کد خبر 1035188
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
محمدرضا باهنر

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: اینکه مجلس و نمایندگان آن خیز بگیرند که کار دولت را یکسره می‌کنند، درست نیست، دولت را باید رصد و پیگیری کرد، هل داد و انرژی داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا باهنر عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگویی با انتقاد از شیوه فعلی کار نمایندگان مجلس و غفلت آنها از موضوعات راهبردی و کلان، گفت: نمایندگان آنقدر درگیر مشکلات روزمره مردم و مراجعات هستند، که شاید اغراق نباشد بگوییم 80 درصد وقت نمایندگان صرف کارهایی می‌شود که ذاتاً وظیفه‌شان نیست و 20 درصد وقت را برای کار می‌گذارند.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله تمرکز و تشکیل ائتلاف اظهار داشت: معتقدم بعد از انتخابات هم نباید ائتلاف را رها کرد؛ یک نماینده وقتی به مجلس می‌رود، هر چقدر که انسان خوب و متعهدی باشد تنها در یک رشته تخصص دارد، در حالی که در مجلس شخص باید در همه مسائل از جمله سیاست خارجی، امنیتی، اقتصادی، بودجه، اجتماعی، آموزشی، سلامت و ..... اظهارنظر کند و حتی اگر یک نماینده خیلی هم هنر داشته باشد، می‌تواند در یک رشته متخصص شده باشد.

بیشتر بخوانید:

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: این پشتوانه فکری برای نماینده نیاز به یک حزب قدرتمند دارد؛ باید 2-3 حزب جامع، کامل،  فراگیر و البته پاسخگو در چارچوب نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم که این اعضا بتوانند نمایندگان را حمایت و پشتیبانی فکری و پژوهشی کنند، البته در حال حاضر در مجلس، مرکز پژوهش‌ها وجود دارد ولی آنقدر که باید مؤثر و مثمرثمر باشد، نیست.

باهنر با بیان اینکه نماینده مجلس باید پشتوانه فکری و پژوهشی در بیرون از مجلس داشته باشد، گفت: این موضوع دخالت در کار مجلس نیست و نماینده در آخر خودش تصمیم می‌گیرد و رأی می‌دهد، اما باید پشتوانه فکری انجام شود.

وی در بخشی دیگری از اظهاراتش با اشاره به دو سال زمان باقی‌مانده دولت دوازدهم ادامه داد: مجلس یازدهم که تشکیل می‌شود، هنوز دولت سرکار است، ممکن است انتقاداتی به کارهای دولت باشد، اما اینکه مجلس و نمایندگان آن خیز بگیرند که کار دولت را یکسره می‌کنند، درست نیست، دولت را باید رصد و پیگیری کرد، هل داد و انرژی داد و تا زمانی که دولت مستقر است، باید به وظایفش عمل کند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه قوانین ما نیز دچار مشکل است، اظهار داشت: ما جرم‌انگاری در افعال داریم، اما در ترک فعل نداریم؛ کسی کاری را انجام می‌دهد و یقه آن را می‌گیرند، در حالی که برخی از ترک فعل‌ها آسیب‌های بیشتری در اجتماع و مسائل دارد؛ حیف‌هایی که در کشور انجام می‌شود، صدها برابر میل‌ها است و پول‌هایی که به درستی خرج نمی‌شود یا وقتی خرج می‌شود، هزینه‌ها بالا می‌رود، نفعی برای مردم ندارد.

باهنر با تأکید بر اینکه دو- سه کار محوری باید در دستورکار مجلس یازدهم قرار گیرد، تصریح کرد: مجلس باید راهبرد درست و حسابی داشته باشد و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این مسیر کار را جلو می‌برد و به نظرم مسئله تحریم باید در اولویت کاری مجلس باشد و باید این مسئله خنثی شود.

وی افزود: اینکه بارها و بارها مقام معظم رهبری فرمودند که ما هیچ مشکلی نداریم که به دست خودمان قابل حل نباشد، یک واقعیت است، اما باید یک اراده وجود داشته باشد و عده‌ای باید خود را متولی قضیه بدانند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با ابراز تأسف از نبود متولی برای برخی امور اصلی در مجلس گفت: متأسفانه نمایندگان مجلس به نوعی عمل‌گرا شده اند، به دنبال حل مشکلات مردم می‌روند، به دنبال افرادی که مریض دارند، دانشجو دارند، در دادگاه مشکل دارند می‌روند، ولی واقعیت این است که مجلس جایگاه رفیعی دارد و در رأس امور است.

باهنر ادامه داد: نماینده جای اینکه بگوید فلانی به سر کار برود، فلانی را استخدام کنند، باید مسیر و نقشه راهی را تهیه کنند که دولت بتواند در آن نقشه راه معضلات اساسی و بیکاری را حل کند، نماینده مجلس حتی اگر 100 نامه به وزارت کار بدهد که به فلان شخص شغل بده، مشکلی از کشور حل نمی‌شود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان با تأکید بر اولویت قرار دادن تحریم‌ها و اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد در مجلس یازدهم تصریح کرد: وقتی نمایندگان مجلس انتخاب شدند و اکثریت نمایندگان از میان نیروهای با تفکر انقلابی بودند، اولین کار باید این باشد که در مدت 4 سال مجلس این مشکلات ساختاری را حل کنیم و این به نقشه راه مجلس تبدیل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 0
    باهنر هم اصلاح طلب شده اما در خفا!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس