عکس/ حضور میلیونی مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

کاربران عراقی که اغلب آنها را طیف گسترده ای از جوانان آینده ساز عراقی تشکیل می دهند، توییت ‌هایی را با هشتک های #ثورة_العشرین_الثانیة_2020 .. #کلا_کلا_أمریکا ..منتشر کردند.

سرویس جهان مشرق - کاربران عراقی فضای مجازی از زمان اعلام فراخوان برگزاری تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در روز جمعه مورخ 25 ژانویه جاری از سوی «مقتدی صدر» و دیگر گروه‌های عراقی، از یک هفته مانده به برگزاری تظاهرات با توئیت هایشان به این فراخوان واکنش نشان دادند.

کاربران عراقی که اغلب آنها را طیف گسترده ای از جوانان آینده ساز عراقی تشکیل می دهند، توییت ‌هایی را با هشتک های #ثورة_العشرین_الثانیة_2020 .. #کلا_کلا_أمریکا .. #الا_ملیونیة  ..  #العراق_سید_نفسه ..  #کلا_کلا_إحتلال .. #کلا_کلا_إسرائیل .. #نعم_نعم_للعراق .. منتشر کردند.

یک کاربر عراقی، چند روز مانده به موعود تظاهرات، تصویری از رهبران طوایف شیعی و اهل سنت و ترکمن این کشور را به نمایش گذاشت، تا به آمریکایی ها قاطعانه بگوید که توطئه هایش جهت ایجاد اختلاف در میان طوایف عراقی با شکست مواجه شده است.

همچنین تاکید کند که تظاهرات میلیونی روز جمعه مختص گروه و جریان خاصی نیست، بلکه آحاد ملت عراق را به حضور در صحنه فرا می خواند و مردم عراق نیز به خوبی پاسخگوی این فراخوان بوده اند.

از سوی دیگر، نیز این پیام را به گوش آمریکا برساند که خواسته خروج نظامیان آمریکایی از عراق، خواسته یک جریان و طایفه نیست، بلکه مورد تاکید تمام ملت عراق و رهبران آن است.

یک کاربر دیگر، عراقی نیز با توئیت تصویری از یک روحانی اهل سنت این کشور، توئیت کرده که شعار همه ی ما در روز جمعه از یک سو «نه به آمریکا» و از سوی دیگر، «شیعه و سنی در این کشور برادرند» خواهد بود.

جمع دیگری از کاربران عراقی نیز به هشتک #کلا_کلا_إسرائیل واکنش نشان داده و ضمن تاکید بر خروج آمریکا از عراق، رئیس جمهور آمریکا را شیطان اکبر و عامل جنگ ها و خونریزی ها در عراق و منطقه دانسته اند.

یک کاربر دیگر، با توئیت سخنی از امام حسین(ع) که «ننگ و عار را رضایت به ننگ می دانند»، در ادامه توئیت خود تاکید می کند، اوج این ننگ تن دادن به خواست آمریکایی ها و سرفرود آوردن مقابل آنهاست.

کاربری عراقی دیگری به نام «عباس اللامی»، در واکنش به تظاهرات میلیونی روز جمعه توئیت کرده بود که «صدایمان بالا خواهد رفت .. و در حالی که قلب هایمان به عشق عراق می تپد .. فریاد می زنیم .. نه به آمریکا .. نه به اشغالگری».

یک کاربر عراقی دیگر، روز قبل از تظاهرات، تصویری توئیت کرده که گوشه ای از آن به دیدار اخیر «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق با همتای آمریکاییش «دونالد ترامپ» در نشست «داووس» و توافقات پشت پرده آنها اشاره می کند. درحالی که گوشه دیگر این تصویر داعش را با پرچم های آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و این گروه نشان می دهد، تا یادآوری کند، داعش ساخته و پرداخته ی این کشورهاست و آنانکه داعش هفت تیرش را نشانه رفته، جوانان کشورش هستند که سال هاست، به دست این گروه و اربابانشان کشتار می شوند.

کاربر عراقی دیگری به نام «دانیال»، با این توئیت که «فردا .. حنجره ها فریاد خواهند زد .. و مشت ها گره خواهند شد .. تا سرتاسر کره خاکی را فرا بگیرد» تاکید می کند که همه ی مردم عراق متحد و یک صدا خروج آمریکا از کشورشان را فریاد خواهند زد.

دو کاربر دیگر، با انتشار تصاویری، یکی خطاب توئیت کرده که «میدان التحریر هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به نیازمند شماست» و دیگری نیز با انتشار تصویری از حرکت به سمت میدان التحریر بغداد، محل برگزاری تظاهرات توئیت کرده که «با جان و دل و با تمام وجود فدای وطن می شویم».

این کاربر عراقی هم با گره زدن دست خود به دست دو عراقی دیگر که هریک رنگی از پرچم عراق را به تن دارند، ضمن تاکید بر حفظ وحدت، توئیت کرده که «مبارزه تا تحقق پیروزی ادامه دارد»

در آخر نیز به تصاویر دو عراقی اشاره می کنیم که یکی شمشیر حضرت علی (ع) و دیگری پرچمی سیاه که مزین به نام امام حسین است را نشان می دهد، تا یادآور اقتدای ملت عراق به امیر المومنین و حسین علیه السلام باشند و از جهت دیگر، تاکید کنند، ملتی که به علی و حسین اقتدا می کند، آزاده و قدرتمند است و به هیچ وجه تن به ذلت تبعیت نخواهد داد، چراکه این اولین درس در مکتب علی و حسین است.

آنچه در این مطلب، به آن اشاره شد، قطره ای از دریای واکنش های کاربران عراقی به تحولات سیاسی و امنیتی جاری در کشورشان بود. نکته قابل توجه در تمام توئیت ها این بود که همه ی آحاد مردم عراق بر خروج آمریکایی از کشورشان به عنوان یک خواسته ملی تاکید دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    10 7
    صداوسیما چرا به روزهای عادی برگشته و کمرنگ منعکس میکنه؟ باید این یوم الله ها رو زنده نگهداره نه مثل اصلاحطلبها که در خط آمریکا هستند که انگار اتفاقی نیفتاده.فرماندهان جبهه مقاومت شهید شدن توسط آمریکای تروریست.باید فضای انتقام سخت از قاتلان سرداردلها برقرار باشه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    3 0
    آفرین عالی گفتی دمت گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس