کد خبر 1035218
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
فرمانده نیروهای آمریکایی در غرب آسیا سنتکام

فرمانده نیروهای آمریکایی در غرب آسیا ضمن بازدید از پایگاه‌های این کشور در سوریه گفت همچنان واشنگتن نگران پاسخ‌هایی است که ممکن است ایران به هدف قرار دادن فرمانده نیروی قدس، بدهد.

به گزارش مشرق، «فرانک مک‌کنزی» فرمانده نیروهای آمریکایی در غرب  آسیا، روز شنبه حین بازدید از پایگاه‌های آمریکایی در سوریه گفت، ارتش آمریکا فعلا در این کشور خواهد ماند.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، مک‌کنزی ضمن بیان این‌که نمی‌توان چیزی را برای آینده به‌طور قطعی پیش‌بینی کرد، گفت: «ما نسبت به این منطقه تعهد داریم. فکر می‌کنم فعلاً در اینجا بمانیم».

بیشتر بخوانید:

فرمانده سنتکام: نیروهای آمریکا فعلا در منطقه می مانند

این فرمانده آمریکایی که برای بازدید از ۵ پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه به این کشور آمده است، گفت آمریکا به مأموریت خود در سوریه متعهد خواهد ماند و عملیات علیه داعش، مجدداً رو به افزایش است.

او با این حال خاطرنشان کرد غرب آسیا در دوره‌ عدم‌قطعیت قرار دارد و مأموریت آمریکا برای تعلیم و همکاری با «نیروهای دموکراتیک سوریه» تاکنون موفقیت آمیز بوده است.

چند ماه پیش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را صادر کرد، اما رفته رفته با فرماندهان نظامی و اعضای کنگره رهبران برخی کشورها وی را متقاعد کردند به حضور در خاک این کشور ادامه دهند.

از این رو با وجود خروج شماری از نیروهای آمریکایی از خاک سوریه، بخشی دیگر به بهانه مراقبت از چاه‌های نفتی و مبارزه با داعش در این کشور باقی ماندند.

مک‌کنزی درباره دیدار روز شنبه خود با «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه گفت، این فرمانده کُرد از او درخواست کرده است به پشتیبانی از جنگجویانش ادامه دهد.

مک‌کنزی گفت در این دیدار به عبدی گفته است آمریکا به عملیات‌های ضد داعش، همکاری با شبه‌نظامیان و کمک به حفاظت از میادین نفتی ادامه خواهد داد و تأکید کرد فعلاً تاریخی برای اتمام این مأموریت‌ها وجود ندارد.

با این حال این فرمانده آمریکایی گفت: «او (عبدی) می‌داند و من هم تأیید می‌کنم که یقیناً قرار نیست به‌مدت ۱۰۰ سال در اینجا بمانیم».

پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه گذشته، نیروهای آمریکایی از بیم پاسخ‌های ایران فعالیت خود در عراق و سوریه را به‌شدت کاهش دادند.

مک‌کنزی در بازدید خود از سوریه اعلام کرد فعالیت‌های ارتش آمریکا علیه داعش ادامه می‌یابد.

او در این باره گفت: «یقیناً به‌خاطر اتفاقاتی که اوایل [امسال] در عراق افتاد، از سرعت عملیات‌ها کاسته شد. اکنون به سه تا چهار عملیات در هفته به همراه متحدانمان بازمی‌گردیم و سرعت خود را افزایش می‌دهیم و از این بابت بسیار خوشحال هستیم».

 این فرمانده در جمع نیروهای آمریکایی هشدار داد، شبه‌نظامیان متحد با ایران در سوریه همچنان خطر چشمگیری برای آن‌ها هستند.

مک‌کنزی گفت با این‌که به‌نظر می‌رسد در حال حاضر ایران از دادن پاسخی دیگر علیه نیروهای آمریکایی بر حذر داشته شده است اما «همواره باید نگران توانایی آن‌ها در فرماندهی و کنترل عناصر نیابتی آن‌ها باشید که به‌خوبی نیز تجهیز شده‌اند».

جمهوری اسلامی ایران ۱۸ دی ماه در واکنش به حمله تروریستی آمریکا که سردار سلیمانی را هدف قرار داد، مواضع نیروهای آمریکایی در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد. هرچند مقام‌های آمریکایی تلاش کرده‌اند خسارات جانی و مالی این حمله را اندک نشان دهند، تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از حمله از دقت بالای این حمله حکایت دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    12 2
    بزنید حرومزاده رو. به خدا ترسی از جنگ نداریم. جنگ میدان تشخیص مرد و نامرد است.
  • رضا IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    10 0
    پر رو میگه برای مبارزه با داعش ..... تو گم شو برو ....فرمانده تروریست سگها ... داعش رو خودمون خفه میکنیم
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    8 0
    وقتشه این تروریست حرام زاده را در سوریه بزنند
  • قاسم IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    1 0
    آقا بهترین فرصته بزنید این کثافتو بدرک واصل کنید شجاع باشید خدا به همراهتان است مایش یه پهباد و یه موشک هوا بزمینه.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    1 0
    خوب پس چرا با پهپادها ترورش نکردید، آمریکایی ها ترور فرماندهان ارشد را قانونی کردند پس چرا شما هم شروع به ترور فرماندهان آمریکایی نمیکنید؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس