پرونده لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بسته شد

در حالی که FATF در مقابل ترور سردار سلیمانی سکوت اختیار کرده - بلکه در طرف تروریست‌های آمریکایی قرار دارد- معاون حقوقی رئیس‌جمهور خواستار تصویب لوایح مورد مطالبه FATF در ایران شد!!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

مقر کارگروه FATF در فرانسه قرار دارد، کشوری که چند دهه است میزبان گروهک تروریستی منافقین است. FATF مدعی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در جهان است اما گردانندگان آمریکایی و اروپایی آن، ۷۶ درصد پولشویی‌های بزرگ را مرتکب می‌شوند و بزرگترین تأمین کنندگان تروریسم هم هستند. جالب اینکه همین کشورها ضمن حمایت از گروه‌های جنایتکار تروریستی، جنبش‌های مردمی مقاومت در لبنان و فلسطین و عراق و یمن و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریستی معرفی می‌کنند؛ اما با این همه و در اقدامی کاملاً مشکوک، برخی محافل بر تمکین نسبت به استانداردهای دیکته شده غرب در FATF اصرار دارند، از جمله خانم لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور که در گفت‌وگو با همشهری ادعا کرده بدون همکاری با FATF، مقابل ۲۰۰ کشور دنیا قرار می‌گیریم!

بیشتر بخوانید:

دارایی‌ها و حساب‌های دونالد ترامپ توقیف شود

پایان مهلت مجمع تشخیص برای بررسی CFT

او همچنین گفت: دولت به حفظ و تداوم رابطه‌اش با سیستم بانکی دنیا نیاز دارد و آن را می‌خواهد. ما باید به بانکداری بین‌المللی متصل باشیم و تصمیم‌گیری‌های بین نهادی نباید منجر به قطع این ارتباط، تشدید تحریم‌ها و زایل شدن حقوق عامه شود. بنابراین،‌ روال مصوبات FATF بحثی نیست که به این ترتیب و با این شرایط بتواند پایانی داشته باشد.

وی افزود: دولت همچنان پیگیر کار خودش در خصوص لوایح FATF خواهد بود. دولت توقع دارد که مجمع در چارچوب ترتیبات لازم تمدید مهلت بخواهد، چون مجمع تشخیص مصلحت نظام باید رأی می‌داد. حالا هم که رأی نداده باید تمدید بخواهد.

جنیدی می‌گوید: ما توقع داریم این مشکل حل شود، چون ایران یک کشور بزرگ است و بیش از ۸۰ میلیون جمعیت دارد. اگر مسیر FATF را نرویم، تحریم‌ها همه‌جانبه می‌شود.

این سخنان در حالی است که وی توضیح نداده تکلیف امثال او با تروریستی خواندن سپاه و متحدان ایران (همزمان با حمایت از تروریست‌های ضد ایرانی) چیست؟ آیا معتقدند که باید از دیکته‌های غرب تبعیت کرد؛ چنان که در برخی بخشنامه‌های خائنانه به بانک‌ها مرتکب شدند و از بانک‌ها خواستند با افراد و نهادهای حاضر در فهرست تحریم‌های آمریکا همکاری نکنند؟! و آیا این مدل اصرار به همکاری با نهاد تحت قیمومیت آمریکا، عملاً پای خیانت روی خون سردار محبوب دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی نمی‌گذارند؟!

از سوی دیگر باید پرسید ۴ سال همکاری با FATF و اجرای ۳۹ بند از ۴۱ بند اکشن پلن امضا شده با این کمیته، کدام یک از تحریم‌ها را برطرف کرده است؟ یعنی مثلاً دولت اکنون می‌تواند نفت بفروشد یا پول آن را به کشور برگرداند؟ مبادلات بانکی و مالی داشته باشد؟ یا اینکه مثلاً حتی وزیر خارجه نیز در لیست تحریم قرار گرفته و حق شرکت در نشست‌های سازمان ملل در نیویورک یا نشست داووس در سوئیس را هم ندارد؟!

مجموعه این ابهام‌ها و اصرار عجیب معاون حقوقی ریاست جمهوری، متأسفانه گمانه نفوذ دشمن در برخی همکاران این معاونت را جدی می‌کند و به یک معنا، پالس‌های غلط و خطرناکی است. برای تشجیع دشمن به تکرار جنایت‌های تروریستی که مرتکب شد اما کمترین پیگیریی پس از سوی معاونت حقوقی مذکور در پی نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    86 0
    این دولت باید استیضاح بشه . پدر مردم در اومد . بدبختمون کرد .
    • سروش IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      38 0
      ما هیچ وقت از خانم جنیدی نخواستیم پیگیر قانون رسیدگی به مسولان بی کفایت شود بیکار بوده تکلیفی ازش نخواستیم او هم...
  • امید IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    50 1
    خانم جنیدی ، احمقانه است که انسان از ترس مرگ خودکشی کند.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      29 2
      این از ترس نیست ،قلبشون مملو از عشق غربه ودنبال سوراخی میگرده که شیطان بزرگ رو به کشور برگردونه.
  • رضا IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    59 1
    لعنت بر دولتمردان بی غیرت و ضد ایرانی و مخالف رهبری . نفرین بر شما
  • مرید و فدوی رهبر IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    44 1
    اف ای تی اف خودتحریمی محض است و ما نباید از ترس قحطی (احتمالی) خودکشی کنیم اف ای تی اف همه خانواده شهدای عزیز ما را تروریست می داند لذا بر اساس آن نباید به آنها کمک مالی کرد اف ای تی اف راه نفوذ دشمن به حسابهای مالی ایران اف ای تی اف راه نفوذ اجانب به کشور اف ای تی اف یعنی قلمداد کردن شهید حمله تروریستی آمریکای جنایتکار (سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی) به عنوان تروریست اف ای تی اف یعنی تحویل دادن هر کدام از مسئولین کشورمان به دست دشمن اف ای تی اف یعنی تحویل دادن رئیس قوه قضائیه به دست تروریستهای آمریکایی و اروپایی اف ای تی اف یعنی راه تسلط بیگانه بر کشور را هموار کردن برخلاف آنچه قرآن فرموده: و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا
  • سید IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    44 4
    هرجا ردی از خیانت است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!
    • اسفندیار IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      4 34
      لعنت به هر دو دسته گند زدین به اوضاع مردم
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    28 0
    سیاست دولت اینه:ما که نمیتونیم کاری بکنیم ،یعنی بلد نیستیم.فقط به امید غرب بازی میکنیم شاید اونا تونستن کاری واسه ما بکنن....زهی خیال باطل...
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    33 1
    ننگ بر چنین دولت بی غیرت
  • احمد IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    37 0
    به به . خانم جنیدی وقتی رعیت این طور صحبت کند کدخدا خیلی خوشحال می شود .
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    21 0
    لعنت بر شیاطین نفوذی دشمن که در پستهای حساس کلیدی کشور جا خوش کرده اند .
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    19 0
    توهم لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌ تحمیلی : ''بدون همکاری با FATF، مقابل ۲۰۰ کشور دنیا قرار می‌گیریم! '
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    19 0
    خانم لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور احمق نیست بلکه او بعنوان یک اصلاح طلب دارد ماموریتش را انجام می دهد! ماموریت اصلاح طلبان تسلیم کردن ایران در مقابل آمریکا و سپس فرو کردن ایران در حلق آمریکاست. می گی نه ؟ از "گنده فتنه گر"شون یعنی از آقا سعید ضد ایران بپرس.
  • سید کریم IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    16 0
    ابهت ایران به قدرتش درایمان وتوان نظامیش ورهبری ان است هر پیمانی که در خلاف این خطوط قرمز قرار گیرد مردود وکسانی که در این مسیرحرکت کنند منحف هستند
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    17 0
    ببخشید فراموش کردم که اکثر مسئولین ما دو تابعیتی هستند ، شاید ایران را وطن خود ندانید که اسرار بر انجام خیانت می ورزید .
  • ایرانی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    14 0
    اصلاح طلب یعنی نفوذی خائن به اسلام و ایران،یه روزی همه خواهند فهمید
  • رضا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    15 0
    دولت باعث خواری مردم میشود خدا کنه زود تر برن
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    12 0
    کوته فکران ترسو شدند برای ما سیاستمداران تصمیم بگیر !!خاک برسرتان حداقل بعد از چهلم سردار دوباره خیانت را از سر بگیرید
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    17 0
    نفوذ تا بالاترین سطوح دولت پیش رفته.وزارتهای اطلاعات ارشاد ارتباطات کشور خارجه نفت و علوم و...باید کاری کردمیلیونها عاشق سردار پای کارند.باید خائنین و نفوذیها تا ضربه اساسی نزدند فکری بحالشون بشه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    10 0
    بزرگ این خانم بر این باور بود که بدون او کشور را به طرف جنگ می برند !حالا بدون جنگ این آقا مردم را از گرسنگی خواهد کشت!
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    11 2
    مرگ بر اسرائیل و آل یهوذ
  • ناشناس IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    5 1
    یک کلیپ دیدم که از قبل ازانقلاب تمام یهودیان در میان مسلمانان با برنامه ریزی پخش شدند وهمچنین در مسند های اقتصادی .فرهنگی و ایا همچنان هستند یا نه ؟
  • ایرانی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    13 0
    ما از زمانی به دنیا اومدیم تا الان که 27سال میگذره توی تحریم بودیم پس برامون فرقی نمیکنه فقط دوست نداریم با حروم زاده ها معاشرت کنیم
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 4
    تا شفاف با مردم حرف نزنن هرکس به نفع جناح خودش حرف میزنه
  • مرصاد IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    3 0
    لیبرال ، کارگزار و اصلاح طلب ؛ در یک چیز متحد هستند ؛ نوکری دشمنان ، بخاطر حفظ قدرت و ثروت !!
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    2 0
    کاربر12/00 صحبت از جناح نیست صحبت از خائنینی است که در ارکان نظام نفوذ کرده وبه ملت ونظام خیانت می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس