آوردند. شما دیدید در کمترین زمان و با کمترین خسارت انقلاب به پیروزی رسید . هم مردم آمدند و هم وحدت خود را حفظ کردند. در دفاع مقدس هم همین روال بود. 

قالیباف با بیان اینکه جنگ را مردم اداره کردند، تصریح کرد: هریک از شهدای بزرگ مانند شهید سلیمانی، شهید خرازی شهید همت، شهید کاظمی و...  هیچ کدام قبلا نظامی نبودند بلکه از دل مردم برخاسته بودند. با اینکه سپاه یک نهاد کاملا انقلابی و مردمی بود اما این شهدای عزیز حتی عضو سپاه هم نبودند. اما آنها در مکتب امام (ره) آن گونه تربیت شدند که شدند شهید سلیمانی. 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب و در گام دوم انقلاب باید با تکیه بر مردم و پیشقراولی جوانان پیش برویم تا مشکلات کنونی مان رفع  شود. زیرا ریشه  این مشکلات در این است که مجموعه سیستم مدیریتی و نظام اداری که در کشور ما وجود دارد از مردم فاصله گرفته و این سیستم وارث رژیم گذشته است که در ان تحول ایجاد نکرده ایم.

قالیباف افزود: در انقلاب اسلامی یکی از شعارهای جدی این بود که مردم سرنوشت خود را خودشان باید تعیین کنند. امام راحل هروقت صحبتی داشتند با مردم سخن می گفتند. هر بخش دولتی که کار نمی کرد امام (ره ) می گفتند یا انجام دهید یا می گویم مردم خودشان انجام دهند.

وی گفت: هرچه از انقلاب گذشت ما از مردم فاصله گرفتیم و سیستم اداری ما روز به روز بزرگتر و پیچیده تر شده و از مردم بیشتر فاصله گرفت. بعلاوه اینکه بخشی از این مدیران هم باورهای شان دیگر منطبق بر باور های انقلاب اسلامی نیست و در مقابل فرهنگ غرب وادادگی یافته و از ارزش های انقلاب و سنت های الهی فاصله گرفته اند.
فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با پرداختن به پیروزی های دوران دفاع مقدس گفت: ما متوجه شدیم هرچه عده و عده مان کم باشد و دشمن هم امکانات داشته باشد مهم نیست چون به خدا تکیه داده ایم و خدا وعده داده «کَم مِن فِئَةٍ قَلیـلَةٍ غَلَبَت فِئَـةً کَثیرَةً بِاِذنِ‌ الله». این فرهنگ تنها متعلق به دوران دفاع مقدس نبود و اکنون نیز همین طور است.

قالیباف با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی با همین فرهنگ موفق شد در سرزمین هایی که مورد تجاوز امریکا و دست نشانده هایش بود، با مردم آنجا مقابل امریکا بایستد و دشمن را زمین گیر کند، اظهار داشت: مگر شهید سلیمانی امکانات وسیع داشت؟ نه بلکه مردم با همان اسلحه ساده والبته با باور سنت های الهی می‌جنگیدند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ما امروز اگر ضعف جدی در حوزه اقتصاد داریم برای این است که تکیه به مردم و جوانان  و نیروهای خلاق مان نمی کنیم، گفت: بجای اینکه فرصت را در اختیار مردم بگذاریم برای انجام ندادن کارها بهانه بی خود می اوریم همان بهانه هایی که بنی صدر و فرهنگ غرب زده در اوایل دوران دفاع مقدس می‌آورد و می‌گفت شما کجا آموزش دیدید بلد نیستید بجنگید. اما دیدید وقتی فرهنگ اسلامی و فرهنگ انقلاب در محیط جبهه حاکم شد و ماهیت بنی صدر مشخص شد و عزل شد همه اینها حل شد و ما پیروز شدیم.

وی با اشاره به وجود برخی افراد فرصت طلب اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مردم می خواستند جان دهند لذا  فرصت طلب ها میان مردم نبودند چرا که انها فقط جاهایی هستند که برای شان منافع دارد. معلوم است که در جبهه اقتصادی که ممکن است پولی از ان دربیاید فرصت طلبان پیدا می شوند و به مردم فرصت فعالیت نمی دهند. 
فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس افزود: مردم با هر سلیقه و نگرشی در سایه جمهوری اسلامی هستند و در نظامی زندگی می کنند که در راسش ولی امر مسلمین است و نباید انها را دسته بندی کرد. 

قالیباف در پاسخ به یکی از مستمعین که گفت مردم را با وعده های شان گول زدند، گفت: مردم ما فریب نمی خورند. مردم مقصر نیستند  و باید  رای انها را محترم بشماریم. همان مردمی که به بنی صدر رای دادند وقتی متوجه مشکلاتش شدند خودشان متوجه موضوع شدند. چون مردم بر اساس فرهنگ قرانی سو ظن به کسی ندارند. وقتی در نظام رسمی کسی را معرفی می کنند و می گویند صلاحیت این کار را دارد پس مردم حق انتخاب دارند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شهادت شهید بهشتی ادامه داد: اگر ما حرکت مان منطبق بر سنت های الهی باشد اینگونه می شود که خون مطهر شهید بهشتی ریشه منافقان نفاق را در کشور خشکاند. شهید سلیمانی هم که تا زمانی که در قید حیات  بود -نزدیک به ۴۰سال از نزدیک توفیق دوستی و برادری با ایشان داشتم- و ۴۰ سال مبارزه کرد و هرگز برای دنیا زندگی نکرد، وقتی با این خصلت از دنیا رفت خونش انچنان اثربخش بود که نه تنها در کشور خودمان که در همه دنیا تاثیر گذارد.

وی با تاکید به عدم دادن فرصت به مردم در حوزه اقتصاد گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید قوی شویم معنایش این است که ملت باید قوی شوند و قوی شدن ملت یعنی باید تک تک مردم قوی شوند. ما قدرت مان به قدرت نظامی ما نیست، قدرت واقعی ما مردم ما هستند ان هم با هر گرایش و سلیقه ای که در کشور زندگی می کنند. این مردم اگر قوی بشوند ایران ما قوی و سربلند است.

وی باذکر خاطره ای از دوران حضورش در شهرداری به حضور سرزده اش در منطقه ۱۸ اشاره کرد و بیان کرد: بعد از ادای نماز صبح در مسجد در مسیر دیدم پشت نانوایی زده نان نسیه داده نمی شود ، گرچه اول نانوا مرا نشناخت اما از او خواستم تا ان مقوا که رویش نوشته نان نسیه داده نمی شود را بردارد. گفت من خودم پدر شهیدم تا به حال هم نان نسیه می دادم اتفاقا افراد نیازمندی که می آیند تقاضای نسیه دارند را هم می شناسم که واقعا پول ندارند و به دلیل توان مالی پایین نمی توانند قرض شان را بدهند اما دیگر توان ندارم که از جیب خودم پول نان انها را بدهم. گفتم مقوا را بردار هرکسی امد نان خواست به او بده من خودم هفته ای یک بار می گویم بیایند و با شما تسویه کنند.

قالیباف ادامه داد: وقتی مردمی اینقدر مشکل دارند چطور می خواهیم کشور قوی شود؟ باید اول مردم  قوی شوند. 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از گفته هایش بیان کرد: عده ای اعتقاد به خدمت به مردم ندارند و ان عده ای هم که اعتقاد دارند و بچه جبهه ای هستند اینقدر گروه بندی و دسته بندی بین خودشان می کنند که خدمت به مردم را فراموش می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه جمهوری اسلامی مردم است، تصریح کرد: اتفاقا مردمی که زندگی راحتی دارند اگر نیازمندی را ببینند به او کمک خواهند کرد یعنی مردم ما خودشان کمک به ضعفا را دوست دارند پس ما به عنوان مدیران اگر عدالت برای مان مهم است باید امکانات را اول به مردم ضعیف تر ارائه دهیم ما در حوزه مسئولیت خودمان بر این مساله تاکید داشتیم مثلا ساخت مترو  را از جنوب شهر به سمت شمال شهر کشیدیم.

قالیباف بیان کرد: باید در نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر می خواهیم مشکلات مان حل شود باورمان منطبق بر سنت های الهی و فرهنگ قرانی باشد و فرصت را در اختیار مردم بگذاریم. امروز نارسایی های اقتصادی ما طبق نظر کارشناسان ۷۰ درصدش به ناکارامدی مدیران مان در داخل کشور بر می گردد و ۳۰درصد به تحریم بر می گردد.

قالیباف با اشاره به اینکه اگر خواهان رشد و پیشرفت هستیم باید بلد باشیم با مردم کارکنیم، گفت: اگر ما چنین باشیم مردم ما خوب بلدند چگونه کار کنند و بر مشکلات فائق بیایند. جوانان ما خوب بلدند چگونه از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران خدمتش در نیروی هوای گفت: هر اتفاقی در توان نظامی ما در حوزه موشکی افتاد مربوط به جوانان بود این جوانان بودند که توانستند این اتفاق مهم را رقم بزنند.  
وی با پرداختن با ایجاد سامانه ۱۱۰ در نیروی انتظامی در دوران خدمتش در این نیرو اظهار کرد: با ایجاد این سامانه عدالت بین همه مردم در همه جای کشور و بین همه اقشار بر قرار شد ضمن اینکه کار سرعت یافت و ان پروسه زمان بر و نابسامان ساماندهی شد. یعنی همین جوانان امدند و طی ۱۴ ماه سامانه ۱۱۰ راه اندازی شد و این یعنی عدالت. به عبارت ساده تر این مردم بودند که بهترین خدمت را می کردند زیرا اولین حادثه ای که اتفاق می افتاد را خبر می دادند نه اینکه نیروی انتظامی خوب خدمت می کرد.

وی تاکید کرد: انقلاب یعنی مردم؛ در همه حوزه ها از نظامی تا فرهنگی و امنیتی و اقتصادی و.... تا مردم وارد میدان نشوند مشکلات حل نمی شود در انقلاب هم چنین بود و مردم بودند.

قالیباف با بیان اینکه نباید نمایندگان مجلس وکیل الدوله باشند، گفت: الان مجلس کارامد نیست و در راس امور هم نیست چون صدای مردم نیست و مردم هم اعتمادی که باید داشته باشند را ندارند. 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد  باید حتما مقابل امریکا وادادگی نداشته باشیم و مبارزه کنیم و البته ضروری است مواضع محکم انقلابی هم علیه آمریکا بگیریم اما باید پشت این شعار عمل هم باشد و به گفته رهبر معظم انقلاب کار روش مبارزه با امریکاست.

وی گفت: مجلسی اسلامی و انقلابی است که برای مشکلات مردم راهکار یافته و ان را تصویب کند. گره از کار مردم باز کند و بر دستگاه های اجرایی برای تحقق قانون نظارت کند. زیرا اگر صد تا قانون خوب هم مجلس بنویسد اما نظارت بر اجرا نداشته باشد بی فایده است.

قالیباف با اشاره به انتخابات دوم اسفند بیان کرد: این دست مردم است که با دقت پای کار بیایند. امروز مردم کاری به جناح سیاسی ندارند به این کار دارند چه کسی عرضه دارد و چه کسی ندارد چه کسی گره از مشکلات مردم باز می کند و چه کسی نمی کند. 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید باور داشته باشیم که حل مشکلات کشور با همه تحریم ها شدنی است تردید نکنید که ما اگر درست حرکت کنیم خدا هم کمک مان می‌کند.  

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: کار نظارت بر اجرا برعهده مجلس است. کسی که از شما مردم رای می گیرد نماینده مردم است و باید بر همه ارگان های نظارت کند. اگر نظارت درست نباشد ان اداره و سازمان هم درست کار نمی کند و مجلس ظرفیت های جدی برای نظارت دارد که از آنها استفاده درست نمی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن می خواهد ناامیدی را در کشور تزریق کند و می گوید نمی شود، تصریح کرد: این امکان و ظرفیت وجود دارد که بتوانیم مشکلات حوزه اقتصاد را با تکیه بر مردم رفع کنیم. اگر دست به دست هم می توانیم بر مشکلات فائق اییم. اگر ما درست حرکت کنیم مطمئن باشید همان طور که خدا وعده داده از جایی به شما یاری می رسانم که فکرش را نمی کنید، به ما یاری می رساند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس