کد خبر 1035276
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
سید عباس موسوی

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام حمایت همه جانبه از دولت جدید لبنان، بر آمادگی ایران برای گسترش هرچه بیشتر روابط بین ۲ کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) ششم بهمن ماه تشکیل دولت جدید در لبنان به ریاست «حسان دیاب» را به ملت و دولت لبنان تبریک گفت. 

سید عباس موسوی با اعلام خرسندی از مشورت های گروههای لبنانی با یکدیگر و توافق انجام شده اظهار داشت: تشکیل دولت در این شرایط منطقه‌ای و بین المللی و با توجه به خواست مردم لبنان گامی به جلو و قدمی مثبت در جهت حل مشکلات این کشور است و امیدواریم دولت جدید بتواند خواسته‌های مردم لبنان را که دارای افتخارات بزرگی در مقاومت و ایستادگی در برابر اشغال و زورگویی و نظام سلطه می باشند را تحقق بخشد. 

بیشتر بخوانید:

هشدار نماینده سازمان ملل درباره انگیزه خشونت معترضان لبنانی

موسوی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است دولت جدید لبنان که بر اساس خواست مردم شکل گرفته، بتواند در سایه انسجام و تحکیم وحدت ملی، بر تمامی چالشها فائق آمده و برنامه‌های خود برای پیشرفت و توسعه همه جانبه لبنان و ایجاد امنیت و رفاه را محقق سازد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام حمایت همه جانبه از دولت جدید لبنان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش هرچه بیشتر روابط بین دو کشور تاکید کرد.

کابینه دولت لبنان به نخست‌وزیری «حسان دیاب» سه شنبه دوم بهمن ماه رسما با ۲۰ وزیر تشکیل شد.

دولت سابق لبنان به نخست‌وزیری سعد الحریری ۳۰ وزیر داشت که به دلیل اعتراض‌ها تعداد وزرا کابینه جدید، کمتر شده که پنج تن از آن‌ها زن هستند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز پیش از این از تشکیل دولت جدید لبنان استقبال کرد.

موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفتم آبان سالجاری و پس از استعفای سعد الحریری ابراز امیدواری کرده بود که ملت و دولت لبنان این دوره خطیر و حساس را با موفقیت و همدلی پشت سر بگذارند. 

موسوی با تاکید بر ثبات و استقرار کشور دوست و برادر لبنان، خاطرنشان کرده بود: جمهوری اسلامی ایران بر لزوم یکپارچگی، وحدت  و همدلی همه طوایف، احزاب و شخصیت های لبنانی به منظور حفظ ثبات و امنیت این کشور و پاسخگویی به مطالبات مشروع مردم لبنان در فضایی آرام تاکید دارد.

 «سعد الحریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان سه‌شنبه هفتم آبان ماه در سیزدهمین روز تظاهرات در این کشور، استعفای خود و دولت لبنان را اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس