عادل عبدالمهدی

نخست‌وزیر دولت‌ پیش‌برد امور عراق از مراجع قضایی و امنیتی این کشور خواست در مورد حادثه اصابت راکت به محوطه و ساختمان سفارت آمریکا تحقیق شود.

به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور عراق طی بیانیه‌ای به حمله راکتی امشب به سفارت آمریکا در شهر بغداد، پایتخت عراق واکنش نشان داد و خواستار بررسی آن شد.

او شامگاه یک‌شنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله، از نیروهای امنیتی خواست در این حادثه تحقیق کرده تا از تکرار آن در آینده جلوگیری شود. عبدالمهدی گفت که دولت عراق ملزم به حمایت و حفاظت از اماکن دیپلماتیک است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا در عراق دو گزینه بیشتر ندارد

نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور عراق این حمله را برخلاف قانون دانست که باعث تضعیف دولت بوده و به حاکمیت عراق و حرمت اماکن دیپلماتیک موجود در خاک این کشور لطمه می‌زند. عبدالمهدی دستور داد مسببان این حمله را بازداشت و آن‌ها را به مراجع قضایی تحویل دهند.

 به گزارش بغداد الیوم، عادل عبدالمهدی این گونه اقدامات را «فردی و غیر مسئولانه» خواند و گفت که این اقدامات بر عراق پیامدهای و تبعات خطرناکی دارد و به منافع عراق آسیب وارد می‌کند؛ به ویژه اینکه دولت اقدامات لازم برای اجرای مصوبه پارلمان در خصوص خروج نیروهای خارجی از خاک عراق را آغاز کرده است.

رسانه‌های عراقی عصر امروز یکشنبه اعلام کردند که چهار فروند راکت از نوع کاتیوشا به منطقه سبز بغداد که محل استقرار اماکن دیپلماتیک و ساختمان‌های دولتی است خبر دادند.

گفته می‌شود که از این چهار راکت، یکی به محوطه و یکی به ساختمان سفارت آمریکا اصابت کرده است. هنوز کسی یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    0 0
    چند نفر ضربه مغزی شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس