کد خبر 1035410
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
دارو نمایه

داروسازان قرص‌ها را با توجه به نیاز بدن در دوز یا اندازه‌های مختلفی می‌سازند که نصف کردن آن‌ها مشکلاتی را برای افراد به وجود می‌آورد.

به گزارش مشرق، قرص‌ها در دوزها و اندازه های گوناگونی ساخته می‌شوند که برخی از افراد برای راحت بلعیدن آن‌ها بدون مجوز پزشک اقدام به نصف کردن قرص می‌کنند که این امر می تواند تاثیرگذاری این داروها را کم کند و مشکلات جدی را برای فرد به وجود آورد.
عوارض نصف کردن داروهای قلبی

نصف کردن داروهایی مانند: داروهای قلبی بدون مجوز پزشک موجب نامنظمی ریتم ضربان قلب شده و می تواند عوارض جدی را برای بدن به همراه داشته باشد و در بعضی مواقع باعث بی‌تاثیری داروهای قلبی بر بدن ‌شود. البته ناگفته نماند که نصف کردن داروهای قلبی و بلعیدن آن‌ها می تواند مشکلات جدی را برای سیستم گوارشی به خصوص معده به وجود آورد.

 
عوارض نصف کردن قرص‌های روحی و روانی

یکی دیگر از داروهایی که با نصف کردن آسیب شدیدی به بدن می‌رساند و عوارض خطرناکی دارد، داروهای اختلالات روحی و روانی است که این کار اختلالات۲ قطبی را در پی دارد و می تواند آرامش بیمار را به طور کلی بر هم زند.

 
بروز حساسیت‌های‌ پوستی ارمغان نصف کردن قرص‌ها

از عوارض نصف کردن قرص‌ها می‌توان به حساسیت‌های پوستی اشاره کرد. هنگامی که قرص‌ها را نصف می‌کنیم، ذرات ریز تشکیل دهنده قرص‌ها در هوا منتشر شده و ممکن است با پوست تماس برقرار ‌کند که همین امر باعث التهابات و حساسیت‌های پوستی می‌شود. به گفته متخصصان افرادی که نصف مسکن‌های فاقد خط را مصرف می‌کنند دوز کامل مسکن‌ها به بدنشان نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:  تاثیر عوامل ژنتیکی بر اثربخشی داروها/ رضایی: ۲۷۰ دارو فارما کوژنتیک دارای تایید FDA است.

داروها را باید با آب ولرم استفاده کرد و استفاده از آب بسیار سرد و یا آب گرم به علت آسیب رساندن به دستگاه گوارشی یا  بالا بردن چربی کبد مناسب نیست.

توصیه می‌شود، افراد پس از مصرف داروها به طور جدی از غذاهایی که فلفل و ادویه فراوانی دارند و همچنین انجام فعالیت‌های بدنی شدید اجتناب کنند تا داروها بتوانند تاثیر زیادی بر بدن داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ر ب NL ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    1 0
    باتشکربتده پاسخ سوالم را دریافت نکردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس