کد خبر 1034853
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
شی جین پینگ

رئیس‌جمهور چین در نشستی که همزمان با تعطیلات عمومی سال نوی چینی برگزار شد اعلام کرد کشورش با وضعیت وخیمی روبرو شده و ویروس کرونا با سرعت در حال رشد است.

به گزارش مشرق به نقل از کانال خبری آسیا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با بیان اینکه این کشور با اوضاع وخیمی روبروست، نشستی با محور اتخاذ اقداماتی برای مقابله با شیوع کروناویروس برگزار کرد.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی ماکرون با رئیس‌جمهور چین درباره برنامه هسته‌ای ایران

شی در این نشست اعلام کرد ویروس کرونا با سرعت در حال رشد است. او همچنین بر افزایش فعالیت متخصصان و پزشکان برای ارائه راهکارهای کنترل بیماری تاکید کرد.

در همین حال، تایلند شمار مبتلایان به کروناویروس در این کشور را ۷ مورد اعلام کرد که امروز شنبه در شلوغ‌ترین فرودگاه این کشور شناسایی شدند. فرودگاه سوارنابومی بانکوک اعلام کرد که اسکن‌های دما را برای مسافران ورودی از گوانگژو و ووهان آغاز کرده، اما اسکن دما شامل همه شهرهای چین نیست. پروازها از ووهان به دلیل قرنطینه شهروندان لغو شده است.

شهر ووهان حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز شیوع ویروس کرونا از ماه دسامبر تلقی می‌شود. در مجموع حدود هزار و ۳۰۰ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که بخش عمده آن‌ها در چین هستند. طبق آخرین آمار رسمی، تاکنون ۴۱ نفر بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

این ویروس در مجموع ۲۶۵۲ نفر را در کشورهای مختلف مبتلا کرده و تاکنون ۸۲ کشته برجای گذاشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    14 4
    کاش چند مورد به آمریکا نفوذ میکرد و نسل آمریکا از زمین حذف میشد
    • سروش IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      1 0
      ما با مردم آمریکا مشکلی نداریم!! ای کاش این ویروس در بین سیاستمداران غربی شیوع پیدا کنه و شرشون از سر مردم آمریکا و جهان کم بشه الخصوص لابی صهیونیست و راه اندازان جنگ های جهانی.
  • نون خ JP ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 0
    در عصر تدبیر و امید فقط زلزله در تهران و فعال شدن آتشفشان دماوند و تفتان و ایضاً کرونا رو کم داریم
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    2 0
    هر گاه امریکا احساس خطر میکنه از رشد اقتصادی و صنعتی و نظامی چین یک ویروسی ناشناخته وارد چین میکنه تا رشد چین رو مختل کنه مثل سارس و الان کرونا
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 1
    مرگ بر چین
  • امید IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 0
    حمله بیولوژیک USA با ویروس کرونا به مردم چین برای مهار اقتصادی چین است.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 0
    ولی انتشار این ویروس کارآمریکاست مخصوصا توچین پخش کردن تا تسلیمش کنن وزیاد شاخ وشونه نکشه از طرفی چون تعدادشون هم زیاده سریع پخش میشه و به جاهای دیگه سرایت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس